Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

n-a-t

Ord, du ikke kan fordrage

Recommended Posts

libria
Trunte. Nedern. Frådern. Kodyl. Mojn/møjn/hvordan fanden de der sønderjyder nu staver det. Tøs. Skambamser.

uhh ja. den mand der bruger det ord over for mig, finder hurtigt ud af at det er det sidste sted på mig han nogensinde kommer ned til.:badr:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
Jeg HAAAAAAAAAAAAADER ordet "finurlig" eller "finurligheder"

Får indre billeder af en eller anden fucking lalleglad & hippieagtig pædagogmedhjælper, der hedder Bjarne. Hader især folk, der bruger ordet.

:lol: :lol: :klap: :klap:

nu fik jeg sodavand ud over hele mit keyboard ( nå nej ..:genert: tastatur :tie: )

du må ikke skrive sådan noget når jeg sidder og drikker sodavand.:worship::kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
... Og hvem var forresten den IDIOT i Dansk Sprognævn, der gjorde det muligt at stave Schweiz som Svejts og ressourcer som resurser?

Man skal jo læse de ord flere gange i en given tekst, før man forstår, hvad det er der menes, for det er jo FALSKE ord!!

netop de nye stavemåder der smadrede hele mit skrive sprog...så tak for det, dansk sprognævn, fed ide...:evil:

fik faktisk høje karaktere før med de gamle regler.

når jeg læser ordet svejts tror jeg der er tale om en der svejser...:rulle::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
Gamacher og leggings ER det samme :)

Jeg hader ord som danske firmaer har fået en sjov ide med at indføre;

Coaching, key account manager, wellness (den er VIRKELIG slem!) sourcing, serviceminded, Media Coordinator (DER FINDES ET DANSK ORD FOR HELVEDE!!)

Jeg bliver fandeme så gal når man læser jobannoncer, og det bare vrimler med sådanne ord, som der findes danske ord for, men fordi det er blevet ÅH så IN og moderne, så vælter firmaer sig i de ord. ARGH!!

Skambamser er også pænt klamt, giver mig kvalme.

Ing, sys, IMHO, IMO, osv... Seriøst?? Nu må i sgu stoppe.

Træææææændzzz, om tendenser, ARGGGGHH!!!

:evil:

ja hvad betyder den stilling egentligt? for jeg sidder og søger på jobsannoncer som sælger, og jeg støder tit på netop den stillling, men jeg fatter ikke hvad den stilling er på dansk...:forvirret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
Jeg kan ikke klare ordet Filet (brugt om kvindens kønsdele)

Sjovt nok kan man kalde det hva som helst andet, men lige Filet... det kan jeg bare ikke udstå :)

:8: åh ja det ord er hller ikke min kop the... ( te?)

min kusse er IKKE en filet :evil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lauzine

"Når det så er sagt......" myrekryb)

Sætninger der konsekvent bliver skrevet med OG istedet for et dejligt lille AT....(endnu mere myrekryb)

Farede, istedet for for.... "Jeg farede afsted"????

At fare, er det en gris gør når den får små grise.

Jeg "BEDTE" om... nej du gjorde ikke - du BAD om...

Nogengange kan jeg blive lidt i tvivl om, hvad de lærer i skolerne nu om dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sofie2103

Enig.

Hader også det ord. Jeg tror det har noget med at gøre, at jeg forbinder det med "sikke en billig tøs"..

"Tøs" bliver ofte brugt i mange nedladende sammenhænge, synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sofie2103
ja hvad betyder den stilling egentligt? for jeg sidder og søger på jobsannoncer som sælger, og jeg støder tit på netop den stillling, men jeg fatter ikke hvad den stilling er på dansk...:forvirret

Key account manager, betyder sikkerhedsansvarlig chef;).. mener jeg. :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bambi@

All for her : mht "træls". Jeg tror godt nok IKKE, det kan betegnes som et "hemmeligt" jydeord. Det er ganske velkendt - og hvor i alverden har du dine procent-tal fra i den forbindelse?. Egentlig tror jeg, de fleste jyder har det fint med det udtryk og bruger det i flæng, netop fordi det er sådan et utroligt dækkende ord i mange situationer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
afl-anita

Kommer til at tænke på engang Finn Nørbygaard skulle forklare ordet træls: "Når man kommer kørende i sin skoda og Hells Angels er til træf og man kommer til at køre lige bag dem og de spærrer hele vejen. Bare for at vise at man er venlig stemt og har det helt ok. med at de bestemmer farten, trykker man hornet i bund for at hilse - og hornet sætter sig fast - se DET er TRÆLS!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...