Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

PaleSeptember

Stavefejl i medierne

Recommended Posts

dgd2007
:)

"kursusserne" :forvirret:ad!::stoned::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
haengebugsvin

jeg hader bare når nogen siger psykriatisk.... jeg ved ikke hvorfor så mange mennesker stopper det r ind i midten.

Anni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
jeg hader bare når nogen siger psykriatisk.... jeg ved ikke hvorfor så mange mennesker stopper det r ind i midten.

Anni

Jeg siger nogle gange "psykiatriker" :lol: så det lyder lidt som elektriker - men det er mest for at drille min kone :engel:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aaaaam
Børn i flotte farver og voksne med horn :lol:

Men de er jo næsten undskyldte, selv om man vel skulle tro, at nogen læste korrektur, inden den slags blev sendt i trykken :gruble:

Har selv været korrekturlæser. Tror det fag hører fortiden til, og at man nu nøjes med stavekontrollen, som jo ikke er andet end .... aaaaam

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aaaaam

Tænker I nogensinde på, hvordan sproget startede for menneskeheden, og hvordan det udviklede sig.

- Og udviklede sig forskelligt Underligt, ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jodok
Har selv været korrekturlæser. Tror det fag hører fortiden til, og at man nu nøjes med stavekontrollen, som jo ikke er andet end .... aaaaam

Jeg har arbejdet på flere redaktioner, som stadig har korrekturlæsere ansat:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dariats_girl

Jeg sad og læste et ugeblad og kom til den side hvor man kan hvad næste uges blad bringer.

Til min store overraskelse stod der:

Røvvin uden hovedpine.

HAHA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
memyandme

Der er en eller anden bankreklame med Søren Østergaard, der skal lære en bank- eller forsikringsmand at være spændende, og i reklamen står der noget i retningen af:

Kan bank og forsikringsfolk være spændende (husker det ikke præcist)

Men de har i hvert fald glemt en bindestreg efter bank, så det bliver til bankfolk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Comoholic
Kan ikke huske sammenhængen, men i det sidste Ude & Hjemme skrev de noget om en, der var svunget :lol:

Uanset sammenhængen så hedder det altså svinget.

Og dog - begge kan bruges. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...