Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

catty24

Andre med psykiske problemer? Nogen der har lyst til en snak? Del 3

Recommended Posts

MissKnas
arrrhh de dumme mareridt :(:ae:

Hvad er det du drømmer om?

Nogengange hjælper det mig utroligt meget og få en ordentlig tudetur :blush:

Min dag indtil videre har været hyggelig, har fået morgenmad på sengen af kæresten :lun:

Og nu er han på vej ned for at handle, og hente vores bil :-P

Og jeg skal snart have et par timers mere søvn :bored:

Jeg HADER dem. Jeg kan næsten aldrig huske dem - de gange jeg har husket stumper af dem (lige når jeg er vågnet), handler de gerne om opbrud/splittelse mellem mig og mennesker der er vigtige for mig, om situationer hvor jeg ikke har nogen kontrol (jeg er meget kontrol-orienteret), og om 'farlige' situationer som jeg er fastlåst i.

:genert: Havde ikke regnet med, jeg kunne sætte ord på så konkret... :8:

Synes det er SÅ dejligt, at du har din kæreste, og at han giver dig støtte og hjælp! :gogo:

Jeg skal ha tvunget mig selv ud af døren. Skal aflevere skema på kommunen, bøger på biblio og ha handlet. Shit. Gid nogen lige ku holde mig i hånden, altså. :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Jeg har det egentlig okay, har sovet som en sten i nat, fordi jeg var så træt efter alt det sygehus-halløj igår. Skal ned på posthuset og hente en pakke lidt senere, gider bare ikke...:genert: for så skal jeg jo ud af pyjamassen:blushing:

Hvordan går det med dig? :kys:

Hvordan gik det igår? :)

Det går fint, skal til og have et par timers søvn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Jeg HADER dem. Jeg kan næsten aldrig huske dem - de gange jeg har husket stumper af dem (lige når jeg er vågnet), handler de gerne om opbrud/splittelse mellem mig og mennesker der er vigtige for mig, om situationer hvor jeg ikke har nogen kontrol (jeg er meget kontrol-orienteret), og om 'farlige' situationer som jeg er fastlåst i.

Synes det er SÅ dejligt, at du har din kæreste, og at han giver dig støtte og hjælp! :gogo:

Jeg skal ha tvunget mig selv ud af døren. Skal aflevere skema på kommunen, bøger på biblio og ha handlet. Shit. Gid nogen lige ku holde mig i hånden, altså. :blush:

Det kender jeg godt, men det er da fedt du kan sætte ord på :gogo:

Min kæreste er guld værd, hvis jeg ikke havde haft ham, så havde jeg ikke været her mere.. Han giver mig så meget livsglæde og støtte at det er helt ufatteligt, elsker ham så højt :lun:

Sikke meget :8: Jeg ville gerne komme og holde dig i hånden , og hjælpe :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82

Kan det ikke hjælpe dig at høre musik? Det hjælper mig meget, når jeg skal ud. Så skruer jeg helt op for den og koncentrerer mig om det. Det hjælper på angsten for mig. :)

Jeg skiftede til en psykolog i august fra at have haft samtaler med en læge/psykiaterstuderende samme sted, og det er utroligt, så stor en forskel det giver. :8:

Det er, som om vores samtaler er langt mere målrettede nu, og hun er virkelig god til at pille det væsentlige ud i det, jeg fortæller. Det har været en stor sejr for mig at komme i kontakt med hende, for hun har hjulpet mig frem til, hvor jeg er nu. Hun har hjulpet mig med at komme frem til at stoppe min uddannelse og vise mig, hvor hæmmet jeg egentlig er af min sygdom. Det lyder negativt, men er det egentlig ikke. Det er forudsætningen for, at jeg kan komme til at leve et liv, jeg kan holde ud at være i, og jeg står ikke alene i kampen, for hun vil være med til at have kontakt til min socialrådgiver, når vi skal have et møde, så hun støtter op omkring og forklarer, hvordan jeg fungerer, hvilket jeg ikke selv er i stand til pga forskellige ting. Det betyder virkelig meget og gør, at jeg ikke er så bange for at skulle i kontakt med kommunen, som jeg ville have været uden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Kan det ikke hjælpe dig at høre musik? Det hjælper mig meget, når jeg skal ud. Så skruer jeg helt op for den og koncentrerer mig om det. Det hjælper på angsten for mig. :)

