Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

musepigen-1

Ville du...

Recommended Posts

Gæst
Jeg er nød til at spørge om du selv har enten større søskende eller selv store søskende der har mulighed for at passe små i din familie.

For lillebror savner da også mor og far hvis han er ved onkel, farmor, i inst. eller et helt andet sted - men jeg har aldrig oplevet at det kommer til at gå ud over en søskende og en søskende kan være en lige så god trøster - og i dette tilfælde er den lille ked kunne mor jo være hjemme på meget kort tid;)

Det er også fint, at du er nødt til at spørge. Men jeg kan simpelthen ikke se relevansen for svaret, så det undlader jeg lige:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
Og det synes jeg er forkert. Jeg synes ikke det er børnene ansvar, uanset alder, at få tingene i familien til at gå op. Det synes jeg er forældrenes - og derfor ville jeg kun lade mit ene barn, tage ansvaret for det andet, - hvis de begge kan give udtryk for, at de har lyst til det, og overskue konsekvenserne af det.

hvis storesøster har lyst, så kan det sgu da være lige meget om lillebror kan give udtryk for om han syntes det er "i orden" nogen gange er det nødvendigt at få passet børnene. uanset om de har lyst eller ej.

om det er bedstemor, en veninde eller storesøster det er vel ligegyldigt, så længe dem der passer er ansvarsfulde og man har tillid til dem, så er det vel i orden.

børn hjælper til med så meget andet i hjemmet, så hvorfor ikke hjælpe med at passe den lille hvis de har lyst, i en nøds situation.:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe
Det er også fint, at du er nødt til at spørge. Men jeg kan simpelthen ikke se relevansen for svaret, så det undlader jeg lige:)

Jamen det har da relevans - da du måske ikke kan se det fra børnenes side;) hvis du ikke har været i den situation så vil du heller ikke vide hvad det betyder for sammenholdet mellem lille og stor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
Og det synes jeg er forkert. Jeg synes ikke det er børnene ansvar, uanset alder, at få tingene i familien til at gå op. Det synes jeg er forældrenes - og derfor ville jeg kun lade mit ene barn, tage ansvaret for det andet, - hvis de begge kan give udtryk for, at de har lyst til det, og overskue konsekvenserne af det.

ja det er forældrenes ansvar at få det til at gå op-man kan vel godt hjælpes ad med de forskellige ting.. for at få det til at gå op.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
hvis storesøster har lyst, så kan det sgu da være lige meget om lillebror kan give udtryk for om han syntes det er "i orden" nogen gange er det nødvendigt at få passet børnene. uanset om de har lyst eller ej.

om det er bedstemor, en veninde eller storesøster det er vel ligegyldigt, så længe dem der passer er ansvarsfulde og man har tillid til dem, så er det vel i orden.

børn hjælper til med så meget andet i hjemmet, så hvorfor ikke hjælpe med at passe den lille hvis de har lyst, i en nøds situation.:gruble:

I vores familie, er det aldrig ligegyldigt hvad nogen af os mener, uanset alder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
ja det er forældrenes ansvar at få det til at gå op-man kan vel godt hjælpes ad med de forskellige ting.. for at få det til at gå op.:)

Ja, det er da en mulighed. Men ikke en vi vil benytte os af. Vi mener ikke at børnenes hjælp skal være nødvendig for at få det til at gå op. De skal ikke tage ansvar, for de beslutninger vi tager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Surt... Det må ellers være det lækreste babysitterjob: At få penge for at passe sin skønne lillebror:banan: Da jeg gik i skole havde jeg en veninde, der fik penge for at passe sin lillesøster, der var SÅ kær. Og de var så tætte, det var... familieidyl, når den er bedst...

Noget bedre end at tjene penge på at tage opvasken eller gøre rent i forældrenes tandlægepraksis:fløjt:

Her vil der slet ikke blive talt pligter, eller betalt for at "hjælpe" til.

- Jeg håber virkelig, at Jeppe vil blive utrolig tæt og få en fantastisk forhold til en evt. søster eller bror. - Men jeg vil aldrig nogensinde, betale dem for at hygge sig sammen. Det giver slet ikke mening i mit hovede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupine_79
Jeg er enig med Leo :deer:

Jeg er uenig med fisken. :deer:

Jeg forstår slet ikke den holdning. Hvis den lille og den store nyder at være sammen, så må de hjertens gerne have lov til at være det alene. Så meget ville jeg stole på min den ældste - og den yngste. Jeg tror egentlig meget det er et spørgsmål om, hvor godt man føler, man kender sine børn. Jeg kan forestille mig, at den lille kunne være endnu mere knyttet til den store end for eksempel bedsteforældre og derfor ville jeg være fuldkommen tryg ved at lade den store passe. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jeg er uenig med fisken. :deer:

Jeg forstår slet ikke den holdning. Hvis den lille og den store nyder at være sammen, så må de hjertens gerne have lov til at være det alene. Så meget ville jeg stole på min den ældste - og den yngste. Jeg tror egentlig meget det er et spørgsmål om, hvor godt man føler, man kender sine børn. Jeg kan forestille mig, at den lille kunne være endnu mere knyttet til den store end for eksempel bedsteforældre og derfor ville jeg være fuldkommen tryg ved at lade den store passe. :)

Hvordan kan det være et spørgsmål om, hvor godt man kender sine børn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupine_79
Hvordan kan det være et spørgsmål om, hvor godt man kender sine børn?

At jeg ville vide om den store og den lille oprigtigt ville nyde det. For i så fald ville jeg intet problem have med det. Hvis det var til stor glæde for dem begge, så ville jeg ligefrem synes, det var synd ikke at lade dem få lov til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...