Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Anne-K-Anne

Hvad skriver man i kortet til en non-firmation??

Recommended Posts

Anne-K-Anne

Har lavet en tråd i teenager, uden held. Er virkelig helt blank. Har søgt og søgt efter et lille digt, men det er ikke lykkeds mig.

Hvad pokker skriver jeg i kortet? Hjæææææælp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SalomonsMor

Tillykke? :D og held og lykke selvfølgelig.

Hvad med et eller andet med at selvom man ikke bliver konfirmeret i kirken, men holder en borgerlig konfirmation skal man fejres. Man fejre jo overgangen fra barn til ung/begyndende voksen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filla

"Fra vi blev vænnet fra vores flaske, har vi beskyttet os bag en maske. Og for igen at ku kaste masken, så må vi slå os igen på flasken"

-Det er af Piet Hein. Har altid syntes at det passer så godt til "konfirmationer" o.l.

Der skal selvfølgelig stå noget andet i kortet også....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filla

"Børn begynder med at elske deres forældre. Når de bliver ældre, dømmer de dem. Undertiden tilgiver de dem" Oscar Wilde

Synes det passer godt til alderen... :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anne-K-Anne
"Børn begynder med at elske deres forældre. Når de bliver ældre, dømmer de dem. Undertiden tilgiver de dem" Oscar Wilde

Synes det passer godt til alderen... :lol:

Det skal nok ikke lige være et af dem, da hun har problemer med sin mor og hendes alkohol...

Men ellers er de gode begge to.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filla

Nej okay... så kan jeg sq godt se, de nok ikke lige er perfekte :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
la_perce-neige

Hvorfor skal h*n have et kort?

Hvis barnet ikke ønsker at blive konfirmeret, synes jeg da ikke der er noget at fejre, og dermed skal der hverkan kort eller gave til??

L_P-N som bare undrer sig lidt.

(Tjek jubii's citater - der er rigtig mange gode imellem du måske kan bruge)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
val-hal
Hvorfor skal h*n have et kort?

Hvis barnet ikke ønsker at blive konfirmeret, synes jeg da ikke der er noget at fejre, og dermed skal der hverkan kort eller gave til??

L_P-N som bare undrer sig lidt.

(Tjek jubii's citater - der er rigtig mange gode imellem du måske kan bruge)

Men hvis man bliver inviteret til fest, hvor pointen er "fejring", er det vel dårlig stil ikke at have en gave med? Jeg synes selv, at "nonfirmations"-konceptet er latterligt, men jeg spiller da gerne med for den unges skyld, hvis jeg bliver inviteret.

Jeg ville dog bevidst holde mig fra at skrive "tillykke" i kortet - netop fordi der jo ikke rigtigt er noget at ønske tillykke med:forvirret

Til min egen konfirmation fik jeg et meget rørende digt af Piet Hein i et kort. Jeg kan selvfølgelig ikke huske ordlyden, men det var vel på 4 linjer og noget med "du er en verden i verden"... Prøver lige at google;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
la_perce-neige
Men hvis man bliver inviteret til fest, hvor pointen er "fejring", er det vel dårlig stil ikke at have en gave med? Jeg synes selv, at "nonfirmations"-konceptet er latterligt, men jeg spiller da gerne med for den unges skyld, hvis jeg bliver inviteret.

Jeg ville dog bevidst holde mig fra at skrive "tillykke" i kortet - netop fordi der jo ikke rigtigt er noget at ønske tillykke med:forvirret

Til min egen konfirmation fik jeg et meget rørende digt af Piet Hein i et kort. Jeg kan selvfølgelig ikke huske ordlyden, men det var vel på 4 linjer og noget med "du er en verden i verden"... Prøver lige at google;)

Ok. Har bare aldrig hørt om nogen, som har holdt fest uden at blive konfirmeret.

Da jeg blev konfirmeret - og det er ikke mere end ca. 10 år siden, fik de som fravalgte konfirmation ofte pengene, som festen ville koste, af deres forældre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ShamanyPurple
Ok. Har bare aldrig hørt om nogen, som har holdt fest uden at blive konfirmeret.

Da jeg blev konfirmeret - og det er ikke mere end ca. 10 år siden, fik de som fravalgte konfirmation ofte pengene, som festen ville koste, af deres forældre.

Så kommer du/i vist ikke meget ud, jeg har efterhånden været til næsten lige så mange non-firmationer, som til konfirmationer.

Og vi kommer også til at afholde 2 til her hos os, om 7 års tid....Enten nonfirmation eller konfirmation, det vil tiden vise.

Vores sønner er HELDIGVIS ikke døbt, men vi "skubber" dem afsted til præst i 7. klasse, så de kan beslutte sig for enten at blive døbt og konfirmeret eller sige fra, og alligevel få den fest som alle andre også får.

Derfor fester vi for dem, for de tager et valg, og den er BEVIDST. Og ikke bare noget man trækker ned over hovedet på barnet/børnene, og siger: "Du skal! Ellers så er du et elendig kristent barn! Og nul gaver til sådan en som dig!!"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...