Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Dianadko

hvilke udtryk HADER du bare?

Recommended Posts

Henry_Kissinger

Sådan helt generelt så hader jeg når folk bruger alt for meget slang fordi de mener det lyder sejt. Jeg synes bare det lyder dumt.

Samt:

Når man omtaler kæresten som "konen" eller "damen".

"Jeg har opdraget hende godt" om kæresten.

"Så skal vi have noget lækker mad og lækker rødvin"

"Jeg straffede hende i nat" (om sex med en eller anden).

Mmf. er jeg sikker på :).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
cookinggonebad
hov hov hvor var det ikk sagt.. ;)

øh noget der går mig rigtig meget på nerverne er når man siger "jo" i enden af en sætning som om det var det mest åbenlyse og man bare er for dum til at fatte noget som helst..

og så sådan noget baby snak som folk gør over for små børn.. det irritere mig grænseløst..

EDIT: ergo.. synes det lyder så forfærdeligt grimt, og så tar man sig selv i at sige det engang i mellem ARGH! :tie:

Hi hi soooorrry, men sys altså det grimt.. :fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Janteloven1

"Intet nyt under solen" - hvad så hvis det regner :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ImABirdNow
"Så så man lige mig.." :evil::sur::evil:

"kom glad/frisk"

"oppe på beatet" (og andre "trendy" udtryk af samme slags)

Er helt enig. Najs, tanks (istedet for thanks) og andet smart "lingo" irriterer mig også. Desuden også et udtryk som "godt så"..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kurt4390
Skjult
JEg kan ikke fordrage når folk smider sætningen: "du får ret og jeg får fred" i hovedet på mig. Man kan bare ikke stoppe en diskussion på den måde, hvis man nedlager sig til at bruge sådanne udtryk så har man bare ikke nok i bukserne til at stå ved hvad man tror på....

Hvilke udtryk kan bare oprigtigt få dit pis i kog?

er blevet nysgerrig om det kun er mig der kan blive irriteret over ellers uskyldige sætninger.

Udtrykket "få dit pis i kog" - Ja, nemlig ja... :blush:

Men, hvorom alting er så ta' lige en slapper og vær lidt fremadrettet... - der er kun 5½ mdr. til jul... :santa2:

- Det sagde hun også i gårDet' en ommer... :fløjt:

Ja ja... Så siger vi det... - men Hvad er det af det jeg siger, som du ikke kan forstå? :rulle:

Whatever... - Du får ret og jeg får fred... - ha' en fortsat god dag *SS*

Nå, men hvorom alting er Så så man lige mig ta' benene på nakken... :wave:

Ro på nu, - Så holdt vi! :tie:

- Godt så..! Vi ses næste gang..! :stoned:

Mojn..! *VV*

:lol:

:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guldfuglen_xD

Jeg bliver godt nok også pissed, hvis folk smider nogle af de nævnte i hovedet på mig:

"Slap dog af", "ta' det roligt" eller "du får ret, jeg får fred".

De har fuldstændig den modsatte virkning på mig^^

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
guggink
Hi hi soooorrry, men sys altså det grimt.. :fløjt:

men man ka altså ikk gøre for man siger det.. i hvert fald ikk når man har fået det ind med modermælken..

har boet i odense i det meste af et år nu og ka stadig godt nogen gange finde på at sige mojn til folk herovre.. det er altså svært at vænne sig til at sku sige sådan noget som "farveller" - som jeg forresten også får kuldegysninger af at høre... uh det er forfærdeligt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
"Intet nyt under solen" - hvad så hvis det regner :gruble:

Arh, det herlige gammelmandsudtryk må vi altså have lov at beholde... at se på verden og tænke: "Ej, det har vi altså set før, det der! ... selvom terroristerne måske er islamiske i stedet for maoistiske, eller moden er glatbarberet i stedet for langhåret, så har der altid været terrorister og hårmoder... så: der er intet nyt under solen!"

Når man omtaler kæresten som "konen" eller "damen".

He - der er også lidt time-loop her. Jeg er er enig at det ikke var langtidsholdbart "at have dame på" og sådan noget.

Men selve udtrykket "kæreste" var simpelthen så oldnordisk, lige da jeg var ung. Noget man enten kun brugte om søde 14-årige - eller hvis man var meget gammeldags... sådan næsten i klasse med "trolovet" ;)

Så jeg stadigvæk kommer stadig til at "fnise" henrykt indeni, når jeg hører nogen sige fx "min mormors kæreste" .... din mormor er vel over 14, ikke?

Men det er skægt med ordenes associationer, hvor forskellige de kan være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Raspuntinius

Nizzle, Dope, Hood, Crib, "Det street".

Generelt. Gangster udtryk!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sus69Dk

Generelt synes det lyder fuldstaendigt taabeligt naar folk bruger engelske/amerikanske udtryk forkert eller naar de bliver blandet sammen med danske ord. Brug det ene eller det andet!! Og brug dem korrekt. F.eks. "fuck dig" lyder da bare helt og aldeles ondsvagt i mine oerer. :badr:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...