Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Ditze

:)mig(:'s nye resultat tråd (igen igen)

Recommended Posts

Ditze

:banan: Weee..

Jeg kom ud og løbe i dag... Og jeg kom squ hele 2km rundt.. Og nøj hvor var det dejligt..

Og jeg tror egentlig også godt snart jeg kan øge min rute med et par hundrede meter, men først når jeg har løbet min 2km rute en uge eller 2 endnu..

Men nøj hvor er det dejligt at komme ud igen, istedet for at komme med dårlige undskyldninger om at vejret er for dårligt, og mit knæ stadig gør ondt efter mit fald i sidste uge.. Men nu var jeg også meget heldig med vejret, godt nok blæser det af helved til så regner det ikke lige nu..

Nå, jeg vil tage et bad og nyde at jeg har været ude at løbe igen... :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze

I dag prøvede jeg så noget nyt - nemlig at skiftevis løbe hurtigt og gå..

Hvorfor??

Jo, for at puls træne og så fordi der var en klog dame i fjernsynet der sagde at det var den måde man forbrændte mest på..

Hva så nu???

Jeg har besluttet mig for at det skal jeg så gøre 1 gang i hver uge og de 2-3 andre gange i ugen løber jeg i mit normale snegle tempo..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Superstaarh

God idé. Intervaltræning er en af de mest effektive metoder til at forbedre konditionen (og sindssygt hårdt), hvis man vikelig giver den gas i spurterne. Er selv rigtig glad for det men også sindssygt smadret et par dage efter.

Så pas på dig selv. F.eks anbefaler Iform, at man venter med intervaltræning til man kan løbe 30 min. uden stop af hensyn til led og sener. Men man kan jo også lave en interval-light version, hvor man laver korte intervaller og mere "joggetid" imellem sputerne.

Har du tænkt dig at købe en pulsmåler til træningen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze
God idé. Intervaltræning er en af de mest effektive metoder til at forbedre konditionen (og sindssygt hårdt), hvis man vikelig giver den gas i spurterne. Er selv rigtig glad for det men også sindssygt smadret et par dage efter.

Så pas på dig selv. F.eks anbefaler Iform, at man venter med intervaltræning til man kan løbe 30 min. uden stop af hensyn til led og sener. Men man kan jo også lave en interval-light version, hvor man laver korte intervaller og mere "joggetid" imellem sputerne.

Har du tænkt dig at købe en pulsmåler til træningen?

Ja, jeg kan godt mærke jeg er træt på den anden måde i kroppen.. Jeg bruger light udgaven, og kunne godt mærke at mit knæ (har haft problemer med det lææænge) gjorde lidt ondt så jeg tog det stille og roligt..

Jeg vil RIGTIG gerne have en pulsur, men det skal være et Polar og de er lidt dyre når man er på SU, så hvis jeg er heldig så er det en kommende julegave/fødselsdagsgave...

Men tak for rådende igen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze

Tja, jeg fra frisk og valgte at tage ud og løbe kl. 7 i morges, men neeeeej, det ville mine ben ikke ville bare ikke.. Først startede det med at mit højre skinneben begyndte at krampe, nå jeg stoppede og strækte ud og det forsvandt så også, og jeg løb videre...

Jeg kom ca 100m længere frem og igen krampede mit ben nå jeg prøvede at strække ud igen men det hjalp ikke... Så jeg måtte give op og gå i stedet for.. Jeg har nok rent motionsmæssigt fået lige så meget ud af at gå turen som jeg ville få af at løbe turen men stadig, det var godt nok træls..

Det skal siges at det var pisse klat så jeg tror at grunden til at jeg fik ondt var at jeg spændte helt vildt i benene for at undgå at falde på røven...

Og det passer nu ikke helt at jeg gik hele turen rundt, jeg løbe nok ca. 500m

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Superstaarh

Flot at du kom igennem turen alligevel. Jeg var nok bare lusket hjem istedet ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yetie

Åh jeg kender godt de dage hvor benet bare går i krampe, men mon ikke det også kan være pga. at det er så koldt endnu?

Men jeg synes stadig det er fint at du kom igennem turen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze
Åh jeg kender godt de dage hvor benet bare går i krampe, men mon ikke det også kan være pga. at det er så koldt endnu?

Men jeg synes stadig det er fint at du kom igennem turen. :)

Tjo, du siger noget.. For jeg har nu, hvis jeg tænker mig om, lettere ved at løbe når det er lunt i vejret..

Mange tak til jer begge to

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze

:klap::banan:

I går fik jeg lige en røvtur af min kæreste, fordi jeg til frokost spiste chips i stedet for ordentlig mad.. Hvilket er et problem for os begge to...

Så i går lavede vi en aftale om at slik og chips fra i dag af ikke har adgang i vores lille lejlighed men istedet for skal vi have så vi kan lave frugt/grønsags fade...

Og jeg synes faktisk det er rigtig rart at vide at vi har sådan en aftale og at kæresten også er med på den.. For jeg har før sagt at jeg ikke vil købe det men når kæresten så slæber det med hjem så kan jeg simpelthen ikke stå for fristelsen..

Det skal siges det kun her i starten kun gælder slik, chips og chokolade.. Sodavand må stadig godt komme indenfor døren.. Dog kun i weekenderne..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze

Det er skide træls at tage ud for at løbe og så konstaterer at det vil ens krop bare ikke.. ÆV!:evil:

Nå, men det positive er at jeg ikke har taget på og så at jeg snart starte på et "nyt kilo"..

Desværre har vi ikke mere frugt i lejligheden så det skal jeg have købt i dag, da jeg faktisk ikke lyst til andet at spise om morgenen nu... Hvilket er meget bedre end lyst toastbrød med pålægschokolade.. :klap:

Forresten er 26kr for 1kg økologiske (og rigtig gode!) appelsiner meget???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...