Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Noodlecookie

Høfeberpiller, 2 på et døgn?

Recommended Posts

Noodlecookie

Jeg får nogle der hedder Telfast, 180mg. De virker bare ikke rigtigt i mere end 10-12 timer. Der står "daglig dosis, 1 tablet". Må man godt tage 2 i døgnet så?

Er der nogen der kender til nogle piller der VIRKER døgnet rundt?

Lægen har jo ikke åbent idag og imorgen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Nej, det anbefaler man jo ikke, når der står daglig dosis en tablet!

Nu sker sjældent noget ved at tage to af den slags piller - jeg ville ikke selv have nogen betænkeligheder over at tage dobbelt dosis antihistamin, men at rette sig efter råd om medicin herinde er hovedløs gerning.

Kontakt vagtlægen eller et døgnapotek og spørg om råd -evt. få noget andet medicin på apoteket, der har døgndosis - det er forskelligt, hvad der virker optimalt for hver af os.

Ellers forsøg at undgå at trave ind i pollen i disse dage og kontakt lægen tirsdag.

RakelA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Tager selv Alnok og tager 2 om dagen. Morgen og ved 14 tiden. En er slet ikke nok.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Er det i samråd med lægen? der står jo 1 dagligt på pakken.

Lægen gav mig Benadryl og der får jeg dobbelt dosis, og har fået lov at tage dobbelt dosis x2 hvis jeg har brug for - men nu er birken heldigvis overstået :)

Man kan sagtens få ordineret et lægemiddel ud over den anbefaling, der står på pakken, men det er ikke tilrådeligt at tage det uden faglig vejledning, hvis man ikke selv ved noget om medicin.

RakelA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
insolentmint

du kunne også får den strøjte der, den holder i ca 3-6 måneder.

I_M der går lidt rundt og jubler i år, hvor høfeber irritationen er på et minimum ... jeg kan klare mig med en øjendråbe i hver øje og en næse spray pust i hver næsebor OM DAGEN!!!

men jeg glæder mig ikke til at græsset starter :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Når det kun er over en kortere periode, så sker der ikke noget ved at tage dobbelt dosis af antihistaminer...

Jeg tager clarityn, eller det der minder om, og tager i samråd med min læge 2 om dagen, hvor normal dosis er 1 om dagen...

Faktisk synes jeg du skulle skifte mærke, når pillerne kun virker i ½ døgn! Men du skal ikke være bekymret over, at overdosere, når det kun er i en kort periode...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Er det i samråd med lægen? der står jo 1 dagligt på pakken.

næ - men havde nu tænkt at ringe til ham tirsdag og spørge om det var ok eller om jeg skal have et stærkere præparat. Jeg måtte onsdag lægge mig soveværelset, trække gardinerne for, dynen over hovedet fordi jeg fik hvad der mener om et migræneanfald og det føltes som om mine tænder var ved at falde ud. Det var helt vidt. Kæresten foreslog så at det nok var høfeber og jeg kunne prøve en pille til. Der gik lidt tid og så var det væk.

Hvis jeg ikke gør det sådan går kommer hovedpinen snigende ved 14 tiden, men nu ved jeg hvad jeg skal gøre jo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Noodlecookie

Okay.. Ja jeg vil ringe til lægen tirsdag morgen.. Jeg har gennemgået den lange vaccine (hver 8. uge de sidste 3½ år) mod birkepollen og husstøvmider. Men er ikke helt symptomfri. Tilgengæld kan jeg selv gøre rent efterhånden.

Men jeg vil se om jeg kan få nogle andre der virker længere.. Eller noget stærkere.. Eller måske bare flytte til nordpolen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...