Jeg skiftede til en psykolog i august fra at have haft samtaler med en læge/psykiaterstuderende samme sted, og det er utroligt, så stor en forskel det giver. :8:

Det er, som om vores samtaler er langt mere målrettede nu, og hun er virkelig god til at pille det væsentlige ud i det, jeg fortæller. Det har været en stor sejr for mig at komme i kontakt med hende, for hun har hjulpet mig frem til, hvor jeg er nu. Hun har hjulpet mig med at komme frem til at stoppe min uddannelse og vise mig, hvor hæmmet jeg egentlig er af min sygdom. Det lyder negativt, men er det egentlig ikke. Det er forudsætningen for, at jeg kan komme til at leve et liv, jeg kan holde ud at være i, og jeg står ikke alene i kampen, for hun vil være med til at have kontakt til min socialrådgiver, når vi skal have et møde, så hun støtter op omkring og forklarer, hvordan jeg fungerer, hvilket jeg ikke selv er i stand til pga forskellige ting. Det betyder virkelig meget og gør, at jeg ikke er så bange for at skulle i kontakt med kommunen, som jeg ville have været uden.

Ej hvor lyder det bare godt :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
catty24
Det lyder godt at du kan sove lidt fra alt ubehaget:)

Det gik rent ud sagt af h. til, jeg skulle jo vejes og måles af sygeplejersken, og hun vejede mig gudhjælpemig 7 kg for meget. Jeg er blevet vejet hos min læge for nyligt, og vejer mig herhjemme hver morgen og ved at jeg vejer 72-73, men hun vejede mig til 80 kg:8: og indrømmede at hendes vægt ikke var helt pålidelig. Det synes jeg er totalt uprofessionelt, at de ikke kan anskaffe en vægt der virker, på et sygehus:rulle:

Så det blev jeg da lidt ked af, at hun insisterede på at skrive en forkert vægt ind i min journal, og på baggrund af vægten også at skrive kolesterol/lipid blodprøver oven i dem jeg skal have taget imorgen:8:

Derudover havde hun forvekslet mig med en anden patient, og blev ved med at snakke om Litarex og Effexor (det får jeg jo ikke, og der er heller ingen planer om at jeg skal have det), og jeg forsøgte spagt at forklare at jeg altså får Lamictal, og det virkede det ikke til at hun troede på:stoned:

Jeg var til sidst bare sådan, yeah yeah whatever, og ville bare hjem så snart det var overstået. Det var en af de skøreste oplevelser jeg har haft i sundhedsvæsenet til dato:deer:

Ja her under optrapningen kan jeg sove fra det hele, det er skønt :-P

Ej hvor uprofessionet! :8: :8: Gud hvor var jeg blevet sur hvis jeg var blevet behandlet sådan :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissKnas
Det kender jeg godt, men det er da fedt du kan sætte ord på :gogo:

Min kæreste er guld værd, hvis jeg ikke havde haft ham, så havde jeg ikke været her mere.. Han giver mig så meget livsglæde og støtte at det er helt ufatteligt, elsker ham så højt :lun:

Sikke meget :8: Jeg ville gerne komme og holde dig i hånden , og hjælpe :kys:

:kys: :kys:

Jeg KOM sq afsted. Og fik panikanfald. Er gennemblødt af koldsved,:( men i det mindste faldet lidt ned igen. Glemte også halvdelen af indkøbene :sur:

Pussikat; Jo, jeg tror slet ikke jeg kom ud for en dør, hvis ikke jeg ku ha musik med. Men her på det seneste 'er jeg blevet 'bange' for det, fordi jeg føler jeg så ikke kan høre hvis der er nogen der...ehm...jeg er bange for at jeg så ikke kan høre hvis der...'sker noget'... :stoned: Det er så svært at forklare.

