Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Miss_Lindberg

Min søster på 14 - sove med kæresten?

Recommended Posts

Miss_Lindberg

Hej.

Min kæreste og jeg har et lille dilemma omkring min lillesøster på 14 år (15 til Okt.) Hun bor pt hos os (dette er en en længere historie om hvorfor) Hun har været så heldigt at finde en sød kæreste i byen hvor vi bor.

Hun har nu spurgt om han må overnatte hos os i weekenden. Og vi er meget i tvivl om hun nu må det eller om hun er for ung.

Vi ved at kæresten er 16 år, arbejder i den lokale brugs, og han er venlig overfor os, og syns godt om os (Det har hun da sagt til os :-)

Ville I lade ham overnatte hos hende?

Miss_Lindberg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tama2004

Kan heller ikke se nogen grund til at hun ikke skal have lov...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
addicted-to-reality
Hej.

Ville I lade ham overnatte hos hende?

Miss_Lindberg

Øh:gruble: :gruble: :gruble:

Min fornuft siger mig, at hvis de vil lave noget, kan de jo også lave det på andre tidspunkter end om natten, så - selvom jeg sikkert får svært ved at give min egen datter lov til at sove sammen med en kæreste i en alder af 14 år:shock: - så tror jeg min fornuft her siger, ja hvis hun virker eftertænksom og I har talt om sikker sex og sådan noget, så synes jeg hun skal have lov...

Hvis altså kæresten virker rar, og det ikke kun er én hun kun lige har fundet sammen med...

Jeg synes personligt man skal have været kærester i et stykke tid i den alder, før man skal have lov at sove sammen.. Ellers sender det forkerte signaler såsom "ja seføli' kast dig bare i grams efter 3 dages forhold"

Måske er jeg en anelse gammeldags?!?!:gruble::genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Balou651

Jeg synes det er helt okay. Hvis de vil dyrke sex skal de nok finde en anledning. Så er det trods alt bedst at det er hjemme i jeres trykke hjem samt at i kan hjælpe såfremt han overskrider hendes grænser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anne-K-Anne

MIN datter må ikke rende med fyre før hun er mindst 42 :genert:

Ej har den holdning at så længe det er i mit hjem så JEG har tjek på HENDE! Og tag en snak om beskyttelse, er jo ikke sikkert de vil sexe, men hellere de beskytter sig.

Vil som mor hellere have de har sex i mit hjem end gud ved hvor.

Når man er 14 år syntes jeg man er stor nok, selvom jeg har svært ved at forholde mig til det en dag er min datter der skal have en kæreste :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anne-K-Anne
Altså, da hellere de dyrker sex hjemme i deres egen sex, end i en eller anden busk til en privatfest med lidt for mange øl ....

Min datter er godt nok kun knap 12 år - så jeg satser på at jeg har et par år mere at løbe på - men når den dag kommer at hun har en kæreste, og hun gerne vil sove sammen med vedkommende, så får hun altså også lov. Også uanset om de så har været kærester i et år - eller i en uge

Jeg har aldrig forstået hvorfor sex skal gøres til noget "beskidt" og forbudt - hvis nu man har lyst til hinanden - og begge er klar, hvorfor skal man så "have været kærester i et stykke tid" - Det giver da ingen mening (i mit hovede) - og ville du have det på samme måde hvis det var en dreng?

Jeg er sikker på jeg har opdraget min datter (og kommer til at opdrage min søn) til at selv kunne mærke efter hvornår det er rigtigt og hvornår det ikke er - hvornår man er klar, og hvornår man ikke er - og samtidigt havde lært hende hvordan man beskytter sig selv - både rent praktisk, og rent følelsesmæssigt.

I mit hjem er sex ikke tabu ... og derfor er jeg også sikker på, at hun vil vælge det der er rigtigt for hende, på det rigtige tidspunkt :) (Og hun ved også hvor hun skal henvende sig, hvis hun føler sig for pinligt berørt til at tale med mig ...)

:lol::-D

Jeg vil beskytte min datter og lære hende at passe godt på sig selv, fordi jeg selv har haft en rigtig grim oplevelse med en kæreste der ikke forstod et nej. Så jeg vil helst have hun til den tid har sex med kæresten i vores hjem så jeg kan hjælpe hende hvis der skulle ske noget. Bare tanken gør mig ked. Hun skal ALDRIG igennem det jeg var. Så jeg tror jeg vil have lidt stramme tøjler... Men nej sex skal ikke være tabu, hellere snakke om det med dem end de måske får forkerte oplysninger eller tror noget forkert osv.

Her vil der klart blive talt åbent om sex. og hun må komme og spørge om alt.

Puh godt der er mange år til endnu :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dirtydancing

selv om de ønsker at sove sammen er der jo ikke nødvendigvis sex invlveret..

jeg synes hun har udvist stor tiltro og tillid til jer ved at spørge om noget der for mange kan være ret sårbart. Og derfor tror jeg også hun formoder at i har tilliden og tiltroen til at hun vægler det rigtige og på en velovervejet måde... hun kunne lige så vel ha valgt at lyve overfor jeg og sige at hun overnattede hos en veninde, og istedet sov hos kæresten.

hvad med at i tager en tøse-snak om hvorfor det er hun gerne vil sove sammen med ham, og også omkring sex og prævention, køb hende en pakke gummi så hun har ;) for selv om hun måske ikke har tænkt det så langt, så er det rart at være forberedt til den dag hvor hun skulle være parat...

Jeg ville klart sige ja, oven på en god snak... Kan huske hvor meget min mor var imod at min første kæreste skulle sove hos mig, da jeg var knap 17. Der fik hun altså rent besked på at det SKULLE han, og hvad hun så var bange for at vi kunne finde på kunne vi lige så vel gøre på andre tidspunkter og andre steder, og så var der ikke mere vrøvl med hende ;)

og min yngste søster fik så vidt jeg husker lov til at have kæresten til overnatning da hun var en 13-14 år ;) vi andre havde blødet vores mor op :lol:

Hanne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zan-Zari

Jeg ville tage en snak om prævention og så ellers lade dem sove samme.

Ved af egen teen erfaring at sex kan foregå alle mulig steder på alle mulig tidspunkter - Jeg ville ønske min mor havde snakket prævention med mig, istedet for at være så stejl. Jeg har ihvertfald stået et par gang med hjertet i halsen og ventet på mens...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981

Hvis det var min datter, så ville jeg tillade det.

Det er optimalt, at overnatningen foregår hos jer, hvis du spørger mig.

Og hvis de vil dyrke sex, så skal de skam nok gøre det, uanset jeres svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
chilliea

hvad siger din intiuation dig, virker hun moden til det, og har i mødt fyren ??? kan da huske at mine forældre gerne lige ville have ham med til bords ( aftensmad ell. kaffe )...ved godt at det nok lyder gammeldags, og det var de faktisk ikke...

men hvis han er kommet i hjemmet, og i syntes at han er en sød fyr, ville jeg da også give lov.

chill. som ikke glæder sig til at skulle tage stilling:shock: :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...