Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

xXxFoxyXxX

Hvad hedder en pædagog på Engelsk?

Recommended Posts

xXxFoxyXxX

Hvad hedder en pædagog på Engelsk?

:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jelena172

Det tror jeg ikke, man kan oversætte direkte. En ting er sikkert , det hedder ikke Pedagogue (har jeg selv fundet ud af).

Nogle former for pædagogisk arbejde falder ind under 'carework' - så: social worker (hvis det er unge evt. kriminelle) - måske care worker hvis det er handicappede. Det hedder muligvis teacher, når det er f.eks. børnehavebørn, der er tale om...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
askovj

pædagog substantiv <-en, -er, -erne>

(i børnehave) nursery nurse - Her ambition was to become a nursery nurse

(i børnehave) kindergarten teacher - She has worked as a kindergarten teacher for years now

(for voksne osv.) residential social worker - She knows several residential social workers

(for voksne osv.) support worker - He needed to talk to the support worker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
iver_684

pædagog - teacher

børnehave pædagog - nursery teacher

fritidshjem pædagog -leisure-time teacher

social pædagog - social education worker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
n-a-t

I vuggestue hedder det nursery nurse.

I øvrigt er det meget amerikansk at kalde det kindergarten teacher, da amerikanske børnehaver er som de danske børnehaveklasser, og pædagogen mere er en lærer.

Øh, gav det mening? ;D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xXxFoxyXxX

Mange tak for hjælpen... Så tror jeg at jeg vil kalde mig for "residential social worker" :)

Tak igen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BigJim68
Det tror jeg ikke, man kan oversætte direkte. En ting er sikkert , det hedder ikke Pedagogue (har jeg selv fundet ud af).

Pedagogue (eller paedagogue) er der skam noget, der hedder; det er dog fortrinsvis "pædagog" i ordets oprindelige betydning: en slave, der følger sin herres børn i skole ...

Men det er måske ikke det, der menes her??? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SubGirl2000

Når jeg har besøgt familie og venner i USA og Syd Afrika har jeg (og de) kaldt mig for en child care worker - jeg er pædagog i en vuggestue..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.