Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

miss_sommerfugl

Lidt perlesyning

Recommended Posts

miss_sommerfugl

Lige et par småting fra min hånd.

Senere kaster jeg mig over et par større arbejder, men efter nogle års pause ville jeg starte ud med noget småt, for at få lidt træning igen.

Klokken er 5 cm og kuglerne 25 mm

post-5469-13939852453305_thumb.jpg

post-5469-1393985245354_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Marius1972

Fik engang en lille nisse til at sætte på blusen...

Gad godt prøve at lave sådan en... Men......har ingen ide om hvor den er blevet af.

Men sød var den...

Har forsøgt at lave en klokke... men det gik i ged.........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl

Lidt mere nusseri...

Og jo de 2 små kugler ER forskellige fra de 2 første, men har samme størrelse.

Den sidste er 40 mm

post-5469-13939852759814_thumb.jpg

post-5469-1393985276_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl

Lidt yderligere ting.

Svaneklokken er 7 cm høj og syer 3 i alt til min mands mormor og mine mormødre også. På den måde får de noget de kan have hængende hele året.

Klokken med hjertemotiv er 16 cm høj og var en gave til min mor - hun fik den i søndags og blev vildt glad selv om hun selv havde "bestilt" den.

post-5469-13939857971185_thumb.jpg

post-5469-13939857971549_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hold op, hvor er det sødt.

Er det noget normale mennesker kan lære at lave mon :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst GalleriRosenlund

Jeg ville ende på skadestuen hvis jeg forsøgte det der med perler og synåle :tie:

:glad: Flotte ting du har lavet.... må vi se flere kreationer :ivrig:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl

jeg har en del flere ting, men en del af dem er allerede på vej forskellige steder i landet som julegaver eller er allerede foræret væk, men jeg skal prøve huske samle billeder af de ting jeg stadig har hjemme.

Det er noget alle kan lære, hvis man bare har tålmodighed til det - sådan en slut-omgang kan godt være meget laaaang når man kun putter 3 perler på af gangen men ellers findes der f.eks. begyndermønstre hvor mønsteret er ledsaget af tegninger af hvad det er man skal gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det er noget alle kan lære, hvis man bare har tålmodighed til det - sådan en slut-omgang kan godt være meget laaaang når man kun putter 3 perler på af gangen men ellers findes der f.eks. begyndermønstre hvor mønsteret er ledsaget af tegninger af hvad det er man skal gøre.

Det er lidt op og ned med tålmodigheden :blush:

Går man i Panuro Hobby mon og finder et begyndersæt :gruble:

Det må ses på i januar :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl

panduro forhandler desværre ikke stenboden længere, de laver deres egne broderiperler, men min erfaring er at man skal bruge stenbodens, da man ellers kan risikere arbejdet ikke passer på formene.

www.stenboden.dk kan du finde forhandlere nær dig, ellers har jeg et par link til netbutikker med et ganske ok udvalg - er storkunde ved et par stykker af dem :blush:

Alle julegaverne gjorde heldigvis lykke, og så vidt diverse tilbagemeldinger er de alle blevet hængt op allerede - min mormor har sårgar besluttet at hendes juleklokke skal hænge fremme hele året :lol:

Men det er virkelig dejligt at folk sætter pris på arbejdet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl

fik en fin opbevaringstaske i julegave med sådan nogle stænger hvor man kan åbne et enkelt rum af gangen så alle perlerne ikke blandes sammen - når man taber dem så kan man være heldig kun et enkelt rum åbnes - hvilket faktisk også skete... men det var dejligt nemt bare samle dem op - ingen sortering :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.