Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

janni_chan

Endometriose Støttetråden

Recommended Posts

miss_sommerfugl

Hej

Dejligt du har fået din tid og dejligt det er relativt snart.

Lad være med at sammenligne dig med hvordan andre har det - det lyder bestemt til du har det skidt - jeg er også nået dertil at dolol ikke hjælper :( det er lidt noget møg så jeg glæder mig også til operation - jeg kender følelsen OG jeg kan genkende tanken om at hvis det er sådan det føles at føde børn så skal jeg fandeme heller ikke have nogen - no way!!

Jeg er vildt glad for min bærbare computer og trådløst netværk. Og så læser jeg en del blade :rulle: jaja men på dolol er det ikke just de store litterære værker man har lyst til at læse ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
janni_chan
Hej

Dejligt du har fået din tid og dejligt det er relativt snart.

Lad være med at sammenligne dig med hvordan andre har det - det lyder bestemt til du har det skidt - jeg er også nået dertil at dolol ikke hjælper :( det er lidt noget møg så jeg glæder mig også til operation - jeg kender følelsen OG jeg kan genkende tanken om at hvis det er sådan det føles at føde børn så skal jeg fandeme heller ikke have nogen - no way!!

Jeg er vildt glad for min bærbare computer og trådløst netværk. Og så læser jeg en del blade :rulle: jaja men på dolol er det ikke just de store litterære værker man har lyst til at læse ;)

Jeg er også glad på dine vegne over, at din operation kommer tættere og tættere på. :kys: Har været inde og læse dine tråde, og jeg kan se at du har måttet vente 6 uger ( :8: ) på den. :tie:

Er også så småt begyndt at overveje at ringe til hr. doktor og få noget stærkere, for det dér med at ligge brak fra man står op til man går i seng og vride sig i heste-véer (føles fandme da som om man skal føde en bryggerhest eller noget..) er jo ikke holdbart... På den anden side er jeg ikke meget for at tage noget stærkere - men then again - sidste gang jeg kom på mine grædende knæ for at få smertelindring, fik jeg den besked af lægen at jeg bare kunne tage 6 dolol om dagen - gerne 4 på en gang - det ville der ikke ske noget ved :shock: Så gad vide om ikke en ketogan eller noget ville være sundere i længden... :lol:

Men hvad fanden... man er da ikke i tvivl om hvornår man har ægløsning... :genert:

Bærbare computere er skønne. :lun: Og så tog mutter lige Woman og Nova med hjem fra byen her i går, så Janni er glad. :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl

I starten var jeg MEGEskeptisk omkring ketogan, men må sige at når jeg så får de der killer-cramps så er jeg altså glad for dem.

Jeg mener man må tage 400 mg dolol pr dag, hvilket er 8 * 50 mg. Hvis du ikke tager det endnu, så prøv evt det først. (tjek lige indlægssedlen ofr max dosis)

Jeg fik først ketogan da jeg fortalte min læge jeg kaster op af smerte, så får dem som stikpiller :genert:

Ja, har ventet 6 uger fra min tid på sygehuset til operation, men tilgengæld er det nogle RIGTIGT dygtige læger de har og mit endo er lidt tricky at se, så håber de er ventetiden værd :)

Sød mor du har :love: det bekræfter bare min teori om at det ikke er dyre gaver man har brug for, man bare noget der viser omsorg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
janni_chan
I starten var jeg MEGEskeptisk omkring ketogan, men må sige at når jeg så får de der killer-cramps så er jeg altså glad for dem.

Jeg mener man må tage 400 mg dolol pr dag, hvilket er 8 * 50 mg. Hvis du ikke tager det endnu, så prøv evt det først. (tjek lige indlægssedlen ofr max dosis)

Jeg fik først ketogan da jeg fortalte min læge jeg kaster op af smerte, så får dem som stikpiller :genert:

Ja, har ventet 6 uger fra min tid på sygehuset til operation, men tilgengæld er det nogle RIGTIGT dygtige læger de har og mit endo er lidt tricky at se, så håber de er ventetiden værd :)

Sød mor du har :love: det bekræfter bare min teori om at det ikke er dyre gaver man har brug for, man bare noget der viser omsorg :)

