Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

n-a-t

Ord, du ikke kan fordrage

Recommended Posts

Luane
Skjult

"børnefamilie" (er der ikke altid børn - store eller små - i en familie?)

"familiefar" (dobbeltkonfekt)

"funktionelt"

Del dette indlæg

Link til indlæg
FreddyBreck

Er enig i mange af de nævnte, må også lige tilføje "grineren" og "nederen". Får myrekryb af at høre det! Det lyder så tåbeligt og pubertetsagtigt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ligegladeged

når folk skriver/siger: hej sweety.

sweety lyder grimt, og .. arg, det irriterer mig .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victorianna

"unger" om menneskebørn

" tøs " om en pige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tehotna

Bebs om en baby :badr:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tehotna

Eller udtrykket "så tager vi den der fra", folk bruger det simpelthen hele tiden og over alt, så det oftest ingen mening giver. Lidt sådan en art universial sætningsafslutter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Og så en rigtig grim en: når folk kommer og siger 'pænt goddag!' NEJ - 'pænt' handler om den måde man siger det på, det er ikke et ord, som skal siges!!!

Nu er vi nogle der er gamle nok til at huske hvor det udtryk opstod (Kaj og Andrea) så vi har en lidt anden indgangsvinkel til det. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SMILENDESUSI1972
Nu er vi nogle der er gamle nok til at huske hvor det udtryk opstod (Kaj og Andrea) så vi har en lidt anden indgangsvinkel til det. ;)

er skam også Kaj og Andrea generation ... men kommer der en eller anden onkel - fra før Kaj og Andrea-generationen - hen til en familiefest og siger "pæn godaw" eller en festlig tante i det vittige hjørne " Pænt go´dag " så krymper mine tæer altså og jeg får myrerkryb, den holder altså bare ikke :blushing:

Man kan sagtens hilse pænt uden at sige "pænt" først.

Det var bare det jeg ville sige - hej ! :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Annetski.

Jeg kan ikke have orderne træls og høkke. Ubeskrivelig irriterende ord, og især træls. Bliver så irriteret hver gang svigerfamilien (de er fra Skagen) siger det :lol:

Udover det min svigerfamilies snak også bare irriterere mig. De siger i følge mig der er Københavner, orderne sjovt. Og det værste er når de ikke bruger lægger og ligger ordenligt og de fx siger benern. Det hedder jo benene!

Men ellers er de flinke nok :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tiptitux
Jeg kan ikke have orderne træls og høkke. Ubeskrivelig irriterende ord, og især træls. Bliver så irriteret hver gang svigerfamilien (de er fra Skagen) siger det :lol:

Udover det min svigerfamilies snak også bare irriterere mig. De siger i følge mig der er Københavner, orderne sjovt. Og det værste er når de ikke bruger lægger og ligger ordenligt og de fx siger benern. Det hedder jo benene!

Men ellers er de flinke nok :lol:

Så håber jeg virkelig aldrig at du kommer til Århus :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...