Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
BitchyItchy

Modeord fra 80´erne

Recommended Posts

dgd2007

Yuppie

Ti-gears (cykel)

Udlicitering

Den offentlige sektor

Atomfri zone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47

Og apropos Brødrene Bisp så må vi jo ikke glemme udtryk som "Skal du ha soja i rullen" eller "To kolde fra kassen" og "Tak for i aften", udtalt af detektiven "Klap i Olsen" når han sad på "Barbar Bar". :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Luane

Cut Elly! (inspireret af et tidligere indlæg)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvz74
Og apropos Brødrene Bisp så må vi jo ikke glemme udtryk som "Skal du ha soja i rullen" eller "To kolde fra kassen" og "Tak for i aften", udtalt af detektiven "Klap i Olsen" når han sad på "Barbar Bar". :D

BarBar Bar er i øvrigt en IRL bæverding som vist nok lever i bedste velgående inde på Vesterbros Torv. (det gjorde den i hvert fald sidst jeg kørte forbi)

Det samme kan man desværre ikke sige om Carlos Hælebar i Heimdalsgade :trist:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaffe

'Skråt op' blev der sagt i de tidlige 80'ere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maybe_I_should_ask_Doctor_Phil

Var det ikke også der, at der var ham der Brian Igen-igen og "De sku' fandme ha' nogen baaaaank!" - eller var det start-90'erne?

Hyl og hyli.

Og så sagde man, at man var "deprim" i stedet for "depri" om deprimeret. Og kaldte sin kæreste for "min fyr". Og "kusse" hvor man i dag ville sige "fisse".

Egentligt er jeg ikke så gammel som jeg lyder :lol: men jeg har læst en del ungdomsbøger fra 80'erne :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BarBar Bar er i øvrigt en IRL bæverding som vist nok lever i bedste velgående inde på Vesterbros Torv. (det gjorde den i hvert fald sidst jeg kørte forbi)

Det samme kan man desværre ikke sige om Carlos Hælebar i Heimdalsgade :trist:

Jeg har været på Barbar Bar :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss
Var det ikke også der, at der var ham der Brian Igen-igen og "De sku' fandme ha' nogen baaaaank!" - eller var det start-90'erne?

Hyl og hyli.

Og så sagde man, at man var "deprim" i stedet for "depri" om deprimeret. Og kaldte sin kæreste for "min fyr". Og "kusse" hvor man i dag ville sige "fisse".

Egentligt er jeg ikke så gammel som jeg lyder :lol: men jeg har læst en del ungdomsbøger fra 80'erne :genert:

Brian Igen-igen er fra de tidlige 90'ere (90 eller 91)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brian Igen-igen er fra de tidlige 90'ere (90 eller 91)

Okay, kunne ikke huske det så præcist, men det giver mening :)

Så må jeg gemme ham til der kommer en 90'er-tråd :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Og kaldte sin kæreste for "min fyr".

Det var vist endnu mere udbredt i slut-60'erne. Da var "kæreste" næsten gået ud af sproget (og lød næsten lige så gammeldags som "min trolovede" eller noget med 14-årige).

Det hed "min fyr" og "min dame" (og endda "at have dame på") :D

"Kæreste" kom jo stærkt tilbage senere, men jeg studser da stadigvæk lidt, når jeg hører nogen sige "min mormors kæreste" eller sådan noget: hun må da være over 14...? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...