Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Munimuni

Hvad får de i løn?

Recommended Posts

TheKillerRabbit
Skjult
Jeg køler ned når det passer mig........

Ingen grund til at blive hidsig. Det er bare en debat.

Ingen kan trykke på en magisk knap herinde så strejken er ovre....................

Del dette indlæg

Link til indlæg
mums-
Køl ned...........

Folk brokker sig over at de strejker om at få mere i løn end andre brancher fordi de er bedre. De har aldrig sagt de er mere værd end andre, kun at deres arbejde burde være mere værd.

Så præcist kan de her mange sider forklares. Flot :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Missing
Jeg mener så det skal være en kombination... ala fuld arbejdstid = bedre løn

... altså ikke den der "iih jeg har hårdt arbejde så skal kun arbejde 30 timer men skal da ha' fuldtidsløn" , også gælder den der med stress ikke.

Det skulle du nok fortælle arbejdsgiverne; de er jo dem, der vælger at der skal være flest deltidsstillinger.

Jeg er fx. ansat på et socialpsykiatrisk bosted, hvor 2 ! ud af over 20 ansatte har fuld tid, og den helt enkle forklaring er at det er meget lettere at lægge et arbejdstidsskema hvis medarbejderne har 24, 28 eller 32 timer - og så har man jo samtidig mulighed for at pålægge dem ikke-skemalagt merarbejde efter behov.

Tro mig, de fleste af os ville skam foretrække at have fuld tid og sikkerhed for at vi vores fridage forblev fri.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sissi3344
Argh.........det var ment som et eksempel...........og du forstår jo sikkert godt hvad jeg mener ikk´!!

Jeg gider bare ikke at skrive "sundhedspersonale og pædagoger" 30 gange for at helgardere mig.

Så kan du vel bare skrive "de" eller "dem" i stedet for "I" og "jer".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Is-blomst

Så forhandles der igen i dag, håber at det lykkes at blive enige denne gang :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lone-Elizabeth
Jo , ligesom der skal være forskel på sygeplejerske og læger og ingeniører..

Noget andet er at jeg faktisk mener skraldemænd får en rigtig god timeløn

Jeps kender også 2 skraldemænd og deres løn er noget bedre end min, og ovenikøbet med selvvalgt flexibel arbejdstid (ved dog ikke om der er sådan alle steder, men i dette firma er det.) :)

Og fysisk kan jeg sagtens klare det. Har prøvet at være med på ruten, så måske man skulle skifte erhverv. Jeg kan både løbe og sætte spandene på bilen. :deer::)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lone-Elizabeth
Angående sundhendskartellet så er dette da ganske interessant

http://borsen.dk/politik/nyhed/133870/

De ender faktisk med at gå ned i løn.

Det er da ikke nogen nyhed for sygeplejerskerne. Det har vi jo sådan set vidst hele tiden, eftersom der skal betales strejkekontingent og den ønskede lønforhøjelse var lille i kroner. (Det bliver samlet meget dyrere for regionerne når vi skal til at pukkelafvikle for at nedbringe ventelister, for da er timelønnen en helt anden, hvis de vil have folk på banen). Men man får jo heller ikke noget ud af bare at gøre "hvad der blir sagt". Tvivler på nogen vil tilbyde højere løn til nogen grupper hvis de ikke siger noget. Og for sygeplejersker - og andre - er ligeløn nok et projekt der kommer til at køre i mange år/mange overenskomstforhandlinger. Man kan jo håbe de unge sygeplejersker ender med at få lidt ud af det. Men mange af de yngre vælger jo privathospitaler, og som jeg tidligere skrev at det ville jeg også hvis jeg var ung sygepl. idag. Eller som mange gør kombinerer de 2. Pga at man ved at arbejde ret meget mindre kan få en højere løn end en offentlig fuldtidsansat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Is-blomst
Skjult
Det er da ikke nogen nyhed for sygeplejerskerne. Det har vi jo sådan set vidst hele tiden, eftersom der skal betales strejkekontingent og den ønskede lønforhøjelse var lille i kroner. (Det bliver samlet meget dyrere for regionerne når vi skal til at pukkelafvikle for at nedbringe ventelister, for da er timelønnen en helt anden, hvis de vil have folk på banen). Men man får jo heller ikke noget ud af bare at gøre "hvad der blir sagt". Tvivler på nogen vil tilbyde højere løn til nogen grupper hvis de ikke siger noget. Og for sygeplejersker - og andre - er ligeløn nok et projekt der kommer til at køre i mange år/mange overenskomstforhandlinger. Man kan jo håbe de unge sygeplejersker ender med at få lidt ud af det. Men mange af de yngre vælger jo privathospitaler, og som jeg tidligere skrev at det ville jeg også hvis jeg var ung sygepl. idag. Eller som mange gør kombinerer de 2. Pga at man ved at arbejde ret meget mindre kan få en højere løn end en offentlig fuldtidsansat.

Lige præcis :)

Rent personligt som privatansat har det hele tiden været sådan en loose-loose situation.

Til gengæld har jeg råd til at betale mit strejkekontingent :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.