Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Miss_Lindberg

Min søster på 14 - sove med kæresten?

Recommended Posts

SalomonsMor

Jeg synes den er svær... Ved ikke hvad jeg selv ville vælge i dette tilfælde, hvis det var min 14årige datter...

Er det fordi, de VIL ha sex...Jamen, så finder de jo nok ud af det alligevel, spørgsmålet er jo bare om det blir i en seng eller på et offentligt toilet, legehus el. andet.

Jeg ville nok nærmere fokusere på hvor længe de har været kærester? Er forholdet et par uger gammelt, ville jeg nok sige at det måtte vente...For på denne måde at forsinke eller gøre forholdet mere langsomt, hvor sådan noget som at sove sammen nok skulle komme på et tidspunkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sveske

Men der vel også et aspekt der hedder den kriminelle lavalder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Men der vel også et aspekt der hedder den kriminelle lavalder?

Og?

Ærlig talt, hvis min 14 år og xxx antal dage havde lyst til at SOVE sammen med hendes jævnaldrende kæreste, så ville jeg være rimelig ligeglad med den kriminelle lavalder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FruMutti

Jeg gir Tom ret, der vil jeg squ også lukke øjnene.

Man kommer heller ingen vejne, ved at spille politibetjent over for sine børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sveske
Og?

Ærlig talt, hvis min 14 år og xxx antal dage havde lyst til at SOVE sammen med hendes jævnaldrende kæreste, så ville jeg være rimelig ligeglad med den kriminelle lavalder.

Nu har min mor så været i den situation hvor min lillebror var 15-16 år og havde en kæreste under 15. Normalt måtte min lillebrors kærester gerne overnatte men min mor syntes ikke lige frem det var morsomt da de ville sove sammen.

Det endte med min mor ringede til hendes forældre for at høre om det var okay.

Både forældre og barn kan til enhver tid påråbe sig voldtægt når en af parterne er under 15.

Der er jo en grund til både den kriminelle og seksuelle lavalder er 15.

Jeg vil absolut ikke betragte det som værende politibetjent fordi man holder sig til loven eller på anden vis gør klart og tydeligt opmærksom på at det IKKE er i orden at dyrke sex når man er under 15.

Jeg syntes det lyder meget som børn af 68'ere som tror at sexsuel frihed og ansvarlighed er noget vores børn lære ved at prøve deres grænser af.

Jeg syntes så ikke en 14 årigede er i stand til at forvalte sexsuelle erfaringer og grænser dermed.

S

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x

Jeg syntes det lyder meget som børn af 68'ere som tror at sexsuel frihed og ansvarlighed er noget vores børn lære ved at prøve deres grænser af.

S

:lol:

Hvis der er noget mine forældre ikke er, så er det 68'ere :D

I øvrigt, så siger de fleste undersøgelser at børn gerne går i den stikmodsatte retning af den opdragelse de selv har modtaget ;)

OG EN GANG TIL! Jeg har IKKE sagt at der er frit slag - læs da tråden for pokker - det har hverken du eller Fink gidet forholde jer til - I rabler bare derud af med at vi nærmest vi bare servicerer dem med kondomer, stoffer & sprut. Det står INTET sted i mine indlæg.

Frihed under ansvar og for man kan have det, så er der et sæt regler, som man så kan have frihed under - det er ikke så svært igen.

Iøvrigt, så avler tryk altid modtryk :devil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FruMutti

Jeg vil absolut ikke betragte det som værende politibetjent fordi man holder sig til loven eller på anden vis gør klart og tydeligt opmærksom på at det IKKE er i orden at dyrke sex når man er under 15.

Jeg syntes så ikke en 14 årigede er i stand til at forvalte sexsuelle erfaringer og grænser dermed.

S

Nu var der jo som udgangspunkt ikke tale om de skulle have lov til at dyrke sex, det var bare at sove sammen. Det kan jeg slet ikke se noget forkert i.

Som andre også siger, kan det sexuelle være på alle andre tider af døgnet, så det kan vi som forældre slet ikke forhindre.

Men vi kan råde og vejlede, det kommer vi længere med end forbud.

Jeg er af den klare overbevisning, at viser man sine unger tillid og stoler på dem, så kommer man længst.

Hos os hedder det frihed under ansvar og det har fungeret fint.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
val-hal
Nu har min mor så været i den situation hvor min lillebror var 15-16 år og havde en kæreste under 15. Normalt måtte min lillebrors kærester gerne overnatte men min mor syntes ikke lige frem det var morsomt da de ville sove sammen.

Det endte med min mor ringede til hendes forældre for at høre om det var okay.

Både forældre og barn kan til enhver tid påråbe sig voldtægt når en af parterne er under 15.

Der er jo en grund til både den kriminelle og seksuelle lavalder er 15.

S

Nu ER det jo så ikke USA, vi bor i;). Som det er nævnt tidligere i tråden, så er der ikke praksis i Danmark for at retsforfølge 15-16(måske 17)-årige for at have haft sex med en på næsten 15 år, hvis forholdet var frivilligt fra begge sider. Så at bruge det som argument, når de unge er nogenlunde jævnaldrende, er altså lidt søgt.

Personligt tror jeg ikke, at jeg ville kunne stille en knivskarp grænse op for, hvornår det ville være ok at sove sammen. Jeg ville se på den samlede situation, herunder kærestens alder, forholdets længde, hvor godt jeg kendte kæresten osv. når jeg skulle afgøre, om jeg ville tillade det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fink
:lol:

Hvis der er noget mine forældre ikke er, så er det 68'ere :D

I øvrigt, så siger de fleste undersøgelser at børn gerne går i den stikmodsatte retning af den opdragelse de selv har modtaget ;)

OG EN GANG TIL! Jeg har IKKE sagt at der er frit slag - læs da tråden for pokker - det har hverken du eller Fink gidet forholde jer til - I rabler bare derud af med at vi nærmest vi bare servicerer dem med kondomer, stoffer & sprut. Det står INTET sted i mine indlæg.

Frihed under ansvar og for man kan have det, så er der et sæt regler, som man så kan have frihed under - det er ikke så svært igen.

Iøvrigt, så avler tryk altid modtryk :devil:

Jeg ved ikke, hvad det er, jeg ikke forholder mig til...

Jeg synes dælme, at jeg har forholdt mig til meget i denne tråd, altså. :whine:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tom2x
Jeg ved ikke, hvad det er, jeg ikke forholder mig til...

Jeg synes dælme, at jeg har forholdt mig til meget i denne tråd, altså. :whine:

:ae: :ae:

:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...