Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

n-a-t

Ord, du ikke kan fordrage

Recommended Posts

Phlox9

Kom i tanke om endnu en ting, jeg hader - det er ikke så meget et ord, som det er en gestus og en lyd. Jeg hader, når folk siger "Tisscchhh!" eller noget i den stil og lader som om, de giver en lussing ud i luften. Den dér "Ej, hvor dumt sagt, du fortjener en lussing", eller hvad pokker det end betyder. HADER det :sur:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aaaaam

trusselbrev - ville være helt rivegalt.

-

Kan ikke klare alle dem der kalder deres børn skat hele tiden - som om de hedder skat.

-

Og så er der dem, der hele tiden siger "hvad skal man sige" -

Nå, men alt i alt - man skal ikke lade sig irritere,

men acceptere, at vi alle har vores særheder og vaner. SIGER JEG TIL MIG SELV!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aaaaam

Hvad er forskellen på de der dogs?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aaaaam

Laurskov -

Er det i ramme alvor, du skriver NOGENGANGE i stedet for nogle gange ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aaaaam

Så så man lige mig - børnehavesprog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dido15

Et ord jeg slet ikke kan fordrage er, når folk siger "nederen" om nogle ting - f.eks. "Det er nederen". Jeg bliver snart sindssyg af at høre det!

Og så kan jeg ikke fordrage ordene: Perker, patter (det hedder bryster!), satan, helvede, luder, møgkælling og nice (min lillebror siger tit: "Det er nice" om nogle ting. Det er rimelig træls at høre på)

Og til sidst ordet "pt", f.eks. når man snakker med én om noget, og så vedkommende siger: "Det ved jeg ikke lige pt" eller "Lige pt laver jeg..." Har egentlig ikke rigtig fattet hvad "pt" betyder, men synes bare det lyder så dumt/træls, når nogen siger det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47

Jeg kan også blive tindrende arrig over folk der bruger tiltaleformen "ven". "Hvad så ven" "Kom her ven" .... Det er simpelthen pædagoksprog for fuld udblæsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BigJim68
Et ord jeg slet ikke kan fordrage er, når folk siger "nederen" om nogle ting - f.eks. "Det er nederen". Jeg bliver snart sindssyg af at høre det!

Og så kan jeg ikke fordrage ordene: Perker, patter (det hedder bryster!), satan, helvede, luder, møgkælling og nice (min lillebror siger tit: "Det er nice" om nogle ting. Det er rimelig træls at høre på)

Og til sidst ordet "pt", f.eks. når man snakker med én om noget, og så vedkommende siger: "Det ved jeg ikke lige pt" eller "Lige pt laver jeg..." Har egentlig ikke rigtig fattet hvad "pt" betyder, men synes bare det lyder så dumt/træls, når nogen siger det.

p.t. = pro tempore dvs. for tiden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vandhunden4

det kan bare pisse mig for vildt af når folk mangler det stumme d når de staver gjordt!!!!!!!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
det kan bare pisse mig for vildt af når folk mangler det stumme d når de staver gjordt!!!!!!!!!!!!

:8::shock::ad!:

Jeg er opvokset med det lille lærerige digt:

Den, der staver "d" i "gjort",

han skal ha' sin bagdel smurt!

(eller noget i den stil...) :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...