Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Ditze

:)mig(:'s nye resultat tråd (igen igen)

Recommended Posts

Ditze

Nu vil jeg prøve (igen igen igen) at oprette en resultat tråd.

Det kiksede 1. gang

Det kiksede da jeg vil tabe mig op til min studenter eksamen.

Men 3. gang er lykkes gang, siger de i hvert fald.. :lol:

Jeg er begyndt at løbe :klap: I dag har jeg løbet det længeste jeg nogensinde har løbet 810m (hvor ynkeligt, men jeg er alligevel stolt..

Min kampvægt var i morges m. vådt hår og lige trådt ud af badet på 87,2kg

Mål.. Tja, jeg vil gerne ned på 65kg. og der er jo laaaaaangt. Men jeg har også go' tid..

Nogen der kan hjælpe mig med at sætte en realistisk tidsramme..

Med løb vil jeg også gerne have et mål.

Dette er pt. at komme op og løbe 5km.

Hvornår er det realistisk jeg kan det?? (jeg har astma)

Altså For at dele det op:

Løb:

21-1-2008: 810m

23-1-2008: 810m

27-1-2008: 1000m

29-1-2008: 1700m - Det gør jeg IKKE igen, med det samme..

31-1-2008: 1000m - meget langsomt, da jeg stadig er en del medtaget efter de 1,7km i forgårs

6-2-2008: 650m - Det er bare for DÅRLIGT

8-2-2008: 1000m - Damn deet føles godt at skrive det igen :D

10-2-2008: 1000m

12-2-2008: 1000m

13-2-2008: 1000m

14-2-2008: 1,9km :shock::banan:

16-2-2008: 2km

19-2-2008: 2km

27-2-2008: 2km - Selv efter 8dages pause...

29-2-2008: 2km - Skiftevis hurtig løb og hurtig gang, så noget interval agtig træning

2-3-2008: 2km - Kom til at starte lidt for hurtigt så jeg gik ret hurtig i stå...

4-3-2008: 2km - Ca. 500m løb og resten gang, pis os..

6-3-2008: 2km - Det mest i gang da jeg havde forspist mig lige før jeg tog afsted.. DUM taktik!

19-3-2008: Nåh ja, glemte at jeg holdeer pause til efter påske! Da jeg har haft problemer med mit knæ

Vægt

21-1-2008: 87,2kg (m. vådt hår)

23-1-2008: 86,8kg (m. vådt hår)

27-1-2008: 87,3kg

31-1-2008: 87,0kg

4-2-2008: 87,6kg - ARGH! Jeg har åbenbart taget 1kg på i søvne vejede 86,6kg før jeg gik i seng igår

7-2-2008: 87,3kg

11-2-2008: 87,5kg

16-2-2008: 86,9kg - hvor er det rart at den er under 87kg

19-2-2008: 86,6kg

26-2-2008: 86,1kg - Hvor er det dejligt at se sin vægt sige det..

6-3-2008: 86,1kg - Wee... Godt nok har jeg ikke tabt mig - MEN jeg har heller ikke taget på..

19-3-2008: 85,9kg - WEE! Nyt Kg og de på trods af at jeg i sidste weekend var oppe på min start vægt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cranberri

Det er da flot at du har løbet 810m :klap: Jeg ville ikke engang kunne løbe 10m :-P

Held og lykke med dit slankeri.. 3. gang er jo lykkens gang - du skal nok klare det ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze

Hmm... Så lykkes det mid at tage lidt på igen.. Det skylder nok 3 dages holden fødselsdag.. Ikk at det er nogen god undskyld, og et vil jeg heller ikke bruge det som.. Men det er nu nok grunden..

Et eller andet sted, genere det mig ikke.. For så længe jeg biver ved med at holde min løbetræning er jeg gkad.. Jge tror nemlig på at det er det der skal gøre jeg rent faktisk taber mig denne her gang...

Jeg har også overvejet at brgynde at lave mavebøjninger væventligt..

