Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Viksi40

Jeg er sur på min søn.....

Recommended Posts

Filla
Ja selvfølgelig vil jeg tilgodese hans ønsker, og det har jeg jo gjort lige fra starten med henblik på tid og sted for ferien.. Han skal, som jeg tidligere har svaret, IKKE være barnepige, blot hjælpe lidt til med at se efter dem...

Det er jo ikke sikkert, at han har forstået det...

Han har en sød kæreste, som desværre ikke kunne komme med, og jeg er da ret sikker på, at han gerne vil beholde hende som kæreste, så det med lækre damer skulle da ikke være et problem..

Derfor kan man vel godt kigge efter pæne damer ved poolen. -Han er 17 ;)

Mht at drikke, så har han alt for tit drukket sig stjernestiv (hvilket jeg først har fået at vide bagefter, da hans far ikke er særlig meddelsom), og har en gang været ba bu ba bu på sygehuset til udpumpning, så derfor er jeg ikke intereresseret i at have ham rendende rundt på discotek dernede alene...

Hmm...så havde jeg nok ikke valgt at tage til Sunny Beach

Har derfor tilgodeset hans behov ved at min mand (som ikke er hans far, og som er en del år yngre end jeg) tager med på disco...

Og jeg er ikke så godt inde i hvad der er in for de unge i dag, så det med Sunny Beach var jeg ikke klar over... Har bare hørt at der skulle være godt og billigt at holde ferie i Bulgarien...

Fortryder faktisk nu at vi valgte det... :(

Det forstår jeg udemærket, men sys da godt nok, det er flot klaret, at al den medieomtale, der har været om Sunny Beach er fløjet over hovedet på jer ;). Der var en hel del omkring det for nyligt, da nogle piger var blevet voldtaget dernede. Jeg har ikke selv været der (og jeg ligger nok med mine knap 25 år, lidt over gennemsnitsalderen dernede), men som sagt, har min søster. Det jeg oplever er, at det er druk og hor (det kan jo også være sjovt nok :slem: ) for unge omkring 17-23 år +/-. Så som tidligere sagt, forstår jeg godt hans forvirring over, at I går med til at tage derned, men ikke lader ham gøre de ting, som er naturlige for stedet. Det svare jo lidt til, at man tager til La Santa sport, og forbyder ham at dyrke sport, -hvis du forstår.

Men jeg håber, at I finder et godt kompromis og får en god ferie.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Viksi40
Ikke så længe han ikke kan styre det nej...

Men tag da ansvar for jeres søn, og prøv at påvirke ham inden det er for sent og han bare vælger at flytte hjemmefra...

Har snakket med ham om alkohol og dens virkning mm, men der er ikke rigtig noget der trænger igennem, når han samtidig får en sms om, at nu er der fest her og der mm.

Hans far og jeg har desværre heller ikke et særlig godt samarbejde omkring ham, da hans far tit dækker over ham, og jeg så først får at vide hvad han har lavet af andre i familien... Desværre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Viksi40
Men jeg håber, at I finder et godt kompromis og får en god ferie.

Jeg har hørt om voldtægt mm, men har ikke bidt mærke i hvor det var sket henne... Hører jo om mord, vold, voldtægt osv. i medierne dagligt, så det er nok gået lidt hen over hovedet på mig. Og det står der jo ikke noget om på rejseselskabernes sider...

Syns bare vi havde fundet et godt og familievenligt hotel i Bulgarien, men kan godt se at jeg skulle have været mere opmærksom inden jeg bestilte...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Har snakket med ham om alkohol og dens virkning mm, men der er ikke rigtig noget der trænger igennem, når han samtidig får en sms om, at nu er der fest her og der mm.

Hans far og jeg har desværre heller ikke et særlig godt samarbejde omkring ham, da hans far tit dækker over ham, og jeg så først får at vide hvad han har lavet af andre i familien... Desværre...

Man må jo gøre, hvad der er nødvendigt - han kunne i så fald vælge at tage mig med til festen, overholde aftaler om hvor meget han må drikke (lave en sådan aftale, når han ikke selv kan styre det) eller undlade at tage til fest...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filla
Nu får jeg nok endnu mere på puklen, men kan da se, at holdningen herinde er, at en ung mand på 16, snart 17, nærmest skal have lov at gøre som han har lyst på en familieferie.

Tænker lidt hvad holdningen havde været, hvis spørgsmålet havde lydt:

Min søn på knap 17 skal på ferie til Sunny Beach, og har fortalt, at han skal ud og drikke hver aften, selvom han ikke altid kan styre det, ville det være ok for din teen??

