Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Miss_Lindberg

Min søster på 14 - sove med kæresten?

Recommended Posts

TurboMette
Nu var der jo som udgangspunkt ikke tale om de skulle have lov til at dyrke sex, det var bare at sove sammen. Det kan jeg slet ikke se noget forkert i.

Som andre også siger, kan det sexuelle være på alle andre tider af døgnet, så det kan vi som forældre slet ikke forhindre.

Men vi kan råde og vejlede, det kommer vi længere med end forbud.

Jeg er af den klare overbevisning, at viser man sine unger tillid og stoler på dem, så kommer man længst.

Hos os hedder det frihed under ansvar og det har fungeret fint.

Det er jeg enig med dig i.

Jeg fik lov til at sove sammen med min kæreste, da jeg ikke var 15.

Det måtte min veninde ikke. Sjovt nok, så havde de også sex, bare på andre tider af døgnet.:shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sille741

Hvis de vil dyrke sex gør de det uanset, om de må sove sammen eller ej - de finde bare andre steder og tidspunkter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
orangeriet

Det handler jo ikke om at FORHINDRE de unge i at have sex. Det handler om at man ikke ligefrem behøver at OPMUNTRE dem til det.

Og det er lige præcis det signal man sender, når man tillader en 14-årig at sove sammen med sin kæreste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linnberg

Min datter på 16 mistede sin mødom som 14 årig - dagen før hun fyldte 15.

Jeg syntes da, at det var en anelse tidligt, da hun som lige-fyldt-14 årig kom og bad om tilladelse til at sove sammen med sin kæreste; men jeg kendte ham meget godt (en barndomsven af hendes), han var en umådelig sød fyr og hun sagde direkte til mig: "Ja, vi planlægger altså ikke at have sex, vel, men jeg lover ikke noget!" :lol:

Jeg véd da godt, at der sikkert er foregået noget grams og pilleri i nætternes mulm og mørke, indtil den dag hun kom fortalte mig, at nu var det altså sket og det havde været dejligt, og nej hun var ikke gravid og nej hun fortrød intet og "Mor, nu gider jeg ikke snakke mere om det! Det er piiiiiinligt!".

Men hvor dejligt for hende, at det skete et trygt og godt sted, med en hun var sikker ved og hvor de langsomt trappede op, i stedet for at det skete meget pludseligt i en brandert til fest, hvor hun ikke ville have haft mulighed for at føle samme tryghed eller intimitet.

Jeg synes egentlig godt, at man til en vis grad kan snakke med de unge om ens bekymringer. Til syvende og sidst skal det være de voksnes afgørelse, men jeg synes ikke det kan skade at spørge hende, om hun har forståelse for hvad det kan betyde og om hun er klar til dét; ytre sin bekymring og omsorg for, at hun skal have det godt.

Hvem ved, måske er hun ikke engang jomfru mere, måske har de knaldet for år og dag siden allerede. ;)

Så snak lidt med hende, det synes jeg godt man kan, så længe der er forståelse for, at det er de voksnes afgørelse (selvom der da sikkert bliver en del muggeri).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linnberg
Det handler jo ikke om at FORHINDRE de unge i at have sex. Det handler om at man ikke ligefrem behøver at OPMUNTRE dem til det.

Og det er lige præcis det signal man sender, når man tillader en 14-årig at sove sammen med sin kæreste.

Sex med en sød og rar kæreste, i trygge omgivelser og med respekt for hinandens integritet?

Du kan tro jeg vil opmuntre min datter til det. Indrømmet ::: tanken falder mig uendelig sær, men sex med en man elsker /holder af er en vidunderlig ting, som jeg til enhver tid vil opmuntre til, inden for rimelighedens rammer og et individuelt skøn af mine børns modenhed.

Sex med fremmede, one-night stands m.m. er noget ganske andet, som jeg bestemt ikke ville støtte op om i den alder.

Men sex generelt er ikke en farlig ting, der kan ødelægge børn eller unge. Forkert /dårlig sex kan, men der kan vi som forældre jo gøre en hel del selv, i form af vejledning og støtte, og vurderinger baseret på den unges modenhed i stedet for et tal.

