Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

LiQuid

Hvordan udtaler i Pernille/persille?

Recommended Posts

ah.longshot
PernIlle og persIlle

den her tilslutter jeg mig, såfremt jeg ikke ved om Pernille selv udtaler det anderledes og jeg kan huske hun gør det, for så ville jeg udtale det ligesom hun selv gør

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47

Ja helt ærligt, der STÅR altså I ikke E, det HEDDER Pernille og persille med "i" lyd. At udtale det med "e" lyd er dialekt mine damer og herrer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BigJim68
Ja helt ærligt, der STÅR altså I ikke E, det HEDDER Pernille og persille med "i" lyd. At udtale det med "e" lyd er dialekt mine damer og herrer.

Magen til sludder skal man lede længe efter.

Udtalen med I er jysk, udtalen med E er - bl.a. - rigsdansk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smuttie

Pernille og persille.

Det lyder dumt at udtale det med e. Ligesom folk der siger Selkeborg istedet for Silkeborg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BigJim68
Skjult

Magen til sludder skal man lede længe efter.

Udtalen med I er jysk, udtalen med E er - bl.a. - rigsdansk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ojenvippen

:lol: :lol:

Mener du seriøst, at du siger Siilkeborg?

Ville knække af grin hvis jeg hørte nogen sige det på den måde. Det lyder som en stor overdrivelse i linje 3's Dronningeimitation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2SHY
Pernille og persille.

Det lyder dumt at udtale det med e. Ligesom folk der siger Selkeborg istedet for Silkeborg

Ah lige der med Silkeborg udtaler jeg det med e. Lidt på samme måde som at "ikke" bliver til "ekke". Jeg gik på højskole med en der udtalte det med MEGET tydeligt I "Ikke"... fuck det lød irriterende!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smuttie

Ja jeg siger Silkeborg som det staves. Altså jeg trækker ikke i'et langt ud. Bare almindelig kort i. Måske er jeg bare meget jyde, hvis det er forkert at udtale det med i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smuttie

Ja jeg siger Silkeborg som det staves. Altså jeg trækker ikke i'et langt ud. Bare almindelig kort i. Måske er jeg bare meget jyde, hvis det er forkert at udtale det med i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...