Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Chinkuchi

Tysk radio

Recommended Posts

Chinkuchi

Skal op til tyskeksamen om en uge og har i den forbindelse tænkt på, at det nok ville gavne lidt hvis jeg udsatte mig selv for lidt tysk lyd inden da. Da det jo trods alt er for godt vejr til at sidde inde og glo tysk fjernsyn så kom jeg på, at jeg jo kunne høre tysk radio!:banan: Men jeg kan simpelthen ikke finde nogle frekvenser til det? Og så var det også jeg blev i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet kan tage tysk radio? Altså om deres net dækker helt herop - jeg bor i København.

Er der en af jer derude der kender en tysk radiokanal - gerne en "ung" en så de snakker om noget, jeg forhåbentlig kan relatere til? Og i så fald ved om jeg overhovedet kan finde den på min radio?:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lene2207

RSH

Den hører vi hernede i det mørke sønderjylland

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

www.radio.de

Her kan du søge på genre og forhåbentlig finde noget, der falder i din smag :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chinkuchi

Ih, tusind tak!:klap: Jeg forsøger mig med jeres forslag:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Henry_Kissinger

Se tysk TV om aftene. Det lærer man utroligt meget af. At de så også ofte har programmer af en langt højere kvalitet end især TV2 er jo kun et plus. DR2 er nok den danske kanal, der kommer nærmest ARD, NDR og ZDF.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

deltaradio.de og rsh.de - der kan du høre det på nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skratti

Hvis du har mulighed for det, så viser Arte en masse udsendelser med undertekster, som (synes jeg) er rigtig godt når man skal have opfrisket et sprog :)

Ellers kan du jo finde nogle tyske sange - det plejer at være rart bare at have lidt af sproget i ørerne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yetie

Jeg hørte denne station enormt meget da jeg boede i München - så det er altså en lokalradio. Men jeg synes det er en god station: http://www.radiogong.de/musik/webradio/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chinkuchi
Hvis du har mulighed for det, så viser Arte en masse udsendelser med undertekster, som (synes jeg) er rigtig godt når man skal have opfrisket et sprog :)

Ellers kan du jo finde nogle tyske sange - det plejer at være rart bare at have lidt af sproget i ørerne...

Jeg mener faktisk, at jeg har hørt snak om den der tv-kanal før. Men jeg har aldrig kunnet finde den når jeg forsøgte at installere den selvom vi har en forholdsvis stor "pakke" med discovery og alt det der gejl. Kan det passe at jeg simpelthen ikke kan tage den kanal?:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...