For mig personligt ligger grænsen ved de 14-15 år, før da ville jeg nok ikke acceptere det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Min datter på 16 mistede sin mødom som 14 årig - dagen før hun fyldte 15.

Jeg syntes da, at det var en anelse tidligt, da hun som lige-fyldt-14 årig kom og bad om tilladelse til at sove sammen med sin kæreste; men jeg kendte ham meget godt (en barndomsven af hendes), han var en umådelig sød fyr og hun sagde direkte til mig: "Ja, vi planlægger altså ikke at have sex, vel, men jeg lover ikke noget!" :lol:

Jeg véd da godt, at der sikkert er foregået noget grams og pilleri i nætternes mulm og mørke, indtil den dag hun kom fortalte mig, at nu var det altså sket og det havde været dejligt, og nej hun var ikke gravid og nej hun fortrød intet og "Mor, nu gider jeg ikke snakke mere om det! Det er piiiiiinligt!".

Men hvor dejligt for hende, at det skete et trygt og godt sted, med en hun var sikker ved og hvor de langsomt trappede op, i stedet for at det skete meget pludseligt i en brandert til fest, hvor hun ikke ville have haft mulighed for at føle samme tryghed eller intimitet.

Jeg synes egentlig godt, at man til en vis grad kan snakke med de unge om ens bekymringer. Til syvende og sidst skal det være de voksnes afgørelse, men jeg synes ikke det kan skade at spørge hende, om hun har forståelse for hvad det kan betyde og om hun er klar til dét; ytre sin bekymring og omsorg for, at hun skal have det godt.

Hvem ved, måske er hun ikke engang jomfru mere, måske har de knaldet for år og dag siden allerede. ;)

Så snak lidt med hende, det synes jeg godt man kan, så længe der er forståelse for, at det er de voksnes afgørelse (selvom der da sikkert bliver en del muggeri).

Lidt off topic, men ville bare sige at jeg beundrer en mor der har sådan et forhold til sin datter. Altså at hun bare fortalte dig det. Du må være en sej mor!:lol:

-Rocky (som først bliver mor om mange år, men bestemt ikke informerede sin mor da hun mistede sin mødom)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nora973

Jeg vil også sige, at bare fordi de sover sammen, er det ikke sikkert de har sex.

Jeg ville også tage en snak med hende om hvorfor de gerne vil sove sammen og på den måde blive sikker på at det ikke er fordi hun bliver presset til noget.

Der er altså ikke noget bedre end den første forelskelse og ligge i hinandens arme og snakke og kysse hele nattet til solen står op og ens mund er helt hudløs fordi man har kysset så meget :lun:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mikkel.th

Det er jo ulovligt for en dreng på 16 at have sex med en pige på 14, men det bliver vist næppe overholdt i vore dage!

Men i mine øjne er det helt fint med overnattende kærester i den alder! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nora973
Det er jo ulovligt for en dreng på 16 at have sex med en pige på 14, men det bliver vist næppe overholdt i vore dage!

Men i mine øjne er det helt fint med overnattende kærester i den alder! :)

Det passer altså ikke!

Fra Borger.dk:

Den seksuelle lavalder

Ifølge den lov der hedder straffeloven, må du først gå i seng med andre, når du er 15 år. Men loven er ikke lavet for at undgå at fx to på 14 år har sex, den er lavet for at voksne mennesker ikke skal have sex med børn under 15 år. Du skal altså ikke være bange for at blive straffet, hvis du har lyst til at gå i seng med din kæreste, selvom du ikke er fyldt 15 endnu. Det vigtigste er, at du føler dig klar til det, og at du ikke bliver presset til at gøre noget, du ikke har lyst til.

http://borger.dk/forside/boern-og-unge/sider-om-sex/sex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IkkeAngivet.Du

Jeg ville. Men det er også kun fordi at hun ikke sover hjemme ved ham. Jeg ville da nok føle mig lidt mere tryg hvis de var hjemme og sove og ikke hos ham fyren der.

Udover det synes jeg det er flot af hende at hun tør at spørge jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...