Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gæst

Ord som bare bliver sagt forkert gang på gang..

Recommended Posts

ninahl

Ja, men tror hun mener når det bliver brugt i betydningen yndlings. F.eks. min ynglingsfarve er bla. bla.... (her skal det være yndlings-)

Yngling er noget andet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Laurelin
Ja, men tror hun mener når det bliver brugt i betydningen yndlings. F.eks. min ynglingsfarve er bla. bla.... (her skal det være yndlings-)

Yngling er noget andet

Lige præcis. Jeg er så træt af, når folk f.eks. skriver ynglingsfarve! Jeg ved godt, at en yngling er en ung dreng. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bje2383

Jeg har en veninde der siger her sidste dag, hvilket betyder for nogle dage siden !!!

Hongklæde: håndklæde....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lissi73

Jeg kan ikke lade være med, at grine af, at der er så mange ting, der bliver skrevet herinde som "fejl", som faktisk er helt korrekt. Måske nogle skulle kigge lidt på, hvor deres forcer lå, inden vi slagter Bubber fordi hans sprog er irriterende;) og måske være lidt mere medmenneskelige overfor folk, der er ordblinde og folk, der måske bare ikke staver perfekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MinieMusen

Det her jo netop stedet man kan komme af med sin indebrændt hed over folk der mishandler det danske sprog. Og bare fordi det danske sprognævn siger ok for at man pludselig siger kontoer og ikke konti, fordi der er nok i landet der ikke har lært at sige det rigtigt, kan det jo godt være irriterende for dem der har lært at sige det rigtigt.

Jeg kan få spat af folk der sætter engelsk flertals s på ord de omtaler i ental. En hotdogs, en t-shirts, en drinks. Vil du have en drinks?? Hvad mener du? en eller flere??

Folk der siger lagt. Jeg har lagt og sovet. Nej du har ej!!

Folk der ikke kan kende forskel på og så og også når de skriver. Og sammensatte ord der ikke bliver sat sammen. Det er det fuge s'et er der for.

Og så (og ikke også) fuge s'er der bliver brugt forkert. Det hedder altså ikke sportsnydt. Så er der nogen der bliver snydt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissButterfly

nød istedet for nødt. "jeg er nødt til..."

ekspresso istedet for espresso.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissButterfly

sports nyt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Fodgængerovergang... :lol: - jeg siger det gang på gang...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Og folk der bruger "når" i stedet for "da".

For lige at bruge Excentricas eksempel:

"Når vi kom ind ad døren..." i en kontekst hvor det ikke er til at tage fejl af.

Er det ikke hovedsageligt svenskere, eller folk med svensk afstamning, der siger det?

Jeg hader også "Hvor snart skal vi spise"... :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydun
Jeg kan ikke lade være med, at grine af, at der er så mange ting, der bliver skrevet herinde som "fejl", som faktisk er helt korrekt. Måske nogle skulle kigge lidt på, hvor deres forcer lå, inden vi slagter Bubber fordi hans sprog er irriterende;) og måske være lidt mere medmenneskelige overfor folk, der er ordblinde og folk, der måske bare ikke staver perfekt.

Årh ja, det måtte jo komme. Et indlæg som dit. Det handler jo ikke om at "slagte" nogen, men bare ting, som man kan irritere sig over, som bliver udtalt forkert.

Selvom jeg heller ikke taler korrekt, så kan jeg da stadig have lov til at lufte min irritation.

Også selvom jeg gang på gang udtaler det solsåååård i stedet for solsort.

Slap nu lige lidt af, lad være med at læse tråden hvis du føler dig stødt ;)

Edit: Og nåh ja, hvilke ting er det lige der bliver skrevet korrekt, som egentlig skulle være fejl? Nævn nogle nu når der jo er så mange af dem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...