Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Miss_Lindberg

Min søster på 14 - sove med kæresten?

Recommended Posts

Frostkissed

Jeg ville nok tage middelvejen og sige at han kunne overnatte men han måtte sove på sofaen i stuen - hun er kun 14 dermed under den kriminelle lavalder - jeg synes at hun er for ung.

FK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyx
Det kan godt ske - men alligevel er det altså sådan at, er den ene part UNDER 15 og den anden part OVER 15, så er det et "no go". Loven har ikke et "sådan ca. & +/- antal år" ..... hvis man altså tager loven for pålydende OG det kan være ret rart, hvis man som forældre vil hænge sit "nej" op på noget ..... lidt ligesom "Nej, du må ikke køre bil før du 1) har kørekort 2) er fyldt 18 år - FORDI sådan er loven"

Prøv du at anmelde den fyr, og se så om der rent faktisk sker noget. Loven er sort/hvid på papir ja, men der er en del gråzoner.

Og det er en dårlig sammenligning du kommer med. At køre bil er død farligt og man skal have et kørekort. Sex er en anden ting, og hvis de har lyst og er trygge ved hinanden så er det jo fantastisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frostkissed
Prøv du at anmelde den fyr, og se så om der rent faktisk sker noget. Loven er sort/hvid på papir ja, men der er en del gråzoner.

Og det er en dårlig sammenligning du kommer med. At køre bil er død farligt og man skal have et kørekort. Sex er en anden ting, og hvis de har lyst og er trygge ved hinanden så er det jo fantastisk.

Ja men ubeskyttet sex kan sagu også være hamrende farligt ... jeg snakker ikke kun Aids men også Hepatitis osv .. der er en del der går rundt med det ene eller det andet uden at vide det - så om det er farligt eller ej synes jeg ikke er et holdbart argument.

FK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69

Jeg skrev også "hvis man tager loven for pålydende" - så kan det godt ske at praktisk er noget anden, men den sexuelle lavalder ER 15 - hverken mere eller mindre ! OG jeg skrev også at HVIS en forældre ikke vil/kan lade det være nok med et "Nej", så KAN de henvise til en LOV - som jo er en lov på linie med alle andre love her i landet !

Og JEG synes ikke at fordi en 14 årige har lyst til sex, så er det fantastisk - JEG synes overhovedet ikke en 14 årige er klar til at tage koncekvenserne som KAN være diverse sygdomme eller ikke mindst graviditet - og så kan den 14 årige fremstå nok så "moden" - men en 14 årige er stadig KUN 14 år og et barn !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyx
Ja men ubeskyttet sex kan sagu også være hamrende farligt ... jeg snakker ikke kun Aids men også Hepatitis osv .. der er en del der går rundt med det ene eller det andet uden at vide det - så om det er farligt eller ej synes jeg ikke er et holdbart argument.

FK

Du får ikke kørekort til sex, og at man fylder femten betyder bestemt ikke at man bliver bedre til at dyrke beskyttet sex.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Amanda
Jeg synes 14 år er for tidligt.

Det er muligt, at det ikke involverer sex, men det er bare ret oplagt, når man tilbringer en nat sammen.

Jeg mener unge teenagere ikke altid er gode nok til at tage de rigtige beslutninger eller vurderinger.

Sex er dejligt og skønt, men man skal dælme være klar til det, ellers kan det meget hurtigt blive en rædselsfuld oplevelse - ikke mindst for et barn.

Argumenter som: "Så gør de det bare alligevel i en busk et eller andet sted" holder bare ikke.

Er der nogen, der har overvejet, at tøsen spørger, fordi hun faktisk ønsker at få en NEJ? Man kan faktisk godt presse barnet ud i en uønsket situation ved at acceptere sådanne forespørgsler.

Men hvad skal man så? Spærre tøsen inde til hun er 42? (eller hvornår moderen nu føler sig klar?)

Om man er parat til sex når man er 14 er nok individuelt, men jeg vil nu mene det var smartere som mor at tage en snak med pigen - ikke kun om prævention men også om følelser, om at føle sig parat, om at sige nej til det man ikke har lyst til mm - i stedet for bare at udstede et forbud som pigen ikke har nogen grund til at respektere...

Jeg forstår ikke helt det med at argumentet om at de gør det alligevel ikke holder? Hvorfor gør det ikke det?:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyx
Jeg skrev også "hvis man tager loven for pålydende" - så kan det godt ske at praktisk er noget anden, men den sexuelle lavalder ER 15 - hverken mere eller mindre ! OG jeg skrev også at HVIS en forældre ikke vil/kan lade det være nok med et "Nej", så KAN de henvise til en LOV - som jo er en lov på linie med alle andre love her i landet !

Og JEG synes ikke at fordi en 14 årige har lyst til sex, så er det fantastisk - JEG synes overhovedet ikke en 14 årige er klar til at tage koncekvenserne som KAN være diverse sygdomme eller ikke mindst graviditet - og så kan den 14 årige fremstå nok så "moden" - men en 14 årige er stadig KUN 14 år og et barn !

Ens nej bliver nok ikke mere godkendt fordi der er en lov omkring det:)

En 14 årig kan have alle de lyster som en voksen har seksuelt. Det er det man skal forholde sig til. Og hvis man kan se at den 14 årige dyrke sex under trygge omstændigheder, så ER det altså godt. Graviditet og sygdomme sker for alle, og det her man skal tage forholdsregler og lære sine børn at dyrke beskyttet sex.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Mon dog ikke en del af dem som er med i DUM har sagt nej :tie: Det fik de så ikke så meget ud af :devil:

Jeg er både på den ene og den anden fløj - det er fint at påpege at det rent faktisk er forbudt - omvendt, så kan man ligeså godt forholde sig til at "børn" på 14 rent faktisk kan finde på at dyrke sex og så gøre noget proaktivt, i stedet for man skal holde i hånd til en abort.

Så min holdning er en tilladelse, til at SOVE sammen, sammen med en opsang om det med alder, sex & prævention.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frostkissed
Du får ikke kørekort til sex, og at man fylder femten betyder bestemt ikke at man bliver bedre til at dyrke beskyttet sex.

Nej men det gør det vel ikke mindre potentielt farligt ???

FK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frostkissed

I øvrigt tror jeg ikke at den kriminelle lavalder er lagt hvor den ligger pga pædofile mænd/kvinder - den er lagt der fordi det er blevet vurderet at langt de fleste på 14 ikke er i stand til selv at vurdere konsekvenserne af en eventuel handling - det være sig sex, eller kriminalitet.

FK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...