Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

musepigen-1

Ville du...

Recommended Posts

Gæst
Jeg syntes godt nok du har en grim måde at tale til folk herinde på - forst kalder du mig nedladende og siger nu at mine holdninger er bredrøvet - det er sgu rigtig fin debat-stil.

Jeg prøver bare at fortælle dig, at fordi du har den holdning nu er det jo ikke sikkert at du har det om 10 år, når du har fået et barn mere(hvis det er de planer du/i har), hvis du skulle få dine børn med meget stor aldersforskel kan det også være at du får andre behov.

Jeg prøver at fortælle dig, at fordi du ikke har behovet, kan det jo godt være dit barn har FØR det kan give udtryk for det - det kan også være det ikke har - men det er helt sikkert op til dig som mor at vudere - ligesom det er op til mig som mor at vudere at jeg syntes storsøster er lige så god som bedstemor - hvis ikke bedre.

Jeg er ikke ude på at rakke dig ned og skriver ikke grimme ord til dig - derned får du mig altså ikke - og jeg syntes måske også du skulle lade værd.

Men alligevel er det dig der kaster med beskyldninger. Jeg har ikke kaldt dig nedladende. Er det så meningen jeg skal blive tøsefornærmet over det nu, og kalde din debatstil ufin for at blive beskyldt for noget, jeg ikke har gjort?:engel:

Og uanset om jeg får andre behov, så ændrer min holdning sig til det altså ikke. Jeg synes ikke, at en søskende skal ha' ansvaret for en anden, medmindre de begge kan tilkendegive lysten dertil, og overskue konsekvenserne heraf.

Du mener noget andet, - det er din beslutning. Men ærligt talt, så er det da en smule belastende at skulle "prøve at blive fortalt noget." Du kan bare fortælle, men det ændrer altså ikke min tilgang til det, at det er nødvendigt for dig, at det foregår anderledes hos jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe
Men alligevel er det dig der kaster med beskyldninger. Jeg har ikke kaldt dig nedladende. Er det så meningen jeg skal blive tøsefornærmet over det nu, og kalde din debatstil ufin for at blive beskyldt for noget, jeg ikke har gjort?:engel:

Og uanset om jeg får andre behov, så ændrer min holdning sig til det altså ikke. Jeg synes ikke, at en søskende skal ha' ansvaret for en anden, medmindre de begge kan tilkendegive lysten dertil, og overskue konsekvenserne heraf.

Du mener noget andet, - det er din beslutning. Men ærligt talt, så er det da en smule belastende at skulle "prøve at blive fortalt noget." Du kan bare fortælle, men det ændrer altså ikke min tilgang til det, at det er nødvendigt for dig, at det foregår anderledes hos jer.

Det må du selv bestemme;)

Jeg er ikke ude på at få dit til at ændre mening, men til måske at have lidt mere flair for andres meninger og behov. Men det har du ikke og fred være med det - jeg gider ikke rode mere rundt i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Det må du selv bestemme;)

Jeg er ikke ude på at få dit til at ændre mening, men til måske at have lidt mere flair for andres meninger og behov. Men det har du ikke og fred være med det - jeg gider ikke rode mere rundt i det.

Men hvor er det du mener, jeg ikke har forståelse for at andre vælger anderledes? Jeg har udelukkende redegjort for, hvad jeg mener og hvorfor.

Så jeg synes faktisk, at det er fuldstændig til grin, at sidde og beskylde min debatstil for ikke at være i orden.

Det er trods alt dig der kommer med urigtige beskyldninger - ikke mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe
Men hvor er det du mener, jeg ikke har forståelse for at andre vælger anderledes? Jeg har udelukkende redegjort for, hvad jeg mener og hvorfor.

Så jeg synes faktisk, at det er fuldstændig til grin, at sidde og beskylde min debatstil for ikke at være i orden.

Det er trods alt dig der kommer med urigtige beskyldninger - ikke mig.

