Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
BitchyItchy

Modeord fra 80´erne

Recommended Posts

BitchyItchy
Nej det gør han ikke - og forøvrigt blev fjernsyneet kaldt "tossen" - som i tossekassen...

Hvor sjovt.

Ja, det er da rigtigt det med tossen. Det kan jeg sådan lige svagt huske :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phlox9

Brødrene Bisp/Wikke&Rasmussen sagde "Fuk!" (med u som i 'ur') og gav lillefingeren :lol:

post-96989-1393988047008_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyItchy
:lol: :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snfnug
Brødrene Bisp/Wikke&Rasmussen sagde "Fuk!" (med u som i 'ur') og gav lillefingeren :lol:

Åh ja, jeg husker det :D Jeg har altid funderet over om Wikke & Rasmussen var klar over, at FUK er den officielle forkortelse for Folkekirkens ungdomskor (de holder landsstævner og alt muligt), eller om det hele bare er et tilfælde. Hvorom alting er, så har denne (måske insider) viden altid gjort brødrene bisp endnu mere uderholdende for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yetie

^Vidste I så at man kan købe DVD'en med Sonny Soufflé Chok Show? Jeg har den. :D:D:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
^Vidste I så at man kan købe DVD'en med Sonny Soufflé Chok Show? Jeg har den. :D:D:D

Jeg har begge (også Tonny Toupe)

Fjernsynet var gemt bagved et billede af en kronhjort. Billedet af den brølende kronhjort har altid været et symbol på "Kitchkunst" så mon ikke det var en kommentar til TV ;)

80erne det var også Øbberbøv og der er da i hvertfald både "Ude i samfundet" og "Voksen og følsom". Og Bamses "Thihvertifald" er da også derfra

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karma_Chameleon

At noget er kodyl(t) eller hyl er også ret 80'er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyItchy

^^ Gud ja, det er da rigtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linda

Ej det havde jeg helt glemt :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
frk.Jakobsen

Jeg er en årg 1974 og har været teenager sidst i 80'erne... Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om nogen vendinger og talemåder der lige kendetegner dette årti.

Jeg husker dog at man begyndte at sige "hej" i stedet for "farvel"

Sidst i 80'erne var også der man for alvor startede med at sige fuck og fedt...

Slangudtryk blev mere og mere almindeligt og man begyndte at citere vendinger fra underholdningdprogrammer... Feks "Ska der soja på rullen" eller "Ska du ha' en kold fra kassen" fra brødrene bisp - "Ja dak ja dak ooooog ja dak" Fra Finn og Jacob.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...