Så når jeg er i god afstand til andre, skruer jeg helt op - men nede i centeret, tager jeg head-settet af så jeg kan høre hvis der er nogen...øhm, for tæt på, ligesom :o (hvilket så OGSÅ gør mig angst, så det er egentlig ligegyldigt :-P )

Sushi; Fatter ikke den behandling du har fået, hold kæft hvor er det uprofessionelt! Er der mon chance for, du kan få en anden sygeplejerske til de besøg fremover? Een du har bedre kemi med?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pussikat82
:kys: :kys:

Jeg KOM sq afsted. Og fik panikanfald. Er gennemblødt af koldsved,:( men i det mindste faldet lidt ned igen. Glemte også halvdelen af indkøbene :sur:

Pussikat; Jo, jeg tror slet ikke jeg kom ud for en dør, hvis ikke jeg ku ha musik med. Men her på det seneste 'er jeg blevet 'bange' for det, fordi jeg føler jeg så ikke kan høre hvis der er nogen der...ehm...jeg er bange for at jeg så ikke kan høre hvis der...'sker noget'... :stoned: Det er så svært at forklare.

Så når jeg er i god afstand til andre, skruer jeg helt op - men nede i centeret, tager jeg head-settet af så jeg kan høre hvis der er nogen...øhm, for tæt på, ligesom :o (hvilket så OGSÅ gør mig angst, så det er egentlig ligegyldigt :-P )

Sushi; Fatter ikke den behandling du har fået, hold kæft hvor er det uprofessionelt! Er der mon chance for, du kan få en anden sygeplejerske til de besøg fremover? Een du har bedre kemi med?

Kan sagtens følge dig. Har det på samme måde, når jeg er herhjemme. Døren SKAL være låst, hvis jeg hører musik, fordi jeg er bange for, at nogen sniger sig ind imens :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
GooeyDuck

Morn derude :wave:

Sidder her og har det ret skidt over mig selv. Endnu engang nåede jeg ikke at komme op til tiden så jeg kunne komme ud til mine dejlige passerponyer. Jeg havde ellers glædet mig sådan til at komme derud og gå tur med to ponyer, sstrigle og shine dem op så jeg kunne fotograferer dem.

Men selvfølgelig vågnede jeg ti min efter at den sidste bus derud var kørt (SKAL nå den bus inden middag da jeg ellers ikke har tid nok til det hele)

Hende jeg passer heste for ved godt jeg har det svært , men jeg synes ikke selv jeg kan være det bekendt at sove over mig.

Kan mærke at jeg skal skynde mig at lave en kop the og så få min medicin - tankemylderet er startet på fuld skrue, og sidder og bliver mere og mere negativ og ked af mig selv.

Satans osse :sur:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissKnas
Jeg ved det ikke, for jeg har virkelig det der "jeg vil ikke finde mig i noget-gen", og vil nødigt fremstå som en brok-røv/kværulant. Jeg har engang bedt om en anden terapeut, da jeg var i dagbehandling for min borderline (kort fortalt jeg fik en mandlig terapeut, og det syntes jeg ikke svingede med at skulle bearbejde en voldtægt), det blev ikke modtaget pænt. Jeg skulle bare være jolly over, at jeg overhovedet fik tilbudt individuel terapi...så blev der så skrevet at jeg var stridbar i min journal, fordi jeg nægtede at tale med den mandlige terapeut om de issues. Så det har lissom lært mig, at man skal passe på med at kræve noget:genert:

Nu støder man bare RET ofte på ignoranter i behandlingssystemet... Og der er næppe nogen fornuftigt tænkende, der ikke kan se det rimelige i dét krav/ønske!

Synes netop det er vigtigt at holde fast i det, hvis f.eks. en behandler føles forkert til een...og give udtryk for det. Det er jo både dit og deres interesse at du får det bedre, og ind imellem ER vi altså os selv nærmest! ;)

"Stridbar"...det var da noget underligt noget at journalføre...Men okay, der står også nogle ret sære ting i min journal. Bla. at jeg er "kontrol fokuseret" :deer:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.