Ok så siger vi det:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe

Leo - jeg syntes det er en del mere råddent at give røde kort - men så opretholder du jo bare folk´s opfattelse af børneforumet og de hysteriske kvinder der ikke kan tåle at man giver dem ret.

Jeg beklager at jeg skrev at du havde kaldt mine holdninger nedeladende - kan nu se det var fisken. Men derfor giver det dig vel ikke ret til at smide et rødt kort efter mig:gruble:

Denne gang vil jeg gerne sige GOD DEBAT-STIL og holde ved det - for det syntes jeg sgu er for lavt:rulle:

Jeg kan vel selv bestemme hvornår jeg trækker mig ud af en tråd - uden at du skal smide et rødt i nakken af mig - men så må jeg jo fremover lade dine indlæg stå og svare på de andre - for den slags gider jeg sgu ikke finde mig i

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Leo - jeg syntes det er en del mere råddent at give røde kort - men så opretholder du jo bare folk´s opfattelse af børneforumet og de hysteriske kvinder der ikke kan tåle at man giver dem ret.

Jeg beklager at jeg skrev at du havde kaldt mine holdninger nedeladende - kan nu se det var fisken. Men derfor giver det dig vel ikke ret til at smide et rødt kort efter mig:gruble:

Denne gang vil jeg gerne sige GOD DEBAT-STIL og holde ved det - for det syntes jeg sgu er for lavt:rulle:

Jeg kan vel selv bestemme hvornår jeg trækker mig ud af en tråd - uden at du skal smide et rødt i nakken af mig - men så må jeg jo fremover lade dine indlæg stå og svare på de andre - for den slags gider jeg sgu ikke finde mig i

Jeg håber det gjorde godt:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Faxe
Jeg håber det gjorde godt:)

Ja for det gjorde det sikker for dig:rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
Den er vel ikke mere stejl end din? Din holdning er, at søskende gerne må passe hinanden hos jer, min er, at de ikke må hos os.

men tror der er en del der ikke lige kan se logikken i din holdning af pasning af lillebror.. den ene må passe og ikke den anden.. begge søskende skal kunne give udtryk for at de ønsker det.. men ikke når det gælder bedsteforældre,der er jo ikke tale om fremmede folk-tvært imod er det en bror eller søster som helt sikkert er meget tæt på lillebror..

de virker overhovede ikke som nogen logisk holdning at have..

men det styre du jo heldigvis helt selv- i sammenråd med dit barn-og børn når der kommer flere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
Men fordi du har erfaret én ting, behøver alle andre jo ikke at ha' erfaret det samme. - Det er da en lidt bredrøvet holdning.

Lad os antage at jeg har erfaret modsat, og det er det, jeg bygger min holdning på, - hvad så? Så har vi begge en holdning baseret på erfaringer, men det er min der er stejl?

men har du da erfaret det modsatte ? siden du bare står så meget fast i din holding om søskende pasning ?

jeg har da en del venner og bekendte med store og små børn som også kun har positiv erfaring med søskende pasning..:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
men tror der er en del der ikke lige kan se logikken i din holdning af pasning af lillebror.. den ene må passe og ikke den anden.. begge søskende skal kunne give udtryk for at de ønsker det.. men ikke når det gælder bedsteforældre,der er jo ikke tale om fremmede folk-tvært imod er det en bror eller søster som helt sikkert er meget tæt på lillebror..

de virker overhovede ikke som nogen logisk holdning at have..

men det styre du jo heldigvis helt selv- i sammenråd med dit barn-og børn når der kommer flere.

Og jeg tror der en del der godt kan, - men hvorfor behovet for at trække andre ind, for at underbygge sine argumenter? - Det er da unødvendigt.

Og jeg forstod godt første gang, at du ikke synes det er logisk, - skal vi blive ved at køre i det? Det er jo helt fair at du ikke synes det, jeg har ikke behov for, at forsøge at ændre det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.