Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Viksi40

Jeg er sur på min søn.....

Recommended Posts

udmedfjog

Det lyder som en super god ferie :banan: :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lischil
Nu har vi været afsted på den omtalte ferie til Sunny Beach... Og hold op hvor har det været en god ferie. :banan:

Startede ellers med, at jeg nærmest regnede med at være den ældste (41 år) turist på stedet, for mange har jo beskrevet Sunny Beach som et sted de unge samles for at feste igennem, og hvis man ikke vil feste, hvad skal man så der!... (Mon de overhovedet har været der???)

Til min store undren og ikke mindst lettelse opdagede jeg så, at næsten halvdelen af flypassagererne bestod af børnefamilier, ligesom vores.. Senere opdagede jeg samme tendens på hotellet, og når vi var ude og gå (læs: shoppe), stødte vi gang på gang ind i andre "klapvogns-familier". Der var også en del meget solbrune ældre turister (altså ældre end mine 41), så min frygt var ganske ubegrundet!

Selvfølgelig var der også mange unge, og der var fest og farver hver aften og nat... Men et feriested kun for unge? Nope, det er vist en skrøne.... ;)

Så var der problemet med min søns opfattelse af hvad konceptet "hjælpe lidt til" bestod af. Det blev faktisk ret hurtigt opklaret, da det viste sig, at min kære distræte snart 17-årige søn ikke havde hørt helt efter, da vi snakkede om det, og min ligeså kære snart 14-årige datter bagefter havde genfortalt det for ham på sin måde (læs: vildt overdrevet... Hun elsker at drille ham) så staklen troede han skulle ase og mase og passe børn i et væk! Den misforståelse blev så rettet, og jeg kan tilføje, at de to store passede vores 3-årige bandit 2 x 2 timer mens han sov middagslur. Og imens gik min mand og jeg så en tur (læs: shoppe) med den lille. De gjorde det af egen fri vilje, da de hurtigt havde fyret alle deres penge af på tøj, bælter, tasker, solbriller mm, og vi betalte dem så for denne "tjeneste", så de kunne købe noget mere. (Vi blev faktisk nødt til at købe en ekstra kuffert til hjemturen)! Disse to gange var så de eneste gange hvor de "passede" Viktor, og det var nemt tjente penge eftersom han sov!

Resten af dagene gik for de to store med at dase i solen, svømme i poolen og vandre byen tynd efter gode kup (ihvertfald mens de havde penge). :gogo:

Vi var selvfølgelig også sammen alle 6 meget af tiden, men de gik ligeså tit for dem selv.

Så manglede der kun problemet med min søns ide om at han skulle feste hele ugen (den ide han havde inden vi tog derned)... Det løste sig helt af sig selv, for han havde ikke lyst til at have min mand med (hvilket jeg selvfølgelig godt kan følge ham i), men så snakkede min mand og jeg om det, og vi fandt en anden løsning i stedet. Den gik ud på, at han skulle blive i området omkring hotellet (der lå flere diskoteker), og så på et givet tidspunkt ville en af os kigge forbi, og evt. tage ham med hjem, hvis han havde fået for meget (og selvfølgelig på en diskret måde, så han ikke blev til grin ved at blive "hentet af mor"). Og gæt så hvad knægten sagde til det: Jamen jeg har slet ikke lyst til at gå på disco, savner min kæreste for meget! Og forøvrigt gider jeg ikke gå alene!!!!! Øhhhhhhh, så var det også lige jeg tabte underkæben!

Men i hans alder har man et standpunkt til man tager et nyt (det har man også i min alder nogen gange), så jeg var bare lettet over, at den hurdle nu var overstået. :gogo:

Alt i alt havde vi en super daseferie alle 6, og gentager helt sikkert succesen en anden gang.

Sad forresten sammen med ham i flyet hjem, og uha han var vildt overbærende med sin gamle mor, som lider af en smule (læs: temmelig meget) flyskræk, og som blev hvid i hovedet af skræk bare flyet drejede lidt!! Så så mor, vi drejer bare, sagde han flere gange... Meeeeeen så røg vi ind i et uvejr med lyn og torden og ikke mindst turbulens, og hvem var så knap så kry? Jow jow, han blev lidt "utryg" som han kaldte det, og vi holdt hinanden i hånden til det var overstået! :ae: Så han er stadig min "lille" store dreng....

