Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Miss_Lindberg

Min søster på 14 - sove med kæresten?

Recommended Posts

Fink
Jeg tror, Nyx har helt ret her. Under alle omstændigheder forhindrer man ikke sex ved at forbyde dem at sove sammen - man sikrer kun, at det så foregår under usikre, utrygge former.

Det sikrer du da ikke! Medmindre altså, at du sidder i samme rum og kigger på dem hele natten... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
I mit arbejde, har jeg ofte mødt piger i 13-14-15-års alderen, der har haft forfærdelige oplevelser med sex, fordi det netop har været alt for tidligt. De blev overtalt af kæresten og troede måske også, at de selv var klar, men det var de altså ikke.

Jeg er ret sikker på at der sker flere dårlige sexoplevelser i alle andre forbindelser end at sove sammen med ens kæreste.

De sker i forbindelse med fester og alkohol, der får alle parter til at tabe hæmninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyx

Jeg synes vi skal lave en afstemning omkring hvor mange der egentlig havde deres første gang i en seng, den nat de sov sammen med en fyr/pige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fink
Kan vi blive enige om, at sex er sundt og naturligt, når det dyrkes mellem to enige parter, DER ER PÅ SAMME NIVEAU? Og at sex ikke er noget, vi kan eller skal undgå i vores tilværelse?

Kan vi også blive enige om, at stofmisbrug IKKE er sundt - og at det fordrer direkte eller indirekte kontakt med et kriminelt miljø?

Hvordan i alverden kan du overhovedet sammenligne de to ting?

Nej, det kan vi ikke blive enige om.

Jeg tror ikke på, at sex nødvendigvis er naturligt og sundt for et barn... ;)

Det kan både være skadeligt og traumatiserende, selvom tøsen faktisk troede, at hun var enig i beslutningen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fink
Jeg synes vi skal lave en afstemning omkring hvor mange der egentlig havde deres første gang i en seng, den nat de sov sammen med en fyr/pige.

Rækker hånden i vejret!

Så kedelig er jeg nemlig. :D

Jeg var så heller ikke 14...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyx
Rækker hånden i vejret!

Så kedelig er jeg nemlig. :D

Jeg var så heller ikke 14...

Jeg havde godt nok min i en seng om aftenen, men jeg sov ikke ved ham. Tror egentlig de fleste har gjort det i en seng, bare ikke liiige i forbindelse med overnatning.

Men hvad fanden, sidst jeg havde en fyr sovende herhjemme måtte han også venligst residere inde på et andet værelse. Men jeg knaldede ham altså alligevel, OM DAGEN.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
puzzypower

Min første gang foregik ikke sammen med en fyr, jeg sov sammen med. Men på en venindes lillesøsters værelse, mens veninden og nogle andre venner sad inde ved siden af og så film og spiste slik! Og jeg var 14 år og 20 dage, btw..

Da jeg var 14 fik jeg så også lov til at både overnatte hos kæresten, og have kæresten til at overnatte hos mig. Men det var faktisk først ½ år efter min debut! (og i mange tilfælde uden at knalde)

Jeg ville nok lade dem sove sammen, som mange andre - og tage en god snak om det der med sex, følelser og beskyttelse inden..

PP*med datter på 9, så tiden rykker nærmere :shock: *

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
makker457
Nej, det kan vi ikke blive enige om.

Jeg tror ikke på, at sex nødvendigvis er naturligt og sundt for et barn... ;)

Det kan både være skadeligt og traumatiserende, selvom tøsen faktisk troede, at hun var enig i beslutningen ;)

nej ikke hvis der er tale om børn på 10-12 år.

men en teenagerpå 14 år.. hun er SÅ tæt på at der rent faktisk er helt lovligt at dyrke sex.

så hvis hun ikke bare nøjes med at putte i den alder-så tror jeg virkelig ikke at det på nogen måde ødelægger hendes liv fremover!

jeg tror hvis man er åben mht snakken om sex med sine børn,så skal de nok få et fornuftigt forhold til sex. så hopper de måske ikke lige ud i det som 13-14 årig.uden beskyttelse eller nogen som helst viden om det.

gør det til en naturlig ting at snakke om nogen gange inden de når alderen hvor det begynder at være spændene.

og ja jeg ville ikke have nogen problemer med at lade min datter sove med hendes kæreste når hun var 14 år.

jeg sov med min kæreste som 14 årig-havde ham med hjem fra efterskole og vi puttet bare.;)

men jeg var også kun 14 år da jeg havde sex første gang,og ja det var med ham jeg havde puttet med mange gange før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fink
Jeg havde godt nok min i en seng om aftenen, men jeg sov ikke ved ham. Tror egentlig de fleste har gjort det i en seng, bare ikke liiige i forbindelse med overnatning.

Men hvad fanden, sidst jeg havde en fyr sovende herhjemme måtte han også venligst residere inde på et andet værelse. Men jeg knaldede ham altså alligevel, OM DAGEN.

Det hele bunder nok i, at jeg ikke tror på, at 14-årige kan tage stilling til, om de er klar til at have sex. Og jeg tror faktisk heller ikke på, at der er ret mange 14-årige der ER klar til at have sex.

Det bliver du som forældre således også nødt til at forklare dit barn.

Da jeg var i den alder syntes jeg ofte, at mine forældre var pisseirriterende, når de kom med forbud. Dog var dette medvirkende til, at jeg fik en "stopklods" i forhold til at gøre de forbudte ting. Jeg kastede mig ikke bare ud i diverse ulovligheder netop fordi jeg ikke måtte. Jeg tænkte mig om en ekstra gang, før jeg overskred grænsen.

Mht sex synes jeg, at det er enormt vigtigt, at du forklarer dit barn, at det altså er for tidligt i en alder af 14 at dyrke sex. Hvis man ikke gør det, tror jeg, at barnet kan føle denne accept som et pres. Forstået på den måde. Mine forældre synes, at det er ok, at jeg dyrker sex, sålænge at det foregår herhjemme, så burde jeg måske også synes, at det er ok.

Forbud kan altså godt være med til at skabe tryghed og omsorg. Det er dét jeg prøver at forklare.

At de så alligevel vælger at dyrke sex i en baggård, er en hel anden sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fink
Du misforstår mit indlæg; Hvis de ikke kan være hjemme i deres egene hjem med forældrenes accept, foregår seksualiteten under utrygge, ukendte rammer, hvilket øger risikoen for en dårlig oplevelse for begge unge.

Og jeg forstår simpelthen ikke din sammenligning mellem stoffer og sex.

Som jeg skrev før, er sex jo mange ting. Det kan da godt være, at TS lillesøster og kæresten først har samleje om 1/2 år. Men det bliver sikkert en bedre oplevelse for begge parter, hvis de har fået mulighed for at kysse, kæle og udforske hinandens kroppe i trygge rammer - og for at hygge sig sammen, så forholdet ikke kun handler om seksualitet.

Der er altså milevid forskel på at være f.eks. 12 og 14.

Ingen skal presses til sex, før de er klar - men ingen skal skamme sig over deres seksualitet og føle, den er forkert og forbudt, hvis de er klar.

Jeg tror bare ikke, at der er ret mange børn i den alder, der kan vurdere, om de er klar eller ej...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...