Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

musepigen-1

Ville du...

Recommended Posts

Fink

Jeg synes, at det er svært at vurdere, når man sidder med to små ble-børn endnu. :D

Umiddelbart ville jeg dog sige ja. Hvis altså det er et ønske fra den 14-årige. Jeg ville aldrig gøre det af nød. Der har vi heldigvis andre muligheder.

Hvis det dog viser sig at være en fornuftig og omsorgsfuld teenager vi har i huset til den tid, ville jeg nok ikke have de store betænkeligheder. (selvom vi ikke gerne skulle have en 1½-årig til at vimse rundt til den tid :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rikke.Munk

Har ikke noget imod søskende skal passe hinanden, når de er gamle nok til det-

Men ville nok ikke gøre det hvis den ene var syg og pyldret!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ufatteligklog

Har ikke læst hele tråden, men en tommelfingerregel siger, at ens børn skal være 18 år tilsammen, før de kan være alene hjemme. Så din datter er et par år for ung..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karamella
Har ikke læst hele tråden, men en tommelfingerregel siger, at ens børn skal være 18 år tilsammen, før de kan være alene hjemme. Så din datter er et par år for ung..

Det var godt nok en underlig regel. Du mener altså, at en 15-årig først kan tage sig af sin lillesøster/bror, når denne er fyldt 3 år.

Eller at en 8-årig ikke kan være alene med sin tvillingebror/søster.

Den regel giver ingen mening for mig. Det var nok bedre at tage en konkret vurdering af hver enkelt situation :) Hvor lang tid, det drejer sig om, hvornår på døgnet det er o.s.v.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LeBlues

Den har jeg dog aldrig hørt om, og jeg har arbejdet proffesionelt med børn siden jeg var 19, og uofficielt siden jeg var 11 !!! Hmmm :gruble: !

Selvfølglig kan ældre søskende passe yngre søskende, også uden det udvikler sig til "at hænge på mindre søskende" hele tiden. Det var ikke det jeg hørt TS sige.

Ældre søskende har rigtig nok ikke valgt at der kommer flere børn til, men i min "verden", er det er kvalitet, at lærer sine børn at hjælpe til, hvis det er nødvendigt.

Og jeg tror ikke TS sagde, at hun ikke selv gad! Mærkeligt som folk smider ord i munden på andre!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ufatteligklog
Det var godt nok en underlig regel. Du mener altså, at en 15-årig først kan tage sig af sin lillesøster/bror, når denne er fyldt 3 år.

Eller at en 8-årig ikke kan være alene med sin tvillingebror/søster.

Den regel giver ingen mening for mig. Det var nok bedre at tage en konkret vurdering af hver enkelt situation :) Hvor lang tid, det drejer sig om, hvornår på døgnet det er o.s.v.

Det er jo netop en tommelfingerregel, og det er ikke noget jeg har fundet på. Har også læst fornylig, at børn ikke bør være alene før de er ti år.

Fandt link. http://avisen.dk/boern-under-10-boer-ikke-vaere-alene-hjemme_3354.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wenja

Der er da mange der er barnepiger når de er 14, og om de er det derhjemme eller hos naboen er vel ligegyldigt. (Faktisk er det bedre at de er det derhjemme, der ved de hvor tingene er, og de kender barnet bedre)

Min moster passede også mig da jeg var lille, hun er 12 år ældre end mig.

Det er jo ikke sådan at din datter er blevet tvunget til at passe den lille, hun har fået løn for det, så jeg kan simpelthen ikke se problemet.

Og så mener jeg altså også at børn skal lære at hjælpe til derhjemme uanset hvad de så skal lave. At bruge argumentet, jeg hadede at passe mine små søskende da jeg var teenager, den er lige så dårlig som "jeg hadede at bære ud af bordet" eller "jeg hadede at støvsuge"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ufatteligklog
Der er da mange der er barnepiger når de er 14, og om de er det derhjemme eller hos naboen er vel ligegyldigt. (Faktisk er det bedre at de er det derhjemme, der ved de hvor tingene er, og de kender barnet bedre)

Min moster passede også mig da jeg var lille, hun er 12 år ældre end mig.

Det er da heller ikke et problem at en 14-årig passer et lidt større barn. Men et blebarn, det synes jeg er problematisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms-sixty

Hold da op det var godt, at jeg var barnepige for to børn så, da jeg var 12, ellers havde vi ikke været gamle nok:D

Jeg mener egentlig at jeg selv har hørt reglen engang. Men synes at det er lidt noget vås.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sukkerknald*
...Lade storesøster på knap 14 år passe lillebror på 1½, med lidt feber og godt snottet i 5 timer?

Mor er til at få fat på over tlf. og kan være hjemme på 15 min. hvis der skulle være noget.

Kommer altså an på hvor moden hun er og hvor ansvarsbevidst, og ikke mindst af alt, hvor pylret lillebror er.

Mener bestemt det ville være synd for begge to hvis lillemanden kun vil mor, så bliver det ikke sjovt for nogen af dem, så der vil det være et klokkerent nej.

Sukkerknald

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.