Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lille-my1972

hvad får en enlg mor på bistandshjælp

Recommended Posts

Gisele_
Jeg fik at vide,- da jeg søgte om førtidspension,- at jeg ikke kunne få kontanthjælp efter min sygedagpenge periode var udløbet, fordi jeg ikke kunne få kontanthjælp når jeg søgte om førtidspension...

Man søger om førtidspension fordi man er syg, og hvis du er så syg, at du søger førtidspension, så står du ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, og det skal man gøre, hvis man skal ha' kontanthjælp...

Så min kone måtte forsørge mig i et år, før min pensionssag gik igennem...

Men de regler er måske lavet om... :)

KABORA...

Du kan godt få kontanthjælp nu. Jeg kender i hvert fald to, der fik det, men sagen kørte. Og det er altså ikke alle, der skal stå til rådighed, når de får kontanthjælp. Ikke hvis de er meget dårlige. Og heldigvis, for det hjælper da ikke at tvinge dem ud i noget, de ikke kan.

Og førtidspenionister må altså gerne arbejde. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Nej, men personen ved det jo godt selv, og derfor ikke behøver at føle sig truffet.

Jeg stempler ikke dem som har en grund til de ikke kan arbejde, jeg synes bare det er sygt at man får over 12.000kroner om måned, bare fordi man har fornøjet sig og har født et barn.

Og måske har fået en fødselspsykose. Der kan være så mange årsager til, at de ikke kan arbejde. Nogle nasser, sådan vil det altid være, men absolut ikke alle!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kabora
Er du ikke lidt dobbeltmoralsk, når du selv får pension?

Du ville gerne arbejde men de gider ikke? Hvorfor er det ikke iorden, at de får penge, hvis de ikke er i stand til at arbejde i en periode?

Nej nu skal du ikke begynde at fordreje tingene...

Jeg siger, at det er mange penge at få hver måned, uden at skulle yde noget til gengæld... Jeg siger ingen steder, at den person som skrev det ikke gad at arbejde... Det er noget du sidder og digter videre på...

Hvordan kan du dog mene at jeg er dobbeltmoralsk ?? Jeg ville hellere end gerne have mig et rigtigt fuldtids job, men det kan jeg bare ikke bestride pga. sygdom, men arbejder dog det jeg orker, uden at få alt for mange smerter...

Jeg synes du er en ordkløver, og du venter egentlig kun på, at smide lidt mere benzin på bålet, med dine små kommentare...

KABORA...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
AngelsNight
Jeg fik at vide,- da jeg søgte om førtidspension,- at jeg ikke kunne få kontanthjælp efter min sygedagpenge periode var udløbet, fordi jeg ikke kunne få kontanthjælp når jeg søgte om førtidspension...

Man søger om førtidspension fordi man er syg, og hvis du er så syg, at du søger førtidspension, så står du ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, og det skal man gøre, hvis man skal ha' kontanthjælp...

KABORA...

Du skal ikke nødvendigvis stå til rådighed for arbejdsmarkedet når du er på kontanthjælp.

Jeg er på kontanthjælp og er sygemeldt og har været det sammenlagt nogle år nu.

AngelsNight - der egentligt ind i mellem skammer sig over at være på kontanthjælp med den indstilling som der desværre er nogle folk der har ang. kontanthjælpsmodtagere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Nej nu skal du ikke begynde at fordreje tingene...

Jeg siger, at det er mange penge at få hver måned, uden at skulle yde noget til gengæld... Jeg siger ingen steder, at den person som skrev det ikke gad at arbejde... Det er noget du sidder og digter videre på...

Hvordan kan du dog mene at jeg er dobbeltmoralsk ?? Jeg ville hellere end gerne have mig et rigtigt fuldtids job, men det kan jeg bare ikke bestride pga. sygdom, men arbejder dog det jeg orker, uden at få alt for mange smerter...

Jeg synes du er en ordkløver, og du venter egentlig kun på, at smide lidt mere benzin på bålet, med dine små kommentare...

KABORA...

Det skal du da også have lov til at mene! :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sismofyt

Der er bare desværre rigtig mange, der er på kontanthjælp, fordi samfundet ikke kan finde ud af om de skal i arbejde, i fleksjob eller på førtidspension.

Syge mennesker på kontanthjælp, kan vel også have børn? :gruble:

Det ender i popcorn..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sd2005

KABORA...

Det er fordi der er fælles forsørgerpligt for agtefæller. Det kunne bedre have betalt sig for dig økonomisk, om du ikke havde været gift i den periode :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Der er bare desværre rigtig mange, der er på kontanthjælp, fordi samfundet ikke kan finde ud af om de skal i arbejde, i fleksjob eller på førtidspension.

Syge mennesker på kontanthjælp, kan vel også have børn? :gruble:

Det ender i popcorn..

Nemlig! Så er det meget nemmere at kyle en kontanthjælp i nakken på dem. Mange kunne jo godt få det med, hvis de fik den rette hjælp. Men det er jo så besværligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kabora
Du skal ikke nødvendigvis stå til rådighed for arbejdsmarkedet når du er på kontanthjælp.

Jeg er på kontanthjælp og er sygemeldt og har været det sammenlagt nogle år nu.

AngelsNight - der egentligt ind i mellem skammer sig over at være på kontanthjælp med den indstilling som der desværre er nogle folk der har ang. kontanthjælpsmodtagere.

Det er lang tid siden jeg havde noget med systemet at gøre, så det kan da sagtens være lavet om... Sådan var det bare dengang jeg søgte om pension i 1993...

KABORA...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Two_cherries

Der er jo så også de velfungerende mødre, der desværre ikke kan få barselsdagspenge, hvis de ikke har været ansat i de 13 uger, som er foreskrevet ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...