Dumme forum viste ikke at du havde svaret før nu. :whine: Håber alt er vel. :)

Jeg var næsten på vej til lægevagten i går fordi det bare gjorde så allerpokkershelvedes ondt at jeg også kastede op. Men jeg vidste jo hvad der var galt (endo :rulle: ) og havde ikke engang overskud til at overveje at tage derind... hvis det ikke udløser ketogan, ved jeg ikke hvad gør. :8:

Nu er det efterhånden 1. November... og jeg kan mærke nervøsiteten presse sig på, efterhånden - jeg har været opereret så mange gange, og har aldrig været synderligt nervøst... men denne gang ved jeg ikke hvad der sker - måske er det bare fordi jeg ikke er helt overbevist om at de kan hjælpe mig endnu og jeg er bange for at vågne med endnu flere smerter... :blush:

Håber i hvert fald din går godt. :kys: Du fortjener i hvert fald at få det bedre efterhånden!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
janni_chan

Okay, har haft fat i lægen. Jeg må IKKE tage flere Dolol, men får nogle depotpiller (som jeg lige indsætter navnet på når jeg har været oppe at hente dem. :genert: jeg lå brak, så det var min mor der måtte ringe). Aner ikke hvad det er for noget, men bare det virker er jeg også komplet ligeglad hvad de fylder i mig efterhånden. :blush:

EDIT: Det er så Tramadol Alternova. Altså depotpille-versionen af dolol. :gruble: Dvs. 6 dololer om dagen samt 2 x 100 mg Alternova. :tie:

Håber sgu det hjælper så! :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl

hjemme igen, alt gik godt. fik fjernet noget på bagsiden af livmoderen men det skal lige falde til ro, før der kan siges noget om effekt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
janni_chan
hjemme igen, alt gik godt. fik fjernet noget på bagsiden af livmoderen men det skal lige falde til ro, før der kan siges noget om effekt

Dejligt at høre! :kys: Håber det har haft effekt når alt nu falder til ro. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl

Håber jeg også :)

Er mere træt i dag end jeg var i går - er jeg lidt overrasket over. Så ligger bare og slapper af med nogle film på dvd'en. Kan godt mærke det hele er endevendt indvendigt og selv om der kun er 2 ydre sår, så føler jeg lidt jeg ligger som en strandet skildpadde fordi man jo ikke bare kan bruge mavemusklerne til at sætte sig op som man plejer, men vidste nu godt det ville blive sådan.

Hvilket sygehus er det nu du hører til? Har jeg helt glemt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
janni_chan
Håber jeg også :)

Er mere træt i dag end jeg var i går - er jeg lidt overrasket over. Så ligger bare og slapper af med nogle film på dvd'en. Kan godt mærke det hele er endevendt indvendigt og selv om der kun er 2 ydre sår, så føler jeg lidt jeg ligger som en strandet skildpadde fordi man jo ikke bare kan bruge mavemusklerne til at sætte sig op som man plejer, men vidste nu godt det ville blive sådan.

Mave operationer er altid så underholdende. :roll: Håber du er på toppen snart - og ikke så træt mere! :kys:

Jeg har erhvervet mig en varmepude og sidder og glor tv mens jeg er på nettet. På trods af at det gør nas (rigtig, RIGTIG nas fordi jeg synes jeg ville være aktiv i dag og vandre byen rundt. :evil: :roll: DET er ikke en god idé) bliver det ikke mere luksus. :-D

Hvilket sygehus er det nu du hører til? Har jeg helt glemt.

Næstved - eller Nykøbing Falster. Jeg må selv vælge. :genert:

Men Næstved er hovedsygehuset, så det er dér alting sker for mig. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
miss_sommerfugl

øv, kender godt de dage hvor man synes man har god energi og så render man rundt og pludselig ligger man og vrider sig :(

de dage må man bare nyde de ting man fik lavet inden det gik galt. Ind imellem plejer jeg opveje smerterne imod de ting jeg nåede at lave selv om jeg godt er klar over at smerter er svære at opveje.

Er stadig ret træt men det er normalt. Kan dog KUN fraråde at hoste!! AAAAAV!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...