Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Miss_Lindberg

Min søster på 14 - sove med kæresten?

Recommended Posts

Linnberg
Men han er jo 16! og hun 14

Er det så lovligt? jeg kan ikke lige se at linket siger det :)

I så fald hvor går grænsen til ulovligheder så?

I teorien er det forbudt for en på 16 at have sex med en på 14.

Men melder du det til politiet og der ikke foreligger anden forbrydelse (f.eks. voldtægt), bliver de gale over at du spilder deres tid og sender dig videre til familierådgivningen - der med al sandsynlighed forklarer DIG som forældre, om det naturlige i at have en stigende sexlyst som teenager.

Præcedens dikterer, at den unge højst får en bøde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linnberg
Lidt off topic, men ville bare sige at jeg beundrer en mor der har sådan et forhold til sin datter. Altså at hun bare fortalte dig det. Du må være en sej mor!:lol:

-Rocky (som først bliver mor om mange år, men bestemt ikke informerede sin mor da hun mistede sin mødom)

Tak. :afro:

Jeg er fortrolig med min datter, meeen det er da bestemt ikke alt hun fortæller mig. F.eks. opdagede jeg for et par måneder siden ved et tilfælde, at hun har en vibrator (af den voksne slags :shock: ) fordi hun kom til at smide den i vasketøjskurven ved et uheld.

Jeg valgte så at være en kujon, og lægge den ind på hendes værelse under noget snavse-tøj og ikke nævne det for hende.

Jeg ved ikke om hun nogensinde opdagede, at jeg havde opdaget det, men hun har ikke sagt noget. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catwoman322
Men han er jo 16! og hun 14

Er det så lovligt? jeg kan ikke lige se at linket siger det :)

I så fald hvor går grænsen til ulovligheder så?

Nej, det er ikke lovligt, den kriminelle lavalder er 15 år. Den 16 årige dreng kan straffes hvis pigen melder ham til politiet. Jeg er ikke sikker på om forældrene til pigen kan straffes, for at tillade sex mellem de to unge, men lige umiddelbart tror jeg det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
afl-anita

Jeg synes faktisk ikke der er så enkelt at generalisere om man som 14-årig må/skal have lov til at sove med kæresten eller ej.

Jeg kender helt bestemt nogle 14-årige som ville være helt klar til det og andre, jeg slet ikke synes ville kunne håndtere det.

Så er der den del der omhandler hvilket signal man ønsker at sende til den 14-årige. Som en del helt rigtigt siger, så kan man jo ikke afholde den unge fra at have sex, hvis det er det sovesituationen omhandler, men man kan signalere med et nej, at man ikke synes det er det rigtige at gøre.

Personligt var jeg selv 14 år gammel da jeg havde sex første gang, og det var det helt rigtige tidspunkt for mig. Mine forældre lod os ikke sove sammen, og det var på ingen måde i trods at jeg gik i seng med ham, men fordi jeg følte, jeg var klar.

Jeg har selv en datter på snart 13, som ikke har haft en kæreste endnu. Men hvis hun som 14-årig har haft en kæreste i en længere periode som hun ønsker at sove med og jeg ellers synes deres forhold virker ok, så vil de sikkert få lov til at sove sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PernxD

Gid i dog var min mor :D

Er 15 og har haft en virkelig dejlig kæreste i 2 måneder (også 15) og må ikke sove med ham :(

Som nora973 skriver er der ikke noget mere hyggeligt end bare at ligge tæt sammen og kysse hele natten laaang :)

Men jeg må ikke sove med ham, lidt træls.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mikkel.th
Jeg synes 14 år er for tidligt.

Det er muligt, at det ikke involverer sex, men det er bare ret oplagt, når man tilbringer en nat sammen.

Jeg mener unge teenagere ikke altid er gode nok til at tage de rigtige beslutninger eller vurderinger.

Sex er dejligt og skønt, men man skal dælme være klar til det, ellers kan det meget hurtigt blive en rædselsfuld oplevelse - ikke mindst for et barn.

Argumenter som: "Så gør de det bare alligevel i en busk et eller andet sted" holder bare ikke.

Er der nogen, der har overvejet, at tøsen spørger, fordi hun faktisk ønsker at få en NEJ? Man kan faktisk godt presse barnet ud i en uønsket situation ved at acceptere sådanne forespørgsler.

Jeg ville godt nok ikke kalde en 14 årig for et barn!

Og hun spørger 100 pct. fordi hun gerne vil! hvad ellers?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mikkel.th
Gid i dog var min mor :D

Er 15 og har haft en virkelig dejlig kæreste i 2 måneder (også 15) og må ikke sove med ham :(

Som nora973 skriver er der ikke noget mere hyggeligt end bare at ligge tæt sammen og kysse hele natten laaang :)

Men jeg må ikke sove med ham, lidt træls.

Ej hvor øv!! Skal du så flytte hjemmefra og alt det man tidligere har hørt om!

Der er nemlig ikke noget mere hyggelig som en god nat med sin udkårne med film osv..! Fra den alder kan jeg huske at jeg prøvede at holde mig vågen, fordi jeg slet ikke havde lyst til at natten skulle ende :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms-sixty
Jeg synes faktisk ikke der er så enkelt at generalisere om man som 14-årig må/skal have lov til at sove med kæresten eller ej.

Jeg kender helt bestemt nogle 14-årige som ville være helt klar til det og andre, jeg slet ikke synes ville kunne håndtere det.

Så er der den del der omhandler hvilket signal man ønsker at sende til den 14-årige. Som en del helt rigtigt siger, så kan man jo ikke afholde den unge fra at have sex, hvis det er det sovesituationen omhandler, men man kan signalere med et nej, at man ikke synes det er det rigtige at gøre.

Personligt var jeg selv 14 år gammel da jeg havde sex første gang, og det var det helt rigtige tidspunkt for mig. Mine forældre lod os ikke sove sammen, og det var på ingen måde i trods at jeg gik i seng med ham, men fordi jeg følte, jeg var klar.

Jeg har selv en datter på snart 13, som ikke har haft en kæreste endnu. Men hvis hun som 14-årig har haft en kæreste i en længere periode som hun ønsker at sove med og jeg ellers synes deres forhold virker ok, så vil de sikkert få lov til at sove sammen.

Da jeg var 14 år, havde jeg og så en kæreste jeg ville sove med. Men måtte ikke, så vi havde sex, når mine forældre var ude at handle og somme tider "kørte vi på McD" -det var ihvertfald det vi sagde. Så jeg er enig i at teenagere dyrker sex når de vil og ikke efter hvornår forældrene synes det er ok;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lucasine

Min søn på 15 , har lige fået sit første seriøse forhold til en pige på samme alder , havde da lidt kriller i maven , men hendes forældre lagde ud med at de gerne måtte sove hos hende så vi fulgte trop og da de bor langt fra hinanden i hverdagen kan vi jo så bidrage til at de kan få nogle dejlige weekender sammen .. Nu sørgede jeg så for han fik pakket til "hvis nu" men som han selv siger så ligger de bare og kysser og nusser .

og ærlig talt hvis de VIL i seng med hinanden så kan det jo også nemt forgå i dagtimerne anywere ... så hellere være på den sikre side og sørge for de er forberedete--

men kender bestemt også nogle på samme alder som ikke er klar til disse ting der er STOR forskel på modenheden hos de 14-15 årige i dag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...