Jeg vil nemlig gerne have tabt mig bare nogenlunde om maven, inden d. 9 april...

Undskyld de mange tastefejl.. Men jeg kan ikke rigtig set noget pga. mine kontaktlinser..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DansePrinsesse

Jeg er ikke sikker på om jeg har forstået dine indlæg rigtigt, men hvis du gerne vil se et synligt vægttab så er det vigtigt at fokusere på kosten også. Motion alene give kun et meget langsomt vægttab. Desuden er processen undervejs med kosten jo meget vigtig for at du kan holde vægten bagefter.

Afhængig af hvordan du vælger at gribe det an, så vil jeg mene at godt 20 kg realistisk kan tabes på ca. et halvt år. Men det kræver jo at man holder ved og ikke kommer ind i for mange dårlige perioder. Jeg har personligt ikke sat nogen tidsramme, da jeg bare gerne vil tabe mig i min krops tempo, hvis man kan sige det sådan. Men jeg har den tidshorisont inde i mit hoved, at jeg til jul kan ønske mig tøj, som passer den størrelse jeg vil være fremover. ;)

Men du er sej, at du kaster dig ud i løb. :)

Jeg har selv valgt at vente lidt med det (jeg vejer et par kg mindre end dig) pga leddene, men det kommer jo an på hvordan dine har det - bare sørg for gode løbesko. På IForm's hjemmeside er der nogle rigtig gode løbeprogrammer hvor man træner sig op til at kunne løbe f.eks. 5 km på 12 uger, tror jeg det er. :)

Og så velkommen til - og god fornøjelse. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze
Jeg er ikke sikker på om jeg har forstået dine indlæg rigtigt, men hvis du gerne vil se et synligt vægttab så er det vigtigt at fokusere på kosten også. Motion alene give kun et meget langsomt vægttab. Desuden er processen undervejs med kosten jo meget vigtig for at du kan holde vægten bagefter.

Afhængig af hvordan du vælger at gribe det an, så vil jeg mene at godt 20 kg realistisk kan tabes på ca. et halvt år. Men det kræver jo at man holder ved og ikke kommer ind i for mange dårlige perioder. Jeg har personligt ikke sat nogen tidsramme, da jeg bare gerne vil tabe mig i min krops tempo, hvis man kan sige det sådan. Men jeg har den tidshorisont inde i mit hoved, at jeg til jul kan ønske mig tøj, som passer den størrelse jeg vil være fremover. ;)

Men du er sej, at du kaster dig ud i løb. :)

Jeg har selv valgt at vente lidt med det (jeg vejer et par kg mindre end dig) pga leddene, men det kommer jo an på hvordan dine har det - bare sørg for gode løbesko. På IForm's hjemmeside er der nogle rigtig gode løbeprogrammer hvor man træner sig op til at kunne løbe f.eks. 5 km på 12 uger, tror jeg det er. :)

Og så velkommen til - og god fornøjelse. :D

Jeg har skam også øje på kosten.. :) MASSER AF GRØNSAGER!! Men lige nu, koncentrerer jeg mig om mit løb, da det er det jeg har lettest ved at styre..

Jeg har det sådan, at så snart jeg kan løbe 3km.. (det jeg føler jeg er nødt til at komme op og løbe før det begynder at have en indflydelse på min vægt:genert: )

Så vil jeg RIGTIG begynde at tage fast i kosten...

Men indttil da er hoved reglen at vi grønsager til HVERT aftensmåltid..

Forresten?? Nogen der har gode/dårlig erfaringer med Årstiderne??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DansePrinsesse

Det er også rigtig fint at tage en ting af gangen, i sit eget tempo, sådan startede jeg også. :)

Ville bare lige gøre dig opmærksom på at du så måske ikke kan forvente det store vægttab i starten - bare så du ikke mister motivationen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze
Det er også rigtig fint at tage en ting af gangen, i sit eget tempo, sådan startede jeg også. :)

Ville bare lige gøre dig opmærksom på at du så måske ikke kan forvente det store vægttab i starten - bare så du ikke mister motivationen. :)

Er jeg godt klar over. :-D Lige nu er det at jeg kan løbe nok motivation.. Det er også derfor jeg venter med det med kosten..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze

Æv bæv.. Jeg er syg i dag.. Ikke fysisk men psykisk..

