Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Dianadko

hvilke udtryk HADER du bare?

Recommended Posts

anne-lisehansen

Jeg hader når der bliver råbt:Jeg knepper din mor, :shock: :shock: Kan blive fuldstændig lammet af arrigskab, når nogen siger det, ved egentlig ikke hvorfor, syntes bare det lyder skrækkeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sommerpige

Jeg synes det lyder SÅ dumt når folk taler babysprog. Kan bare slet ikke have det !

Skal du have mam ? - NEJ mad!

Nååå lille bebs. - NEJ baby !

Sikke en sød lille missetat. - NEJ kat !

Find selv flere... Er vist lidt fanatisk med det :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pityt

Jeg HADER udtrykket "hul på bylden". I visse situationer (som hvis man har været hos lægen og fået skåret en byld) er det jo uundgåeligt, men som billede er det bare SÅ ækelt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pityt
Af samme årsag kan jeg heller ikke klare, når grandvoksne kvinder på 30+ kalder sig selv for piger :tie:

Nej...den har jeg også lidt svært ved at tage, men på den anden side...hvad ER man? Jeg er ihvertfald ikke en dame (det er helt sikkert:lol: ) og kvinde lyder i mine ører lidt for "ø-lejr agtigt"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BabyBiiirD

"Pres" - aka "Oorh hvor er det pres" eller "Jeg får pres af det der" .. :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lone-Elizabeth
Skjult
For en 3 års tid siden var vi i svømmehallen, hvor min ældste søn kom i carambolage med 3 drenge, der forsøgt at skubbe ham ned fra trappen til 5-meter vippen, fordi han stod forrest i køen :shock:

Disse drenge sagde bla. "Jeg knepper din mor" og andre artige sager.

Det lød da interessant, mente jeg, så jeg konfronterede drengene med, hvem af dem, det var, der gerne ville kneppe S's mor - for her var jeg så! Men om de ikke LIIIGE skulle få sig noget hår på karamellen, før de kom med den slags forslag til en voksen kvinde? Drengene, der ikke var en dag over 13, blev meget stille og flove og så ned i gulvet. De luskede af, uden at komme med yderligere forslag - og vi skyndte os ind at klæde om og op til bussen, før de fik tilkaldt forstærkninger.

Undskyld jeg spørger, men var det ikke 2. generationsdrenge der sagde sådan. Synes ofte de har et ualmindeligt grimt (og usympatisk) sprogbrug. Det kan andre naturligvis også have, men har faktisk ikke oplevet det, i forbindelse med drenge. Derimod er danske piger meget flittige til at bruge ord som luder og lignende om bekendte/veninder de er sure på.

Min datter begyndte da hun var 16 at melde visse ord ud i telefonen til "veninder", og ord som luder og lignende ville jeg simpelthen ikke høre hende sige. Og det fik hun klar besked på. Og hun er 24 idag og kan godt huske diskussionen (ordren). -Og er enig -.

Del dette indlæg

Link til indlæg
BabyBiiirD

eller "Hej Ven"

- NEJ!.. jeg ER måske din ven, men jeg har altså et navn..

Øv, hvor jeg faktisk hader at blive tiltalt på den måde :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
upss
eller "Hej Ven"

- NEJ!.. jeg ER måske din ven, men jeg har altså et navn..

Øv, hvor jeg faktisk hader at blive tiltalt på den måde :tie:

Helt enig, især når at manden kalder mig det. Så fåman det lidt sådan,nå er det det jeg er??

Men sjovt nok gør det mig ikke noget når to af mine onkler kalder mig sådan, men nu har de også gjort det siden vi var helt små.. (måske derfor)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gobil

Godt så.! - søde.! "fordi at" midt i sætningen eller "super" om alt.. Grr...!!!

Nej det, som irriterer mig mest, er at sproget er blevet forfladiget i TV - f.eks. nyhederne - hvor

-"tingene går stærkt" når det nu altså hedder hurtigt..!

-"den var beskidt" i stedet for snavset..

For der er vel ikke nogen der har skidt på den...??

Mener bare at der er forskel på, hvordan jeg snakker med rødderne eller mere "officielt" til en forsamling eller lignende, og TV-avisen og sådanne programmer, bør være et eksempel på et sobert sprog..

-NÅ- Men når alt kommer til alt, har folk jo bare ret til at tale som de vil - og jeg har ret til at blive irriteret over det...

ing..? ..gg. ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ShandiDK

Jeg hader bare udtrykkene "nederen" og "grineren". Og så når min kæreste bruger udtrykket "det var nitten" når noget går galt. Og så i det hele taget at ordet "fuck" bliver brugt så meget af de unge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...