Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

n-a-t

Ord, du ikke kan fordrage

Recommended Posts

1der
men ordet "træls" på jysk, er jo ikke ejeformen af træl, men har derimod en helt anden betydning. Spænd hjelmen og kom ind i kampen :D Du siger en træl der havde en træls job, jeg ville sige en træl, der har en træls trælse job :D

Måske du lige skulle løsne remmen i din kyse og læse dit indlæg igennem :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1der
Det handler kort og godt om at når man har det så hårdt at man føler sig som træl, så er det træls.

Helt korrekt :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
thomas1972

Helt korrekt :gogo:

Mener at ordet 'træls' er en forkortet udgave af ordet 'trælsomt'

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
All_for_her

@1der

Jeg har aldrig sagt at det stammer fra Jylland. Det eneste jeg har påstået er at det er mere brugt og elsket i Jylland. At det så er basseret på en "fornemmelse" er jo så hvad det er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1der
@1der

Jeg har aldrig sagt at det stammer fra Jylland. Det eneste jeg har påstået er at det er mere brugt og elsket i Jylland. At det så er basseret på en "fornemmelse" er jo så hvad det er.

Tænker at du har helt ret :)

Husker da min lillebror fortalte at han skulle spille i AGF (troede ikke helt på det), men det passede..... havde ikke lige hørt om Allesø-GF og AGF er = Århus :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
Jeg havde en kollega der konsekvent indledte sine telefonsamtaler med et friskt "Hvasså" ... Grrrrrrrr.

Alle de modeord der fyger rundt i organisationerkan også godt hidse mig op. En overgang skulle alle nye ideer på min daværende arbejdsplads "syretestes" for slet ikke at tale om alle de "tovholdere" der gik rundt sammen med "gatekeeperne" og "tråbleshooterne" og de sendte alle sammen "balloner op i luften".

Dybt debilt tågesnak efter min mening.

åhhhh ja...helt enig..:worship: min gamle chef brugte meget de ord...og vi gjorde altså bare rent på en skole :rulle:

Dernæst vil jeg sige når forældre kalder deres børn for navne som "lille prutte", "lille tyndskid", "lille bæ"

eller den klassiske når forældre bruger ordet "prutteren" om bagdelen...det er som negle ned af en tavle for mig, sig mig kan de forældre ikke lide deres børn siden de bruger kaldenavne der betyder lort??

"lille prutgøj" "lille blæverlort" hvad sker der for de forældre?

mine naboer kalder konstant deres baby de navne ( de syntes det lyder sååååå sødt :rulle: ) og jeg støder alt for ofte på dem ude i byen...

det er som om, at det ikke er nok, at vi alle ved, at der er noget der kommer ud i den anden ende af deres børn, nej vi skal også lige have et indre billede af det...:rulle:

dernæst alle ord der kommer ud af munden på en typisk pædagog type der bare har fået lidt for mange år på uddannelsen ;

"hvad så søøøde, hvordan har du det så idag? har du det gååådt??? nååååh det var gååådtt!!"

min mors hjemmeplejer taler sådan, kan simpelthent ikke tage når de snakker som omhun er et lille barn, og hun hader det også selv.

det er som om at de kvinder aldrig har fundet ud af at de ER blevet ældre end 4 år. :badr:

(ked af det hvis noget bliver pissed over mine kommafejl :fløjt: men er i den uheldige generation der både kom igennem det gamle komma, det ny komma og det helt nye komma, så nu er jeg bare komplet forvirret...:whine: )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
Jeg bryder mig ikke om ordet "patter" i forbindelse med kvinder. Det er dyr der har patter..

helt enig. må faktisk indrømme at jeg har en fordom om fyre hvis de bruger det ord.

jeg anser dem simpelthent som tilbagestående...

undskyld. undskyld. undskyld.

men har arbejdet på bodega og der var ordene; "kællingen", "patterne" og "flækken" daglige ord der flød rundt i lokalet, så har en fordom jeg ikke kan slippe af med foreløbigt, da det ikke ligefrem var verdens klogeste folk der kom der...:genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
..og så er der lige de der endelser.... såsom kludre og kludrer..

Desuden er "åbne op" noget forfærdeligt sludder... Det hedder lukke op eller åbne.. ikke begge dele.!

uhh den er jeg ellers slem til. ked af det, men er blevet så forvirret i skolen af alle de nye stavemåder og komma regler, så jeg til sidst opgav grammatikken og stavemåder.. undskyld :blushing:

laver det sjovt nok aldrig på engelsk, men havde også kun en lærer de sidste år, i dansk havde vi 6 lærerer på det første år og 5 på andet år...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
Bæ/dej

Patter

Prut/fis

Brystvorter

m. flere :)

den hopper jeg med på :badr:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
libria
Sjovt, du siger det. Der er nogen gange jeg indsaetter spise/spiser for at vaere sikker.

åh tak den regel vil jeg da også bruge. :klap:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...