Jeg vågnede op i moges med den VÆRSTE følelse jeg har haft længe.. Lige som når man lige er vågnet efter et maridt.. Problemet var at jeg havde ikke maridt i nat.. Og følelsen blev bare hængende.. Jeg var ved at tude ved tanken om at skulle i skole.. Så jeg tog en fri dag..

Jeg har lige siddet og tykket mig igennem jorden bedste salat i mine øjne.. Rucola og lune halverede skalotteløg med lidt oliven olie og balsamico eddike

Vi har ikke rigtig noget mad i huset, men heldigvis heller ikke nogen fristelser så.. Dog er det lidt træls.. Da det faktisk er skdie svært at leve af ingenting..

Vi skal hjem til mine svigerforældre i eftermiddag.. De løber hver tirsdag og så laver mine kærestes mormor mad imens..

Nu er det sådan at jeg ABSOLUT ikke har lyst til at være i huset med min kærestes mormor når der kun er min kæreste, mig og hende.. Da hun kan være ret led.. Fik sidste gang jeg var sammen med hende at vide direkte at jeg var blevet fed, og indirekte at jeg var skyld i at min kæreste også havde taget på..

Derfor er min løbetur blevet rykket til i eftermiddag når vi er der inde.. Så jeg skal til at finde et rute på ca. en kilometer som jeg kan løbe..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Superstaarh

Hej mig.

Fint, at du er kommet i gang med at løbetræne :gogo: Men pas på, man bliver lynhurtigt afhængig af det ;)

Jeg kan også anbefale IFORMs løbeprogram fra 0-5 km på 12 uger. Har selv været glad for at bruge det. Man træner ofte med indlagte gå-pauser og varierede intervaller. Desuden er der indlagt hvile i programmet hver 4. uge for at forhindre skader.

Forresten, har du tjekket, at dine løbesko passer til din løbestil?

Held og lykke herfra. Glæder mig til at følge dig fremover.

Edit: Det er da slet ikke okay, at din kærestes mormor taler sådan til dig! Kan din kæreste ikke tale et par alvorsord med hende?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze
Hej mig.

Fint, at du er kommet i gang med at løbetræne :gogo: Men pas på, man bliver lynhurtigt afhængig af det ;)

Jeg kan også anbefale IFORMs løbeprogram fra 0-5 km på 12 uger. Har selv været glad for at bruge det. Man træner ofte med indlagte gå-pauser og varierede intervaller. Desuden er der indlagt hvile i programmet hver 4. uge for at forhindre skader.

Forresten, har du tjekket, at dine løbesko passer til din løbestil?

Held og lykke herfra. Glæder mig til at følge dig fremover.

Edit: Det er da slet ikke okay, at din kærestes mormor taler sådan til dig! Kan din kæreste ikke tale et par alvorsord med hende?

Jeg har været inde at kigge på programmet.. Men har valgt at vente lidt med det.. Det lyder ellers rigtig godt.. Jeg er bare nødt til at starte op i mit eget tempo.. (men jeg skal nu nok nå de 5km rimeligt hurtigt, i hvert fald hvis jeg kan blive ved med at øge så ofte som jeg har gjort indtil vider)...

Løbesko har jeg tjek på.. Jeg har fået lavet løbestils analyse hos Runners Corner, og jeg er VILDT glade for dem..

Ang. svigermormor, nej det kan hun ikke.. Men min kæreste er for meget vatpik til at sige noget til hende.. Og hun har lige mistet sin mand (påsken sidste år) Og derfor er alting så synd for hende... Så i stedet for konfrontere hende og risikere at ødelægge mit lidt shacky forhold med (især) min svigermor og resten af den familie.. Undgår jeg hende bare... :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...