Vil slutte min lange fortælling med en tak for de gode råd og den forståelse jeg har mødt fra mange af jer, men bliver også lige nødt til at komme med et hjertesuk:

jeg har svaret flere gange på hvorfor jeg ikke ville lukke min søn alene ud i Sunny Beach, og ligeså på hvad jeg mente med at hjælpe lidt til, og hvilken holdning jeg har til det med at hjælpe hinanden mm, men har lagt mærke til, at flere efterfølgende har stillet spørgsmålstegn ved mit første indlæg uden at have læst tråden igennem, hvorfor jeg så kan blive ved med at svare på det samme spørgsmål. Og det kan godt blive lidt ensformigt. Har lagt mærke til samme tendens i andre tråde, og jeg forstår godt, hvis man ikke gider læse 48 sider igennem inden man stiller et spørgsmål eller giver sit besyv med, men kunne I ikke nok i det mindste læse trådstarters svar i tråden, da dette nok ville opklare mange spørgsmål I måtte have til indlægget, og samtidig undgå at trådstarter skal svare på det samme igen og igen?

Håber ikke dette bliver taget ilde op, for det er egentlig bare i en god mening, og jeg synes også, at I er mange kloge, forstående, hjælpsomme og søde mennesker herinde, men det kan da ikke kun være mig, der syns det indimellem er lidt træls, eller?... :blushing:

Hm, det blev vist lidt rodet, men håber det blir forstået på den måde det er ment...

Knus fra Berit

Det lyder som i har haft en rigtig god ferie.

Jeg skal selv på ferie med mine to efterhånden store piger 12 og 14 (15 i marts) år til marts næste år. Vi har fået en lille efternøler for 3 mdr. siden. Jeg forventer allerede nu, at vi alle hjælper lidt til. Det handler ikke om at de ældre søskende skal passe de små, men jeg synes ikke de tager skade af at hjælpe til. Herhjemme kigger de da også efter lillesøster når jeg fx er i bad eller laver aftensmad og faderen ikke lige er hjemme. Skal de passe hende i længere tid, som fx to timer mens vi er væk ville jeg også betale dem for det.

Jeg har tænkt mig at give dem 1000 kr. hver her i sommerferien, fordi de netop har været rigtig søde til at hjælpe efter vi har fået lillesøster. Ligeledes gav jeg dem 500 kr. da jeg havde født, fordi de havde hjulpet lidt ekstra i slutningen af min graviditet. Jeg vil hellere give dem pengene som en overraskelse, end at de forventer penge for hver en lille ting de gør.

Jeg synes det lyder til du har nogle rigtig søde børn Berit og jeg forstår til fulde de tanker du har gjort dig inden ferien....:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Balou651

Jeg synes da godt nok i har givet ham alt for meget snor til at bestemme den ferie. Han lyder faktisk en smule forkælet. Hvis forældrene betaler skal et barn da aldrig bestemme hvor man skal hen på ferie. Hvis han så vælger ikke at ville tilbringe tid sammen med sin familie på en ellers gratis ferie, er han direkte en uopdragen skarnsknægt.

Hvis jeg skulle til Sunny Beach med min familie ville jeg virkelig hade det. Det er jo et druk turist sted uden nogen charme overhovedet.

Jeg håber i hvertfald ikke i er sart når i skal derned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Hvis jeg skulle til Sunny Beach med min familie ville jeg virkelig hade det. Det er jo et druk turist sted uden nogen charme overhovedet.

Har du nogensinde været der? Eller har du bare hørt og set hvad pressen har haft at sige om Sunny Beach? - Hvis det sidste er tilfældet, så skal du bare huske, at man ikke skal tro på alt hvad man hører.

Jeg har været i Sunny Beach for en del år siden. Det var et rigtig turiststed med masser af fest og farver. Men det var saftsusme også et meget børnevenligt sted med alle faciliteter som en familie kunne ønske sig. Dertil kom at det var super billigt sammenlignet med så mange andre turist steder.

Sunny Beach er mere end medierne gør det til. Fuldstændig ligesom der stadig findes familier og seniorer i Løkken!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka
Jeg synes da godt nok i har givet ham alt for meget snor til at bestemme den ferie. Han lyder faktisk en smule forkælet. Hvis forældrene betaler skal et barn da aldrig bestemme hvor man skal hen på ferie. Hvis han så vælger ikke at ville tilbringe tid sammen med sin familie på en ellers gratis ferie, er han direkte en uopdragen skarnsknægt.

Måske du skulle læse hele tråden :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Hvis man vil have, folk skal læse éns øvrige indlæg, er det en god idé at linke til dem i det første.

