Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

nyccrazy

1015 København K

Recommended Posts

xxx---xxx

Nu har jeg faktisk lige læst den bog. Og jeg må indrømme at den slet ikke var som forventet.

Jeg trodet faktisk at det ville være en bog med sladder og historier om de kongelige, men det er det faktisk slet ikke.

Den belyser kongehuset fra en anden side og fortæller om dem alle hver især og hvad deres rolle er inde i "huset" Den fortæller også om den usikkerhed nogle af personerne har og hvor svært de har ved at tilpasse sig rollerne.

Jeg syntes personligt ikke at der står noget i den bog som er top secret, men det kommer vel an på hvordan man opfatter det..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
elfinheaven

Efter min mening er det en sladderbog på linie med Se & Hør eller Billedbladet.

Hun bruger anonyme kilder, derfor kan den ikke tages seriøst.

Jeg så hende i Go' aften Danmark eller Aftenshowet eller nowet, for et godt stykke tid siden, hun virker ikke særlig sympatisk. :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wombat12

Jeg så hende i Go' aften Danmark eller Aftenshowet eller nowet, for et godt stykke tid siden, hun virker ikke særlig sympatisk. :gruble:

Lige for god ordens skyld så er det altså ret almindeligt at benytte anonyme kilder. Hvis du lægger mærke til, hvor ofte der egentlig bliver sagt i nyhederne eksempelvis, at "anonyme kilder i Det Hvide Hus siger", "anonyme kilder i det og det parti" og så videre...

Der ville være et enormt antal nyheder fra både ind- og udland, som ikke ville komme frem i dagens lys, hvis kilderne skulle stå frem. Det er faktisk en del af selv den seriøse del af journalistikken, der beror på anonyme kilder, såååå lige på det punkt kan man ikke som sådan klandre forfatteren her mere end så mange andre forfattere og journalister - OG jeg tænker altså ikke her på sladderbladejournalisterne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xxx---xxx

Hvis du havde taget dig tid til at læse bogen ville du vide at det faktisk ikke er en sladderbog.

Jeg syntes det er ærgeligt at den er publiceret på denne måde for på mig virker det slet ikke som sladder, men som en bog der vil belyse kongehuset på en anden måde end der før er gjort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
egni70

Jeg har også læst den, og opfatter den bestemt heller ikke som en sladderbog.. hun ligger jo inde med mange flere intime detaljer og historier som hun kunne fortælle, men det har hun ikke gjort. Synes bogen er skrevet i en sober og god stemning..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
elfinheaven

Problemet med bøger, nyheder og andet journalistik der er baseret på anonyme kilder, er at mange læser den slags ukritisk.

Det kan da sagtens være at meget af det hun skriver er sandt, men jeg kan ikke vide det med sikkerhed.

Derfor er hendes bog uinteressant for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PernxD

Efter hvad jeg har læst om bogen har jeg virkelig haft det sådan at jeg ikke har lyst til at købe eller støtte den bog.

Men efter i der har læst den har skrevet godt for den overvejer jeg måske alligevel at købe den..

Kan ikke helt bestemme mig..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sipaluk

Jeg vidste ikke, det var en sladderbog, da jeg startede. Egentlig burde det jo være uinteressant, at Frederik har problemer med at holde sig til en dame ad gangen - men det er jo en offentlig hemmelig og ikke noget nyt. Men det er jo noget andet, at se det på papiret.

Det var sidste kapitel i bogen, jeg syntes var rigtigt interessant. Hvorfor betaler de kongelige ikke indkomstskat af deres privatformue? Og hvorfor betaler vi for så mange slotte dtil deres private brug. De burde kunne klare sig uden Gråsten! Og især når de som Frederik ikke laver mere!! Hvis han ikke gider være konge, så kan han altså bare sige nej! Og nej, så meget er man heller ikke forpligtet af sin skæbne. Sig nej! Hvis man vil nyde så må man også yde. Jeg blev faktisk ret forarget og jeg kan ellers smadder godt lide Frederik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
egni70
Efter hvad jeg har læst om bogen har jeg virkelig haft det sådan at jeg ikke har lyst til at købe eller støtte den bog.

Men efter i der har læst den har skrevet godt for den overvejer jeg måske alligevel at købe den..

Kan ikke helt bestemme mig..

Spar evt pengene og lån den på biblioteket.. det gjorde jeg.. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PernxD

Tusind tak..

Fantastisk ide !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.