Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Gisele_

Betændelse i en tå

Recommended Posts

Gisele_

Eller rettere sagt tæer. Jeg har lige nu ret voldsomt betændelse i to tæer. Ja, jeg skal nok gå til lægen på et tidspunkt, men nu prøver jeg lige at slå det ned. Jeg har lige haft den ene fod i brandvarmt vand med en slat salt i, men er det egentlig det bedste at putte i, når det drejer sig om betændelse? Skal det være sæbe? Og skal jeg smøre den emd noget bestemt bagefter?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Missing

sæbevand skulle være det bedste, og så et stykke vat under neglen, hvis det er nedgroede negle, der er skyld i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
sæbevand skulle være det bedste, og så et stykke vat under neglen, hvis det er nedgroede negle, der er skyld i det.

Hvilken sæbe? Er det ikke noget med, at det er godt at bruge brun sæbe eller sæbespøner ved infektion?

De er nedgroede, men jeg kan ikke få vat under.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wowmanner

Sæbespåner skulle gøre underværker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
livica
Jo sæbespåner, pisk dem ud i med et piskeris, og sid til vandet er blevet halvkoldt.

Du må ikke bruge brun sæbe. Det har en pH på 11, så det er ikke ligefrem legetøj, selvom man troede det engang ;)

Enig, brun sæbe er alt for hård ved huden. Og bad 2 gange dagligt er rigtig godt.

Livica

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gisele_
Enig, brun sæbe er alt for hård ved huden. Og bad 2 gange dagligt er rigtig godt.

Livica

Fodbad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Psyche-K

Hvis det er ret slemt, kan sæbespåner alene ikke få det til at forsvinde. Man får noget specielt creme med fusidinsyre, eller det gjorde jeg i hvert fald, det hjalp virkelig hurtigt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

jeg fik at vide i forbindelse med min nedgroet negle, at man ikke skulle tage fodbad, eller i hvert fald ikke for længe. Kan dog ikke lige huske begrundelsen.

Men i hvert fald bør du hurtigst muligt gå til læge eller fodterapeut, så du kan få en bøjle på, inden det bliver for slemt :)

En fodterapeut kan udover at give dig en bøjle på også smøre noget på, der får tåen til at falde til ro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SnesparkendeLaederBambi
Hvis det er ret slemt, kan sæbespåner alene ikke få det til at forsvinde. Man får noget specielt creme med fusidinsyre, eller det gjorde jeg i hvert fald, det hjalp virkelig hurtigt

Apropos. Jeg har lige købt sådan en creme (med recept) Den kunne du da prøve.

Fandt den lige. Den hedder Fucidin 2%. Den virkede lynhurtigt på en ret heftig betændelse jeg havde indeni selve øret. ja ja.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
alitter

Ja Fucidin er rigtig godt - det er penicillin creme, men så er du jo nødt til at gå til lægen alligevel... ;-)

Jeg håber nu at fodbad med sæbespånerne hjælper dig! God bedring med tæerne!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.