Godt, I havde en god tur. Heldigvis har tingene jo gerne en måde at løse sig på :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rikke.Munk
Nu har vi været afsted på den omtalte ferie til Sunny Beach... Og hold op hvor har det været en god ferie. :banan:

Startede ellers med, at jeg nærmest regnede med at være den ældste (41 år) turist på stedet, for mange har jo beskrevet Sunny Beach som et sted de unge samles for at feste igennem, og hvis man ikke vil feste, hvad skal man så der!... (Mon de overhovedet har været der???)

Til min store undren og ikke mindst lettelse opdagede jeg så, at næsten halvdelen af flypassagererne bestod af børnefamilier, ligesom vores.. Senere opdagede jeg samme tendens på hotellet, og når vi var ude og gå (læs: shoppe), stødte vi gang på gang ind i andre "klapvogns-familier". Der var også en del meget solbrune ældre turister (altså ældre end mine 41), så min frygt var ganske ubegrundet!

Selvfølgelig var der også mange unge, og der var fest og farver hver aften og nat... Men et feriested kun for unge? Nope, det er vist en skrøne.... ;)

Så var der problemet med min søns opfattelse af hvad konceptet "hjælpe lidt til" bestod af. Det blev faktisk ret hurtigt opklaret, da det viste sig, at min kære distræte snart 17-årige søn ikke havde hørt helt efter, da vi snakkede om det, og min ligeså kære snart 14-årige datter bagefter havde genfortalt det for ham på sin måde (læs: vildt overdrevet... Hun elsker at drille ham) så staklen troede han skulle ase og mase og passe børn i et væk! Den misforståelse blev så rettet, og jeg kan tilføje, at de to store passede vores 3-årige bandit 2 x 2 timer mens han sov middagslur. Og imens gik min mand og jeg så en tur (læs: shoppe) med den lille. De gjorde det af egen fri vilje, da de hurtigt havde fyret alle deres penge af på tøj, bælter, tasker, solbriller mm, og vi betalte dem så for denne "tjeneste", så de kunne købe noget mere. (Vi blev faktisk nødt til at købe en ekstra kuffert til hjemturen)! Disse to gange var så de eneste gange hvor de "passede" Viktor, og det var nemt tjente penge eftersom han sov!

Resten af dagene gik for de to store med at dase i solen, svømme i poolen og vandre byen tynd efter gode kup (ihvertfald mens de havde penge). :gogo:

Vi var selvfølgelig også sammen alle 6 meget af tiden, men de gik ligeså tit for dem selv.

Så manglede der kun problemet med min søns ide om at han skulle feste hele ugen (den ide han havde inden vi tog derned)... Det løste sig helt af sig selv, for han havde ikke lyst til at have min mand med (hvilket jeg selvfølgelig godt kan følge ham i), men så snakkede min mand og jeg om det, og vi fandt en anden løsning i stedet. Den gik ud på, at han skulle blive i området omkring hotellet (der lå flere diskoteker), og så på et givet tidspunkt ville en af os kigge forbi, og evt. tage ham med hjem, hvis han havde fået for meget (og selvfølgelig på en diskret måde, så han ikke blev til grin ved at blive "hentet af mor"). Og gæt så hvad knægten sagde til det: Jamen jeg har slet ikke lyst til at gå på disco, savner min kæreste for meget! Og forøvrigt gider jeg ikke gå alene!!!!! Øhhhhhhh, så var det også lige jeg tabte underkæben!

Men i hans alder har man et standpunkt til man tager et nyt (det har man også i min alder nogen gange), så jeg var bare lettet over, at den hurdle nu var overstået. :gogo:

Alt i alt havde vi en super daseferie alle 6, og gentager helt sikkert succesen en anden gang.

Sad forresten sammen med ham i flyet hjem, og uha han var vildt overbærende med sin gamle mor, som lider af en smule (læs: temmelig meget) flyskræk, og som blev hvid i hovedet af skræk bare flyet drejede lidt!! Så så mor, vi drejer bare, sagde han flere gange... Meeeeeen så røg vi ind i et uvejr med lyn og torden og ikke mindst turbulens, og hvem var så knap så kry? Jow jow, han blev lidt "utryg" som han kaldte det, og vi holdt hinanden i hånden til det var overstået! :ae: Så han er stadig min "lille" store dreng....

