Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

musepigen-1

Ville du...

Recommended Posts

Gæst
Vil du uddybe det lidt :gruble:

Jeg kan følge dig, hvis vi snakker og at større søskende mere eller mindre konstant skal have de yngre på slæb, hvad enten de har lyst eller ej, men hvis det handler om en gang imellem, og den store har lyst, kan jeg ikke se noget forkert i det.

Der er egentligt ikke så meget at uddybe:gruble: - Jeg synes bare ikke, at man skal drage sit ene barn til ansvar for sit andet. Eller tredje eller fjerde. - Selvfølgelig må søskende gerne være alene sammen, men jeg synes ikke det skal ske, før de begge kan tilkendegive, at det er lysten til at være sammen, der er årsag til det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
musepigen-1
Der er egentligt ikke så meget at uddybe:gruble: - Jeg synes bare ikke, at man skal drage sit ene barn til ansvar for sit andet. Eller tredje eller fjerde. - Selvfølgelig må søskende gerne være alene sammen, men jeg synes ikke det skal ske, før de begge kan tilkendegive, at det er lysten til at være sammen, der er årsag til det.

Jeg ved godt hvad du mener med dit indlæg, men får lige lyst til at tilføje, at storesøster er blevet spurgt om hun selv følte sig i stand til det og havde lyst.

Det havde været helt ok at sige nej og det ved hun.

Jeg kan personligt ikke have, at man tvinger store søskende til at have de små på slæb i tide og utide, men hvis storesøster gerne vil passe lillebror, som i øvrigt forguder hende, så ser jeg ikke noget problem i det. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

ja da :)

hvis hun selv mener at hun kan klare ansvaret, og ikke er typen der fortaber sig i fjæsbook og arto uden at sanse omverdenen, så ville jeg straks springe ud i det.

Jeg var vel 10-11 år da jeg begyndte at hente min lillesøster i dagplejen, og det blev hurtigt til at vi så var alene hjemme en times tid...

jeg var kun lige 14 da jeg begyndte at passe børn for andre, det var så min 8½ år yngre lillesøsters venner fra børnehaven osv.

Så jeg vil mene at mange er fuldt ud i stand til at tage det ansvar! - hun er jo storesøster, så på mange måder kender hun jo lillebror, kender rutinerne, hans udtryk osv og hun kan komme i telefonisk kontakt med jer.

Hvis ikke det går, lillebror er for ked af det fordi han er syg etc. så må hun jo bare ringe efter jer :)

Men mon ikke de kommer til at hygge sig sammen ;)

Hanne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lene@

Hun kan vel sagtens klare det, men jeg er også af den holdning at søskende ikke skal passe søskende.

Mine forældre var også meget strenge på det punkt, altså at os søskende ikke skulle passe hinanden.

Min mor har 7 søskende som hun jævnligt passede da hun var lille, og hun hadede det. Derfor var det ikke noget der blev dyrket hos os, og det blir det heller ikke ved mine børn. Min kæreste har også passet hans søskende og har samme mening om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
...Lade storesøster på knap 14 år passe lillebror på 1½, med lidt feber og godt snottet i 5 timer?

Ja !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DollsLiveForever

Selvfølgelig, kan hun det.

Da jeg var 14 passede jeg da indimellem naboens børn, når de skulle noget. de var 1½ og 4 år gamle. Det gik da rigtigt fint og både jeg, børn og forældre var glade for ordningen.

Så længe hun ikke bliver tvunget og får penge for det synes jeg det er helt fint. Og ikke skal blive hjemme fra skole/fritidsaktiviteter for at gøre det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mor2005

Nej, det ville jeg ikke :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupine_79

Ja, det ville jeg ikke se nogen problemer i. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
anne-lisehansen
...Lade storesøster på knap 14 år passe lillebror på 1½, med lidt feber og godt snottet i 5 timer?

Mor er til at få fat på over tlf. og kan være hjemme på 15 min. hvis der skulle være noget.

Hvorfor skulle hun det, det er vel dig der har fået barn og ikke hende, men det er så nemt at sætte store søskende til at passe de mindre,når man ikke selv gider.:slem:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...