Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

xenofilia

Hvorfor vågner jeg op med KNALDENDE hovedpine!!??

Recommended Posts

xenofilia

...og hvad kan jeg gøre ved det?

De sidste tre-fire uger er jeg hver eneste morgen vågnet op med en ekstrem smertefuld hovedpine. Det er ikke sådan en dundrende én af slagsen, men mere en stram og tung vedvarende smerte. Den sidder på hele baghovedet, bag ørerne og enda ud i starten af kæberne.

Min teori er, at jeg må ligge helt åndssvagt om natten - så jeg måske spænder eller et eller andet.

Jeg vil meget helst gerne sove med to hovedpuder, men har tænkt at det måske er dér at problemet ligger, så jeg har forsøgt mig med kun en hovedpude.

Men dette har ikke hjulpet :(

Jeg drikker godt med vand, og inden jeg går i seng, har jeg sørget for godt med udluftning - så disse burde heller ikke være problemet.

Så nu tager jeg konsekvent tre hovedpinepiller som det aller første om morgnenen. Lister rundt den første time og kan knap få gjort mine morgengøremål fordi den mindste bevægelse gør så ondt i hovedet. Omkring to timer efter jeg er stået op, er hovedpinen væk, og jeg har det helt fint.

Jeg er normalt aldrig plaget af hovedpine.

Hvorfor er det lige jeg vågner op og har så ondt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Henry_Kissinger

Hvis du ligger med hovedet for højt oppe, så nakken strækkes meget så kan du godt få temmeligt ondt i hovedet. Det kan evt. også være fordi du har det for varmt i dit soveværelse. Hvis jeg ikke slukker radiatoren så får jeg i hvert knaldene ondt i hovedet næste morgen.

Men der kan jo være masser af årsager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
valsharess

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med din hovedpine, men jeg tror ikke det er en god ide hvis du tager hovedpinepiller hver eneste morgen. Det kan ikke være sundt for leveren.

Jeg synes du skal ringe til din læge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rikke006

Skynd dig til læge og få målt dit blodtryk!!! For højt blodtryk gi´r knaldende hovedpine - taler af erfaring!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gitte596

3 piller. Det er alt for meget. der er lavet undersøgelser omkring hovedpinepiller. Det er faktisk nok med 1½. De har samme virkning som et størrer antal.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xenofilia

Tak for jeres svar.

Jeg har lige tjekket termometret, den viser 22 grader. Det er da vist ikke overdrevet. Jeg synes heller ikke, at jeg ligger og sveder om natten.

Men dét der med for højt blodtryk var da værd at overveje, og i så fald er det mine katte der er et problem.

De sidste par måneder har de fået et flip med at vågne ca to timer før jeg skal op. De fiser rundt i lejligheden (et-værelses), hopper op og ned ad min seng, mjaver osv...de vil tydeligvis gerne have mig til at stå op. Jeg ligger så dér i min seng og halvsover, og får et chok hver gang de laver et spurt, hopper op i min seng osv..meget festligt! Jeg er ret så overbevist om, at jeg op ad dagen generelt ikke har højt blodtryk, men det kunne da godt være at disse to timer stresser mit system for meget. Umiddelbart lyder det egentlig ret så nærliggende, at det skulle være grunden, men alligevel...at to insisterende katte skulle resultere i en så massiv hovedpine?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naaokay

Jeg kan heller ikke sove med hovedpude uden at få hovedpine. Eller - det kan jeg i perioder. Så sover jeg med en babypude, for jeg vil helst lige have lidt under hovedet. Men når hovedpinen kommer snigende - og det gør den enten efter få dage eller efter nogle måneder - så må jeg droppe hovedpuden. Allerede dagen efter er hovedpinen væk. Er jeg klog, dropper jeg hovedpinen i nogle dage. Er jeg ikke, tager jeg puden til mig igen, og så kommer hovedpinen også igen.

Surt. Men sådan er det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xenofilia

Jamen så har jeg da hvert fald i det mindste et par muligheder :)

Nat 1; sove uden hovedpude

Nat 2; slukke for varmen

Nat 3; pakke min dårlige samvittighed væk og lukke kattene ud i gangen og badeværelset.

Så må jeg se om det har nogen effekt, og ellers må det snart være en tur til lægen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ufatteligklog
Tak for jeres svar.

Jeg har lige tjekket termometret, den viser 22 grader.

Jeg vil mene at 22 grader er for varmt. Der bør ikke være mere end 18-19 grader i soveværelset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
GoGetter
Skjult

Det kan også være, at du ligger og spænder i kæberne eller skærer tænder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.