Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

musepigen-1

Ville du...

Recommended Posts

Faxe
Æhm...det tror jeg, at jeg lige har svaret på;) ^

Jamen så må du have mig meget undskylde men så kan jeg ikke se forskellen, hvis barnet ikke kan give udtryk for om det vil passes af den ene eller anden hvad er forskellen så:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skjult
Jamen så må du have mig meget undskylde men så kan jeg ikke se forskellen, hvis barnet ikke kan give udtryk for om det vil passes af den ene eller anden hvad er forskellen så:gruble:

Forskellen er, at jeg synes det er vigtigt, at søskende er sammen af lyst, og ikke af nødvendighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Forskellen er, at jeg synes det er vigtigt, at søskende er sammen af gensidig lyst og ikke af nødvendighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe
Forskellen er, at jeg synes det er vigtigt, at søskende er sammen af gensidig lyst og ikke af nødvendighed.

Det kan vi kun blive enige om, men nu kan en fx. 1-årig jo udtrykke lyst ved andet end ord. Hvis de er glad for hinanden og nyder at være sammen i dagligdagen, og den store selv har foreslået/spurgt syntes jeg da helt sikkert det er ok.

Hvis du spørger min 2-årig om han vil være alene med storebror vil han da måske sige nej og måske sige ja -men han ved da heller ikke hvad det indebærer - men jeg kan da se at de har det godt sammen og se hvordan han stråler når den store kommer - så jeg er helt tryk ved at lade dem alene i korte peioder - hvis den store har lyst:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Hvad så med bedsteforældre? Tanter? Onkler? Veninder der "sitter"?

Det er vel ikke så meget anderledes?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Det kan vi kun blive enige om, men nu kan en fx. 1-årig jo udtrykke lyst ved andet end ord. Hvis de er glad for hinanden og nyder at være sammen i dagligdagen, og den store selv har foreslået/spurgt syntes jeg da helt sikkert det er ok.

Hvis du spørger min 2-årig om han vil være alene med storebror vil han da måske sige nej og måske sige ja -men han ved da heller ikke hvad det indebærer - men jeg kan da se at de har det godt sammen og se hvordan han stråler når den store kommer - så jeg er helt tryk ved at lade dem alene i korte peioder - hvis den store har lyst:)

Du rammer hovedet på sømmen, - for lige præcis det, at de ikke ved hvad det inebærer, er rigelig grund til for mig, at det ikke kommer til at ske. Uanset hvor glade de så måtte være for hinanden.

Jeg ville aldrig risikere, at lillebror kommer til at savne mor eller far, og derfor synes at storesøster er dum, og lader det "gå ud over hende." Og storesøster bliver ked af det, fordi hun ikke føler, at hun er god nok, eller ansvaret moden etc.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Hvad så med bedsteforældre? Tanter? Onkler? Veninder der "sitter"?

Det er vel ikke så meget anderledes?

Det synes jeg selvfølgelig at det er!

Men bedsteforældre, veninder og øvrig familie, vil heller ikke komme til at passe mine børn, fordi de gerne vil. De gør det, hvis vi har behov for det, - eller når barnet bliver stort nok, til selv at vælge det til.

For mit vedkommende, er der forskel på, om det er en bedsteforælder eller en søskende, - men derfor forstår jeg godt, hvor du vil hen.

- Jeg synes bare ikke, at det har et helt brugbart sammenlignings grundlag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Det synes jeg selvfølgelig at det er!

Men bedsteforældre, veninder og øvrig familie, vil heller ikke komme til at passe mine børn, fordi de gerne vil. De gør det, hvis vi har behov for det, - eller når barnet bliver stort nok, til selv at vælge det til.

For mit vedkommende, er der forskel på, om det er en bedsteforælder eller en søskende, - men derfor forstår jeg godt, hvor du vil hen.

- Jeg synes bare ikke, at det har et helt brugbart sammenlignings grundlag.

Men det ER jo netop et sammenligningsgrundlag - de fleste der beder deres ældre børn om at passe, de HAR jo netop et behov for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe
Du rammer hovedet på sømmen, - for lige præcis det, at de ikke ved hvad det inebærer, er rigelig grund til for mig, at det ikke kommer til at ske. Uanset hvor glade de så måtte være for hinanden.

Jeg ville aldrig risikere, at lillebror kommer til at savne mor eller far, og derfor synes at storesøster er dum, og lader det "gå ud over hende." Og storesøster bliver ked af det, fordi hun ikke føler, at hun er god nok, eller ansvaret moden etc.

Jeg er nød til at spørge om du selv har enten større søskende eller selv store søskende der har mulighed for at passe små i din familie.

For lillebror savner da også mor og far hvis han er ved onkel, farmor, i inst. eller et helt andet sted - men jeg har aldrig oplevet at det kommer til at gå ud over en søskende og en søskende kan være en lige så god trøster - og i dette tilfælde er den lille ked kunne mor jo være hjemme på meget kort tid;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Men det ER jo netop et sammenligningsgrundlag - de fleste der beder deres ældre børn om at passe, de HAR jo netop et behov for det.

Og det synes jeg er forkert. Jeg synes ikke det er børnene ansvar, uanset alder, at få tingene i familien til at gå op. Det synes jeg er forældrenes - og derfor ville jeg kun lade mit ene barn, tage ansvaret for det andet, - hvis de begge kan give udtryk for, at de har lyst til det, og overskue konsekvenserne af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...