Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

Ord som bare bliver sagt forkert gang på gang..

Recommended Posts

Gæst
Det er der da også noget, der hedder. :forvirret

Nårh ja... :lol: det er "Fodgængeroverfelt" jeg siger... :klap:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MinieMusen

Flot at lave fejl i et indlæg om fejl :rødme: Synes bare at jeg har fået at vide at det ikke hed sportsnyt (og selvfølgelig uden d) Det står da tit under ats på bagsiden af politiken... Nå men det hedder så ikke fodboldsspiller, fodbolsbane eller fodboldsstøvle. For at blive i sportens verden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Nå sådan. Haha, det lyder ellers godt.

Det er også træls, når folk siger "jeg blev vågnet" i stedet for vækket.

Eller "jeg har ødelagt det ad"... Enten har man ødelagt det, eller splittet det ad...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frostkissed
Hvad er der i vejen med dette? :gruble:

Atpyisk

Flere Konti

FK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MinieMusen
Det kan sagtens være, at det hedder sportnyt, det skal jeg ikke kunne sige, for hvor lækkert det end kunne være, er jeg ikke noget sprogorakel. :trist:

Slog det lige op. Hedder åbenbart sportsnyt. bare mig der har fået galt fat i den. Dumme forældre (må man godt give dem skylden når de går meget op i at udtale tingene rigtigt, og jeg mener det er der jeg har det fra)

Læste i øvrigt lige i tråden om cider. Og som der var en der skrev; så irriterer det også mit øre når folk udtaler flirter på dansk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BLABLABLAndtandet
Handle ind ( handle eller købe ind...)

åbne op

Tivli ( ti-vo-li ) !

laere, vaere, haer, ( lÆre, vÆre, hÆr )

broe. ( bruge)

sjosjaldemokratiet..:rulle:

jeg ligger lige tøjet på stolen..

Ja! Der er bare alt for mange, der siger "sjosjal". Og "sjaffør". :stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BLABLABLAndtandet
Og folk der bruger "når" i stedet for "da".

For lige at bruge Excentricas eksempel:

"Når vi kom ind ad døren..." i en kontekst hvor det ikke er til at tage fejl af.

Jeg kender en, der somme tider laver den fejl. Hun sagde på et tidspunkt: "Når jeg var fem, der blev mine forældre skilt" eller noget i den retning. :8:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jossse

Så lige én der for lidt siden skrev "psykiatriker". Den har jeg set flere gange herinde. Altså enten hedder det en psykiater ELLER en elektriker - man kan ikke mikse dem sådan :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
egerton

Nu er dette her ikke noget som irriterer mig, fordi vedkomne KAN IKKE stave det rigtigt.

Jeg retter en mands skrivelser, gang på gang, når han laver Materialelister til bygninger, og der er altid de samme ting med på sådan en liste, og der er blandt andet disse 3 ting, der bare går igen, hver gang:

Han skriver: Baderier (skal være batterier)

: Torilet (skal være toilet)

: Teresse ) skal være terasse )

Det er ligemeget hvor mange gange jeg har rettet det, sagt det og skrevet røde streger under ordene, det hjælper INTET, næste gang er det, det samme igen.

Han er lidt ordblind, og har altid været det, men i de mange år jeg har kendt ham, 37 år snart, har det hjulpet meget, men lige disse 3 ord, KAN han bare ikke lære. Det er mærkeligt.

Til gengæld er han ganske ferm til Matematik, og det fatter jeg ikke en hujende fis af.

Men sådan er vi jo alle forskellige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BLABLABLAndtandet

Noget, der faktisk irriterer mig en smule, er, når folk siger eller skriver "studie" (ubst. sing.) om deres uddannelse. Der er virkelig mange, der ikke lige har fanget, at det altså er forkert. (Og i øvrigt hedder gruppen på Jubii også "studie" :8:).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...