Bare lige en tanke herfra, tænk lige over svaret hvis det var din datter...... :gruble:

Hmm.... Sådan tror jeg sq det er for flertallet på Sunny Beach. Hvis man ikke mener, det er okay, må man tage et sted han, hvor stemningen ikke er til det/ forbyde ens søn/datter at tage til Sunny Beach...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filla
Jeg har hørt om voldtægt mm, men har ikke bidt mærke i hvor det var sket henne... Hører jo om mord, vold, voldtægt osv. i medierne dagligt, så det er nok gået lidt hen over hovedet på mig. Og det står der jo ikke noget om på rejseselskabernes sider...

Syns bare vi havde fundet et godt og familievenligt hotel i Bulgarien, men kan godt se at jeg skulle have været mere opmærksom inden jeg bestilte...

Det er der jo heller ikke noget galt i. Jeg kan bare godt forstå hvorfor din søn bliver forvirret, og det vil jeg så forklare dig :) .

Jeg synes faktisk han har håndteret aftalen om at gå i byen med din mand, rigtig flot. -taget i betragtning.

Så i virkeligheden er dit problem vel bare, at han ikke vil babysitte/bære kufferter. Babysitte skal han jo ikke, siger du. Så problemet er, at han ikke vil hjælpe med kufferterne. -eller hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Viksi40

Er lidt ked af, at dette har udviklet sig til en debat om, at jeg/vi ikke har opdraget min søn særlig godt...

Jeg ville egentlig bare gerne vide, hvordan jeg takler den konflikt der er opstået, og ikke så meget om hvordan jeg skal/skulle have opdraget ham..

Syns altid jeg har fået nogle gode og brugbare, og ikke mindst objektive svar herinde, men jeg har nok bare været heldig, indtil nu! Er faktisk lidt ked af, at jeg spurgte om hjælp, for det er ikke særlig sjovt, at få stukket i hovedet, at man nok er en dårlig mor...

Jeg vil prøve at forklare min søn, at han selvfølgelig skal have en sjov ferie, men at det ikke skal være på bekostning af os andre, da vi jo er 6, der skal afsted, og jeg vil forsøge at bruge de brugbare og objektive svar, jeg trods alt har fået. Tak for dem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg synes på ingen måde du er en dårlig mor - du har jo gjort hvad du fandt bedst, og det er da også rigtigt ærgeligt at dig og faren ikke har et godt samarbejde...

Jeg er sikker på I nok skal få en god ferie. Som jeg læste tråden til at starte med, så var du sur på din søn, og vi er så nogle stykker der synes du skal vende den om, og godt kan forstå din søn.

Så tag en snak med din søn - undskyld for den dårlige stemning og forklar ham så hvad du mente. Nemlig at han ikke skal være barnepige, men blot hjælpe til, som mennesker nu helt naturligt hjælper til.

Rigtig god ferie...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Og jeg beklager, hvis jeg har været med til at gøre dig ked af det - har prøvet at vende tingene lidt om, og gav dig dermed ikke ret i dine udtagelser...

Det betyder jo ikke at du er en dårlig mor - ingen er perfekte...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Viksi40
Jeg synes på ingen måde du er en dårlig mor - du har jo gjort hvad du fandt bedst, og det er da også rigtigt ærgeligt at dig og faren ikke har et godt samarbejde...

Jeg er sikker på I nok skal få en god ferie. Som jeg læste tråden til at starte med, så var du sur på din søn, og vi er så nogle stykker der synes du skal vende den om, og godt kan forstå din søn.

Så tag en snak med din søn - undskyld for den dårlige stemning og forklar ham så hvad du mente. Nemlig at han ikke skal være barnepige, men blot hjælpe til, som mennesker nu helt naturligt hjælper til.

Rigtig god ferie...

Det er jo netop det jeg har sagt til ham.. Jeg har på intet tidspunkt nævnt ordene barnepige eller pakæsel, heller ikke i mit indlæg, og forstår ikke helt at det blir udlagt sådan?

Jeg har sagt til ham, at han skal hjælpe lidt til, og det er bare i helt almindelig forstand, sådan som man (ihvertfald i min verden) hjælper hinanden, når man er en familie.... Og det var det han blev sur over....

Har dog tænkt lidt over tingene med hensyn til hans disco-besøg efter jeres svar, og er kommet frem til, at vi evt. kunne se hvordan det går dernede, når han har været afsted med sin papfar, og hvis han evt. finder nogle venner, ja så kunne han måske få lov at tage afsted alene en enkelt gang også... Så må jeg så tage konflikten med min snart 14-årige datter til den tid!

Og som sagt, så ER jeg glad for de brugbare og objektive svar jeg trods alt har fået nogle af, så igen, tak for dem....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...