Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

vvistrup

cilest p-piller og hud

Recommended Posts

vvistrup

Jeg har netop fået en recept på cilest p-piller og vil gerne høre jeres erfaringer med det mærke i forhold til hvordan jeres hud reagerer på dem...

Jeg har taget diane mite i ca 1½ år mod uren hud, men har holdt pause på 5 mdr. Nu jeg sku starte igen anbefalede min læge mig at få en ny slags, da diane mite ikke burde være brugt mere end i 3 mdr af gangen.

Nu har jeg lige læst om cilest på nettet og der står faktisk at en bivirkning er bumser... :( håber ikke jeg får MERE uren hud nu jeg starter på dem :S sagde jo til ham jeg fik diane mite, fordi de sku HJÆLPE på huden, så syns det er underligt hvis de nye han har givet mig nu gir mig flere problemer med huden...

Skriv endelig for fortæl om jeres erfaringer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY

Min hud har ikke været helt den samme hverken efter jeg startede og stoppede med Cilest. Jeg har fået langt større tendens til millier (de der små og trælse hvide knopper nogle får) og jeg fik lynhurtigt mere uren hud :(

Samtidig pletblødte jeg ret meget på trods af at jeg aldrig har pletblødt i hele mit liv. Humøret var heller ikke ligefrem det mest stabile men om det var som følge af skiftet eller om det var som følge af den urene hud og pletblødningerne er så ikke til at sige.

Men jeg gav dem de 3 måneder som jeg havde fået udleveret til og endte med at brokke mig til lægen som så gav mig Diane Mite igen. Så dem holder jeg mig til og så ser jeg lidt stort på hvor længe man siger man bør bruge dem.

Men der er nu heldigvis mange andre der har gode erfaringer med dem så prøv dem af og se hvad der sker. Hvis du er utilfreds med dem må du finde en anden løsning sammen med din læge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vvistrup

Men der er nu heldigvis mange andre der har gode erfaringer med dem så prøv dem af og se hvad der sker. Hvis du er utilfreds med dem må du finde en anden løsning sammen med din læge

Ved du hvad de gode erfaringer med dem er? er lidt nysgerrig på om de hjælper mod uren hud eller om de kun enten gør det værre eller ikke gør noget...hvis de aldrig har haft nogen god effekt på huden, vil jeg nemlig ligeså gerne lade vær at starte på dem.

Mange tak for dit svar :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisva
Skjult

Jeg har brugt Cilest i omkring tolv år, og jeg har absolut intet negativt at sige om denne p-pilletype. Jeg har således heller ikke oplevet ændringer i forbindelse med vægt eller hud, og jeg kan kun anbefale dem. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
2SHY
Ved du hvad de gode erfaringer med dem er? er lidt nysgerrig på om de hjælper mod uren hud eller om de kun enten gør det værre eller ikke gør noget...hvis de aldrig har haft nogen god effekt på huden, vil jeg nemlig ligeså gerne lade vær at starte på dem.

Mange tak for dit svar :)

Jeg mener at der er nogle som har haft positiv effekt på deres urene hud. Jeg kan bare ikke huske hvem det er :gruble:

Men jeg har læst om nogle herinde så prøv at søge på Cilest. Så skulle der gerne komme nogle tråde op med nogle som er meget glade for dem :)

Det bedste du kan gøre er nok stadig at prøve dem af og se hvad du synes. For enten har du en positiv effekt af dem eller også har du en negativ effekt af dem. Der er desværre kun en måde at opdage det på og det er ved at prøve dem på egen krop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
marni

Jeg har taget Cilest p-piller i 3-4 år og har ikke haft nogen problemer med uren hud, overhovedet.

Jeg havde helt normal hud da jeg startede og min hud er fuldstændig som den altid har været, måske endda med lidt mindre tendens til fedtet hud...

Så jeg kan varmt anbefale dem, de er ovenikøbet også meget billige :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vvistrup
Skjult

mange tak for svar :)

jeg udvider lige mit spørgsmål: jeg har været så dum først at læse på p-pillerne nu, hvordan det er med p-pille start. Jeg mente helt bestemt jeg ku huske jeg skulle vente på min menstruation og tage 1. pille når jeg have min sidste mens.dag... men nu læser jeg at jeg sku ha taget 1. pille på 1. mens.dag :S og går altså SYV uger mellem jeg får mens når jeg ikk er på p-piller, så godt nok længe at sku vente på jeg får mens igen :( nogen som ved om jeg godt kan starte idag? eller SKAL det være på 1. mens.dag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
scarlet35
mange tak for svar :)

jeg udvider lige mit spørgsmål: jeg har været så dum først at læse på p-pillerne nu, hvordan det er med p-pille start. Jeg mente helt bestemt jeg ku huske jeg skulle vente på min menstruation og tage 1. pille når jeg have min sidste mens.dag... men nu læser jeg at jeg sku ha taget 1. pille på 1. mens.dag :S og går altså SYV uger mellem jeg får mens når jeg ikk er på p-piller, så godt nok længe at sku vente på jeg får mens igen :( nogen som ved om jeg godt kan starte idag? eller SKAL det være på 1. mens.dag?

har brugt dem i 1 år nu og har ikke problemer med huden.. jeg kan ikke huske hvornår du skal starte, men undersøg det på netdoktor eller vagtlægen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
katmiiis

Er det ikke sådan med alle p-pille mærker at huden både kan blive bedre og værre? Det er et eller andet med at hormonbalancen jo påvirkes, og for nogen betyder det at deres hud bliver bedre, for andre bedtyder det at det bliver værre. Tror dog generelt at man får pænere hud af de fleste slags p-piller, men jeg ved det ikke. Prøv at spørge din læge om det, det er jo nok lægen der ved bedst :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vvistrup

jeg har taget dem i 4 dage (inkl idag) og havde allerede i nat 1½ time ude på toilettet, pga kvalme og opkast :( puh ha håber godt nok ikke at de oveni opkasten giver mig grimmere hud!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.