Jump to content
Velkommen til DinDebat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Lisva

Fejlagtig anvendelse af ord

Recommended Posts

Victorianna
ja og malkepige-ko patte hiver trække slippe assistent

:lol: Bjarne Lisby:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victorianna
Grunden til de ikke er i tvivl er nok også fordi det betyder hjort.

Og desuden, hvorfor skulle de ikke omtale hjorte som dyr, det er jo det de er?

Deer=hjort.

Hvad så med raindeer = rensdyr

Er ikke sikker på den korrekte stavemåde på engelsk, men "deer" er da korrekt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MySofie
Nu kender jeg dig ikke og ved derfor heller ikke, hvordan du taler, men sandsynligvis er det dig, der er forkert på den.

Hvis du udtaler kirke "kirke", men med en lidt længere vokal og en lidt anden intonation end en midaldrende højsocial københavner (dvs. en, der taler rigsdansk), så taler du med nordjysk accent.

Hvis du derimod udtaler kirke "tje:rk", så taler du nordjysk dialekt.

Man kan også sige, at hvis folk fra andre dele af landet nemt forstår dig (men godt kan høre, hvor du kommer fra), så taler du med accent. Hvis de har svært ved at forstå dig, taler du dialekt.

Nu vil jeg gerne lige fastslå at det mest korrekte rigsdansk tales i trekantsområdet, ikke i København.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Queenie79
:lol: SKØN TRÅD!!! :klap:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Queenie79
Og hvad er en advokato lige for en?:gogo:

Ja det ved jeg heller ikke.... :gruble:

:lol: :lol: :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
humsebjørnen
Nu vil jeg gerne lige fastslå at det mest korrekte rigsdansk tales i trekantsområdet, ikke i København.

Nu er der ikke noget dansk der anses for mere korrekt end andet, men historisk har det været hovedstadens dialekt der har været den officielle, fordi centraladministrationen er placeret der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BigJim68

Ja, det kan der ikke være to meninger om ...

Nu vi er i gang, vil jeg i øvrigt også godt lige fastslå, at jorden er flad. Her er beviset:

http://theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=11211.0

:sarkasme:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Moxy-lady
I det center hvor jeg arbejder (lidt endnu:) ) har Københavns Kommunes Borgersevice et kontor. Det ligger i en glasoverdækket gang, som oftest kaldes arkaden.

Den første dag min nye kollega var her, oplevede jeg hende flere gange fortælle folk at "Borgerservice ligger nede i kavalkaden".:lol:

Min kærestes eks omtalte en tunnel som rondellen :lol:

Jeg har en veninde som konsekvent siger at flirte (som det staves) Det irriterer mig grænseløst, og det ved hun godt :)

Men folk der siger advide eller ogvide (jeg har fået afvide/ogvide...) pisser også mig helt vildt af :sur:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
-mholle-

Jeg omtaler mennesker som ikke kan deres finde ud af deres job som inhabile, det har jeg indset er fuldstændig forkert, men jeg ved bare ikke hvad det så hedder :gruble:

Desuden er jeg elendig til at kende forskel på ligge/lægge og så har jeg meget ofte hunget min jakke :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ColonelVonStrohm
Jeg omtaler mennesker som ikke kan deres finde ud af deres job som inhabile, det har jeg indset er fuldstændig forkert, men jeg ved bare ikke hvad det så hedder :gruble:

Inkompetent ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...