Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

musepigen-1

Ville du...

Recommended Posts

lotte9210

Jeg hører til dem der heller ikke kan se noget problem i det når hun er 14 år. Jeg ville i al fald have forventning om at en teenager kunne hjælpe til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
logan_120
Hvorfor skulle hun det, det er vel dig der har fået barn og ikke hende, men det er så nemt at sætte store søskende til at passe de mindre,når man ikke selv gider.:slem:

Så du har aldrig selv en friaften, hvor du får dine børn passet? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jensen_woman

Hvis lillemanden var frisk, så var det ok....

Men, når du skriver han har feber, er utilpas, måske klynkende, så synes jeg det er for stor ansvar at lægge på en 14 årig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe

Dem der siger at det kunne aldrig falde dem ind og at det ville de aldrig gøre og at søskende skal ikke skal passe mindre søskende - har aldrig spekuleret på om det rent faktisk er storsøster der SELV har tilbudt det;)

Vi har 4 børn - 2½ år - 5 år - 14 år og 16 år - det er dreng, pige, pige og dreng. den store pige spørger TIT om hun må hente de små i vuggestue og børnehave. Om hun må tage dem med på legepladsen osv. Jeg gik i lang tid og sagde NEJ fordi jeg var af samme opfattelse, hun skulle ikke passe de små - men det var kun til en dag hvor hun fortalte mig at hun rent faktisk blev ked af det når hun fik et nej, at hun ikke følte jeg turde lade hende alene med dem og at hun jo også havde brug for alene tid med dem. Så nu får hun lov - ikke hver gang hun spørger - men ofte:)

Man er også nød til at vise dem at man stoler på dem og føler at de har brug for alene tid, den alene tid er altså lige så meget værd for dem som din alene tid med fx. et barn eller manden er;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det kan der da ikke være noget galt i. Ej heller, at de store passer de små, når de bare er gamle og ansvarlige nok. Det er de fleste 14-årige altså.

Der er 7 år mellem min søster og mig (jeg er yngst) og så har vi vores "midter"-bror. Vi var da alene hjemme en gang i mellem, hvor søster havde det overordnede ansvar og NUUUUUUUUUUJ, hvor var det hyggeligt! Det syntes hun osse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjernesamleren

Ja det ville jeg..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mor2005
Så du har aldrig selv en friaften, hvor du får dine børn passet? :gruble:

Det behøver man vel ikke søskende for at få? :forvirret

Ellers skal jeg eddermarmig til at skynde mig at producere søskende i stor stil. PÅ samlebånd skal det være :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
udmedfjog

Ja, det virker jo som om hun var opgaven moden og havde lyst til det, og så kan jeg ikke se noget som helst galt i det :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
musepigen-1
Hvorfor skulle hun det, det er vel dig der har fået barn og ikke hende, men det er så nemt at sætte store søskende til at passe de mindre,når man ikke selv gider.:slem:

Muligvis fordi det var sidste udvej?

Gider? :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
musepigen-1

Tak for input alle sammen. :)

Jeg kan se at mange er af samme opfattelse som jeg selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.