Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

lille-my1972

hvad får en enlg mor på bistandshjælp

Recommended Posts

Kabora
Jeg går ud fra, du får førtidspension fra den gamle ordning. Hvis du f.eks. får den mellemste, er det lige over 10000,- Den højeste er vist 1000,- - 1500,- højere, efter skat! Men jeg vil da gerne lige have, at du linker til det indlæg, hvor trådstarter skriver, at hun ikke gider arbejde.

Det er nu ikke trådstarter der, får det beløb udbetalt, men en som svare trådstarter hvad HUN får... Jeg snakker ikke om hun gider arbejde eller ej, jeg konstatere bare, at hun får en masse penge hver måned uden hun behøver lave en disse for de penge... Thats all...

Jeg ved ikke om det er den gamle ordning jeg får pension efter... Jeg fik tilkendt pension i 1993... Jeg har det man kalder alm. forhøjet førtidspension...

KABORA...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Det er nu ikke trådstarter der, får det beløb udbetalt, men en som svare trådstarter hvad HUN får... Jeg snakker ikke om hun gider arbejde eller ej, jeg konstatere bare, at hun får en masse penge hver måned uden hun behøver lave en disse for de penge... Thats all...

Jeg ved ikke om det er den gamle ordning jeg får pension efter... Jeg fik tilkendt pension i 1993... Jeg har det man kalder alm. forhøjet førtidspension...

KABORA...

Ja, du får på den gamle ordning. I får nogenlunde samme beløb.

Men hvorfor går du ud fra, at alle på kontanthjælp ikke gider arbejde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kabora
Ja, du får på den gamle ordning. I får nogenlunde samme beløb.

Men hvorfor går du ud fra, at alle på kontanthjælp ikke gider arbejde?

Det gør jeg da heller ikke ?? Hvor skriver jeg, at de ikke gider arbejde ??

KABORA...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Burn

Omg. Ikke igen :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Det er selvfølgelig ærgeligt, hvis man ikke kan arbejde pågrund af en sygdom, men størstedelen af dem på kontanthjælp, er der jo fordi kommunen vurdere de sagtens kan arbejde.

Og flere får den, mens de søger om førtidspension, som er utrolig svær at få nu til dags. Man skal nærmest være lam fra halsen og ned. Jeg synes, det er godt, at de kan få støtte, hvis de har det meget svært i en længere periode.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Two_cherries

Føj for helvede en stemning i denne tråd :badr:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Det gør jeg da heller ikke ?? Hvor skriver jeg, at de ikke gider arbejde ??

KABORA...

kr. 12.400,- om måneden for ikke at yde en disse...

Er du ikke lidt dobbeltmoralsk, når du selv får pension?

Nej det ville jeg nu ikke,- og førtidspension er ikke helt det samme som kontanthjælp... Jeg ville gerne arbejde, og gør det også den smule jeg kan, så jeg synes ikke rigtig man kan sammenligne...

Du ville gerne arbejde men de gider ikke? Hvorfor er det ikke iorden, at de får penge, hvis de ikke er i stand til at arbejde i en periode?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Det synes jeg da også, men man behøver da ikke at give unge mødre en hjælp som overstiger, hvad de kan forvente nogen sinde at få for at arbejde.

Det giver jo ikke nogen gulerod for at arbejde, og hvilken mor vil ikke 10 gange hellere gå hjemme med sit barn, og så smide det over i vuggen eller børnerne når hun har brug for fred.

Men er alle da sådan? Du går ud fra, det er sådan, men hvorfor?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kabora
Og flere får den, mens de søger om førtidspension, som er utrolig svær at få nu til dags. Man skal nærmest være lam fra halsen og ned. Jeg synes, det er godt, at de kan få støtte, hvis de har det meget svært i en længere periode.

Jeg fik at vide,- da jeg søgte om førtidspension,- at jeg ikke kunne få kontanthjælp efter min sygedagpenge periode var udløbet, fordi jeg ikke kunne få kontanthjælp når jeg søgte om førtidspension...

Man søger om førtidspension fordi man er syg, og hvis du er så syg, at du søger førtidspension, så står du ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, og det skal man gøre, hvis man skal ha' kontanthjælp...

Så min kone måtte forsørge mig i et år, før min pensionssag gik igennem...

Men de regler er måske lavet om... :)

KABORA...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Ved godt at alle på kontanthjælp ikke er sådan, men vi må jo gå ud fra at dem som ikke har en sag kørende om førtidspension eller andre sygdomsrelateret ting, er folk som ikke gider arbejde, fordi vores system giver dem flere penge end de kan få ved at arbejde.

Man kan så bare ikke se, hvem der har en sag kørende. De har ikke et stempel i panden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...