Tror i på skæbnen eller kærlighed ved første blik ? Jeg gør ikke, eller rettere jeg gjorde ikke. Her til morgen træder jeg ud af min gade dør, og ikke 10 sek. senere udspiller følgende sig. På cykelstien mellem fortovet hvor jeg står og de parkerede biler i siden af vejen, herunder min egen, kommer en pige cyklende. Da hun er næsten ud for mig ryger en pose hun har hængende på styret ind i hendes forhjul og river 3-4 eger ud. Dette resulterer i at hun ryger ud over styret og med hovedet først lige ind i sideruden på en af de parkerede biler. Min parkerede bil ! Nåå sideruden holdt, men det gjorde hun ikke hun bløder en del fra en flænge langs siden af det ene øjenbryn. En anden fodgænger, en ældre dame, og jeg selv hjælper hende selvfølgelig op, og spørger hvordan hun har det om vi skal ringe efter en ambulance osv. Hun siger hun er ok, men er nok lidt chokeret og rundkonfus, og den ældre dame og jeg bliver enige om at det nok er bedst hvis hun tog på skadestuen og fik tjekke for en hjernerystelse og får kigget på flængen, for det bløder faktisk en del. Hun mener at det nok skal gå, men idet samme bøjer hun sig ned for at samle sin taske op, og der mister hun balancen og jeg er nødt til at gribe hende. Jeg ved ikke helt hvad der sker lige der, men det at holde hende i mine arme udløser et eller andet beskyttergen. Med et lommetørklæde fra den ældre dame presset mod flængen, så lykkes det os at få hende overtalt, til at sætte sig ind i min bil, så jeg kan køre hende til skadestuen. Det eneste jeg tænker på undervejs er at holde hende igang med at snakke, fordi jeg mener at huske at det skal man gøre med nogen som har en mulig hjernerystelse. Så under hele turen snakker vi. Jeg fik spurgt om der var en kæreste eller veninde som jeg skulle ringe til, der kunne komme. Men der var ikke nogen, hun var næsten lige flyttet til København (3 mdr.) fra Jylland (struer) for at begynde på nyt job, så hun kendte ikke rigtigt nogen herovre endnu. Jeg må indrømme at jeg er forundret over hvordan vi kom frem til hospitalet, for under hele turen brugte jeg mere tid på at kigge på hende end på trafikken (Sorry) Hendes lille næse, fregnerne på næseryg og kinder, hendes læber, ja selv håret selvom der var lidt blod i, hun var bare sååå dejlig og smuk. Da vi kom frem til skadestuen tilbød jeg at gå med ind. Tror ikke hun helt registrerede det, men hun sagde ikke noget, så jeg fulgte med. Hun endte med at få 5 sting for flængen og jeg holdt hende i hånden under det med nålen, og hun klemte til Hun havde heldigvis ikke fået en hjernerystelse men et ordenligt slag, så de sagde at hun skulle tage hjem og hvile ud. Mens vi ventede på de forskellige ting, fortsatte vi med at snakke (hun har bare den sødeste jyske accent) og det lykkedes mig da også at få hende til at smile og grine lidt. Jeg kørte hende hjem fra skadestuen og fulgte hende til gadedøren, og spurgte om hun manglede noget (tænkte apotek eller lign.) men hun sagde nej tak. Så jeg sagde farvel og vi udvekslede mobilnumre. Hun bor kun ca. 1 km fra mig, så på vejen kommer jeg forbi mig selv, hvor det skete, og der ligger cyklen stadig. Så jeg stoppe og får den om i baggagerummet og kører så ned til den lokale cykelsmed og får sat et nyt forhjul på og rettet på gaffel og styr. Så kører jeg tilbage til hende og stiller cyklen uden for hendes opgangsdør og ringer på dørtelefonen. Da hun svarer så siger jeg at jeg har hentet og fået lavet hendes cykel og den står hernede og spørger så hvordan det går. Hun bliver vist lidt overrasket, men spørger som om jeg ikke vil komme op. Så er det at DUMME DUMME DUMME mig, siger nej tak og at hun nok mere trænger til at slappe af og komme sig. Nu har jeg siddet på jobbet i 2 timer og kigget ud i luften og ægret mig ! Jeg bliver ved med at høre hendes stemme for mit indre øre og jeg bliver ved med at se hendes ansigt for mig. Jeg tror jeg er forelsket Hvad skal jeg gøre herfra ? og hvad skal jeg i hvertfald ikke gøre, I don´t want to blow this !!! Ups, det skal siges hun er 28 og arbejder som noget konsulentnoget for ISS. Jeg er 35, det er vel ikke helt umulige odds ?