Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Miss_Lindberg

Min søster på 14 - sove med kæresten?

Recommended Posts

Fink

Jeg synes 14 år er for tidligt.

Det er muligt, at det ikke involverer sex, men det er bare ret oplagt, når man tilbringer en nat sammen.

Jeg mener unge teenagere ikke altid er gode nok til at tage de rigtige beslutninger eller vurderinger.

Sex er dejligt og skønt, men man skal dælme være klar til det, ellers kan det meget hurtigt blive en rædselsfuld oplevelse - ikke mindst for et barn.

Argumenter som: "Så gør de det bare alligevel i en busk et eller andet sted" holder bare ikke.

Er der nogen, der har overvejet, at tøsen spørger, fordi hun faktisk ønsker at få en NEJ? Man kan faktisk godt presse barnet ud i en uønsket situation ved at acceptere sådanne forespørgsler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Lindberg

Hej, tak for de svar der er kommet. Jeg synes nu også at hun skal havde lov, så længe det er hos os. Det var mere min kæreste som var tilbeholdende med hensyn til det. Men hans øjne er hun jo nok en lille pige på 8 endnu :-P

Hun er heldigvis meget åben overfor os, men tror nu stadig at jeg lige vil tage en snak med hende om beskyttelse osv.

Som de fleste af jer siger, så har de jo nok dyrket sex hvis det var det de ville. (Det har de dog ikke haft endnu!)

Vi har mødt fyren flere gange, og vi kender lidt til hans familie.

Miss_Lindberg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fink
Hej, tak for de svar der er kommet. Jeg synes nu også at hun skal havde lov, så længe det er hos os. Det var mere min kæreste som var tilbeholdende med hensyn til det. Men hans øjne er hun jo nok en lille pige på 8 endnu :-P

Hun er heldigvis meget åben overfor os, men tror nu stadig at jeg lige vil tage en snak med hende om beskyttelse osv.

Som de fleste af jer siger, så har de jo nok dyrket sex hvis det var det de ville. (Det har de dog ikke haft endnu!)

Vi har mødt fyren flere gange, og vi kender lidt til hans familie.

Miss_Lindberg :)

Det er fint, at hun har kendskab til prævention. Du skal så også lige huske at fortælle hende, at det er ulovligt at dyrke sex med et barn på 14. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lupine_79

Jeg synes godt nok det lyder tidligt tidligt tidligt. :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Jeg synes 14 år er for tidligt.

Det er muligt, at det ikke involverer sex, men det er bare ret oplagt, når man tilbringer en nat sammen.

Jeg mener unge teenagere ikke altid er gode nok til at tage de rigtige beslutninger eller vurderinger.

Sex er dejligt og skønt, men man skal dælme være klar til det, ellers kan det meget hurtigt blive en rædselsfuld oplevelse - ikke mindst for et barn.

Argumenter som: "Så gør de det bare alligevel i en busk et eller andet sted" holder bare ikke.

Er der nogen, der har overvejet, at tøsen spørger, fordi hun faktisk ønsker at få en NEJ? Man kan faktisk godt presse barnet ud i en uønsket situation ved at acceptere sådanne forespørgsler.

ENIG :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Det er fint, at hun har kendskab til prævention. Du skal så også lige huske at fortælle hende, at det er ulovligt at dyrke sex med et barn på 14. ;)

En vigtig lille ting, der meget nemt bliver overset i disse diskussioner

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyx

Altså, nu er det ikke så længe siden jeg var 14 år, og jeg tror godt i kan satse på at det IKKE handler om sex.

For os handlede det om at det var dejligt at sove sammen, trygheden, hyggeligt og at ligge og nusse til man falder i søvn.

Og jeg ved at mine veninder tænkte det samme. Og så var der selvfølgelig også det der med at det er lidt mere voksent og sådan, det vil man jo gerne i den alder.

Knalde kan man altid gøre om dagen, og det gør de nok også.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyx
En vigtig lille ting, der meget nemt bliver overset i disse diskussioner

Den lov er blevet lavet for at beskytte mod pædofile, og mod at meget ældre mænd udnytte de unge piger. At to NÆSTEN jævnalderen har et forhold hvor de er vilde med hinanden, og har lyst til hinanden, tror jeg bestemt ikke høre under det den lov var ment som.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Den lov er blevet lavet for at beskytte mod pædofile, og mod at meget ældre mænd udnytte de unge piger. At to NÆSTEN jævnalderen har et forhold hvor de er vilde med hinanden, og har lyst til hinanden, tror jeg bestemt ikke høre under det den lov var ment som.

Det kan godt ske - men alligevel er det altså sådan at, er den ene part UNDER 15 og den anden part OVER 15, så er det et "no go". Loven har ikke et "sådan ca. & +/- antal år" ..... hvis man altså tager loven for pålydende OG det kan være ret rart, hvis man som forældre vil hænge sit "nej" op på noget ..... lidt ligesom "Nej, du må ikke køre bil før du 1) har kørekort 2) er fyldt 18 år - FORDI sådan er loven"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Katarinka

Jeg fik lov til at sove sammen med min kæreste da jeg var 14. I rigtig lang tid var det bare det at man sov sammen, nussede i søvn og vågnede op sammen med dårlig ånde det vigtigste. Sexe kunne vi jo altid.

Synes også at det var enormt dejligt at mine og hans forældre accepterede det. (dog tror jeg faktisk lige de ringede sammen for lige høre at de var "enige", så vi ikke bildte dem ind at det var i orden for den andens forældre:) ) Det har helt klart været med til at øge tilliden mellem os og forældrene dengang.

Kan huske at min veninde et par år senere ville sove sammen med sin kæreste, hvor hendes forældre kom med de største rama-skrig. Og ja, der endte det med at de alligevel var sammen i fuldskab og diverse andre steder end lige hjemme i sengen. Så man kan ikke forhindre at de har sex, men man kan være med til at det i det mindste er i trygge rammer, og en god oplevelse. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.