Vil slutte min lange fortælling med en tak for de gode råd og den forståelse jeg har mødt fra mange af jer, men bliver også lige nødt til at komme med et hjertesuk:

jeg har svaret flere gange på hvorfor jeg ikke ville lukke min søn alene ud i Sunny Beach, og ligeså på hvad jeg mente med at hjælpe lidt til, og hvilken holdning jeg har til det med at hjælpe hinanden mm, men har lagt mærke til, at flere efterfølgende har stillet spørgsmålstegn ved mit første indlæg uden at have læst tråden igennem, hvorfor jeg så kan blive ved med at svare på det samme spørgsmål. Og det kan godt blive lidt ensformigt. Har lagt mærke til samme tendens i andre tråde, og jeg forstår godt, hvis man ikke gider læse 48 sider igennem inden man stiller et spørgsmål eller giver sit besyv med, men kunne I ikke nok i det mindste læse trådstarters svar i tråden, da dette nok ville opklare mange spørgsmål I måtte have til indlægget, og samtidig undgå at trådstarter skal svare på det samme igen og igen?

Håber ikke dette bliver taget ilde op, for det er egentlig bare i en god mening, og jeg synes også, at I er mange kloge, forstående, hjælpsomme og søde mennesker herinde, men det kan da ikke kun være mig, der syns det indimellem er lidt træls, eller?... :blushing:

Hm, det blev vist lidt rodet, men håber det blir forstået på den måde det er ment...

Knus fra Berit

Det lyder som om i havde en dejlig ferie :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
insolentmint
Skjult

Min søn gik så og forestillede sig, at han skal ud i det bulgarske natteliv og fyre den af hver aften/nat, og her kom så det første sammenstød, for det skal han så absolut ikke... Jeg lukker ikke min knap 17-årige søn alene ud på discotek i et fremmed land, og det sagde jeg til ham. Vi lavede så en aftale om, at han måske kunne komme afsted en enkelt gang, hvis min mand tog med.

....

Nu har jeg så sagt til både ham og min store datter på snart 14, at de skal hjælpe lidt til med de to små (de ikke passe dem alene) samt være med til at slæbe kufferter, klapvogne o.l.

Det har så udløst endnu en konflikt, for min store søn mener ikke, at vi kan tillade os at stille nogen krav til ham, da vi jo har inviteret ham med på ferie!!!!!

hvad med at sige han må komme afsted 2 aftener hvis han hjælper til med børnene på hele turen! og ikke sover hele dagen efter han har festet :gruble:

så har du lige som givet dig, og han føler han har vundet ;)

hvis det så viser sig dernede at han ikke hjælper til så kan du trække tilbuddet tilbage - så han ved at hvis han ikke hjælper så kommer han slet ned til fest.

Du kan også gå så langt at hvis han ikke synes om måde ferien skal foregå på - så kan han blive hjemme i DK.

... men en ting "sunny beach" og en dreng på 17 år ... hvad havde du lige regnet med han ville dernede :gruble: :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Vic_Ferrari

Hvor er jeg dog glad for at trådstarter har taget sig tid til at skrive hvordan det faktisk gik.

For det første fordi turen gik godt (hvor dejligt!), hvilket bare beviser at man aldrig skal tage sorgerne på forskud. Men så sandelig også fordi hun derigennem fik understreget at mange danskere har en forkert og på mange måder overdrevet opfattelse af, hvad Sunny Beach er for et sted.

Jeg har for en del år siden arbejdet der som guide i Sunny Beach og har således været førstehåndsvidne til både resortet og dets natteliv. Selvfølgelig er det fest, farver og musik hele natten, hvilket jeg godt forstår at man ikke synes om (det er absolut heller ikke min drøm om et feriested), men derfra og til at kalde det et ungdomssted eller en drukbule er der altså langt.

Majoriteten består altså stadig af familier ligesom der er en del ældre der tager derned år efter år. At Sunny Beach skulle være et farligt sted at gå i byen i forhold til så mange andre steder (f.eks. København, Århus eller Mallorca) er i mine øjne en myte Ekstra Bladet m.fl. har forsøgt at skabe de sidste par år (at det er farligt at indtage så store mængder alkohol i en hel uge og "lade hjernen blive derhjemme", som en del af Ung Rejs-gæsterne tillsyneadende gør, er en helt anden snak, som ikke har særligt meget med Sunny Beach at gøre). Jeg har været "alene" i byen dernede en hel del gange og kan ikke huske at jeg nogensinde har følt mig utryg.

Der er mange steder i Bulgarien som jeg ville anbefale at tage til i stedet for Sunny Beach, som ikke lige er min kop te (for meget larm, for mange mennesker og for lidt natur i forhold til andre dele af landet) Det billede Ekstra Bladets rapportering tegner af stedet, kan jeg dog slet ikke genkende og det er derfor som jeg ser det ude af proportioner med virkeligheden.

/Vic

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...