Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Truss87

Lagkager med geletryk

Recommended Posts

Stjernesamleren

Iiih altså, jeg tror virkelig jg skal prøve en dag, jeg elsker at bage og når man så kan dekorere dem sådan ja så er det da endnu mere spændende..

Er der nogle tips og tricks ? måske hva man ikke skal gøre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Truss87
Iiih altså, jeg tror virkelig jg skal prøve en dag, jeg elsker at bage og når man så kan dekorere dem sådan ja så er det da endnu mere spændende..

Er der nogle tips og tricks ? måske hva man ikke skal gøre?

Altså det ér bare at øve sig - synes faktisk mine første billeder og sidste viser meget godt, at der er sket noget fra november til nu;) Desuden så er farverne købt i matas. Bolsjefarver er fine. De koster også kun 28 kr i stedet for 46. Bland dem langsomt op i glasur som er TYK ellers er det svært. Chokoladen som du tegner med skal gå helt op til hinanden, ellers løber farverne.

Brug helst ikke for detaljerede billeder. Vil gerne sende dig nogle word filer med billeder som jeg selv har downloaded fra en hjemmeside.

Når du tegner op med chokoladen (bruger en pose som jeg klipper helt fint hul i) så er det nemmest inden sugarpasten er på kagen. Men kom det så på kagen med det samme, inden chokoladen størkner, for ellers knækker den over når du kommer det op.

Rul ikke sugarpasten for tynd - det kan knække når det skal på kagen. Og jeg bruger flormelis som mel, så det ikke sider fast på køkkenbordet.

Og så er det en god idé med meget meget god portion tålmodighed!;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjernesamleren

Jeg vil meget gere have de billeder, sender lige en Pb med mail adresse.. mange tak for tipsene :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Truss87

NYE billeder fra i dag af manchester united og en FCK kage (som gik meget stærkt). Første gang jeg prøver at lave det kun med sugarpaste. Kunne dog ikke nå det med skriften (desværre) og så blev det ikke heeelt godt.

MEN nevøen var lykkelig og fortalte mig at jeg var verdens bedste til at lave kager som han kendte:-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ms-sixty

De er rigtig flotte:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Truss87
De er rigtig flotte:)

Tak:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Phala

de er super flotte, ville ønske jeg kunne den slags :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazypips

Rigtig flotte kager:D

Leger selv med sugarpaste, men laver den dog selv, det er meget nemt..!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Truss87
Rigtig flotte kager:D

Leger selv med sugarpaste, men laver den dog selv, det er meget nemt..!

Ja jeg ved godt den kan laves selv f.eks. af Marshmellows, men har ingen mikroovn. Det er også billigere at lave det selv. Men ja, jeg er nok lidt for doven;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
crazypips
Ja jeg ved godt den kan laves selv f.eks. af Marshmellows, men har ingen mikroovn. Det er også billigere at lave det selv. Men ja, jeg er nok lidt for doven;)

Jeg bruger flormelis, æggehvider, sirup og tyllose.

Men man gide det, jég er bare for nærig til at købe den:genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.