Jump to content
Velkommen til DinDebat
BitchyItchy

Modeord fra 80´erne

Recommended Posts

BitchyItchy

Min klasse er i gang med at arrangere en 80´er fest.

I den forbindelse er jeg en af dem der skal sørge for indbydelser, og tænker at det kunne være lidt sjovt at krydre med nogle af de modeord der for alvor var fremme i det årti.

Jeg kan bare ikke rigtigt selv huske dem, så jeg vil være rigtigt glad, hvis nogle herinde gider at smide de ord de selv husker som dem der var brugt dengang.

EDIT: invitationerne er nu skrevet og sendt ud. Tak for hjælpen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TwilightZone

Prøv at lave en søgning på Kim Schumacher (staveplade) - så finder du garanteret en masse inspiration. :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyItchy
Prøv at lave en søgning på Kim Schumacher (staveplade) - så finder du garanteret en masse inspiration. :-D

God idé, tak for den.

Søgte faktisk på ham igår, men da tænkte jeg kun lige over billeder til forsiden. Der er han jo nærmest selvskreven :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TwilightZone

^ Ja, det må man sige. :lol:

Men du kan sikkert også finde nogle fantastiske billeder fra diverse melodi grand prix. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BitchyItchy

Jeg har fundet en del gode og sjove billeder, nu mangler jeg bare nogle af de sjove ord og vendinger. Men må lige give mig til at lytte til nogle af de gamle udsendelser med Kim Schumacher i aften, når der er ro på ungerne :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mand.en

Jeg mener at det var i firserne at alle gik og sagde "sit fru kristof" og "Hvad har du i tasken i dag"

Total Petroleum var også hotte. Men jeg kan ikke lige huske et godt citat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BLABLABLAndtandet
Jeg mener at det var i firserne at alle gik og sagde "sit fru kristof" og "Hvad har du i tasken i dag"

Total Petroleum var også hotte. Men jeg kan ikke lige huske et godt citat.

Det er så måske lidt svært at flette ind i en invitation? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linda

I 1988 kom tv2 på banen og det incl reklamer. Jeg mener Squash reklamer med Jacob og Finn er fra dengang men også deres "jadak jadak og jadak"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DaveMatthewsBand

Hvad med "bred ymer", "knæhøj karse", "klar tekst"?

"fede tider" måske? Nok lidt før 80´erne egentlig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phlox9

Wikke og Rasmussen var også et hit i 80'erne - med deres "Tonny Toupé Show" og "Sonny Soufflé Chok Show" og "Robin Hat" og alt det :) Der var da nogle onelines - "Skal du ha' soya i rullen?" og deres Voldsom Volvo-halløj og Brødrene Bisp. Jeg var ret lille dengang, men det har gjort indtryk :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...