Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

vandhunden4

Mug på brød!

Recommended Posts

pies75

Jacan... ro på...

Jeg mener bestemt at det skal tages alvorligt... altid...

Grunden til min læge farede i flint var at jeg først havde ligget syg med en maveinfektion for herefter at være rask i en halvanden uge... så gik jeg jeg og havde besvær med min balance, altså jeg gik og svimmel konstant... DERFOR spurgte min læge om jeg havde spist noget med mug på... Det kunne jeg jo lig'som ikke sige jeg ikke havde... og så blev der taget blod prøver! (jeg havde så en alm virus, men better safe than sorry).

Mug og skimmelsvampe skal tages alvorligt... indtil flere får rundt og er konstant forkølet, andre har allergi symptomer hele året... og de tænker ikke over at det rent faktisk kan være fordi de har en for fugtigt indemiljø der gør at der er skimmelsvampe i deres bolig... Og skimmelsvampe er er super gode til luftvejsinfektioner...

- Har da selv boet et sted med skimmelsvamp på væggene... var konstant syg... gjorde noget ved det og flyttede... og sørme og ikke jeg stoppede med at være syg.

Mener ... og det MIN holding at det skal tages alvorligt... og jeg mener stadigvæk jeg har ret!

At du så har en anden holdning er fint... gider da bare ikke jordes fordi jeg ikke er enig!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Henry_Kissinger

Det sjoveste mycotoxin jeg kender, er det der findes i meldrøjer. Det får arme og ben til at falde af efter et stykke tid. Det må da se lidt sjovt ud ;).

Ellers er der nu ikke så meget at være bange for mht. skimmelsvampe på brød. I hvert fald ikke bare fordi man har spist enkelte skiver muggent brød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Khalida

Livet er farligt og selvfølgelig kan man dø af mug i maden.

Præcis ligesom man kan dø af at køre bil og flyve. :lol:

.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
S.1256

Du kan læse om det i SE og HØR på side 86 :slem:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shamrockthy
Jacan... ro på...

Jeg mener bestemt at det skal tages alvorligt... altid...

Grunden til min læge farede i flint var at jeg først havde ligget syg med en maveinfektion for herefter at være rask i en halvanden uge... så gik jeg jeg og havde besvær med min balance, altså jeg gik og svimmel konstant... DERFOR spurgte min læge om jeg havde spist noget med mug på... Det kunne jeg jo lig'som ikke sige jeg ikke havde... og så blev der taget blod prøver! (jeg havde så en alm virus, men better safe than sorry).

Mug og skimmelsvampe skal tages alvorligt... indtil flere får rundt og er konstant forkølet, andre har allergi symptomer hele året... og de tænker ikke over at det rent faktisk kan være fordi de har en for fugtigt indemiljø der gør at der er skimmelsvampe i deres bolig... Og skimmelsvampe er er super gode til luftvejsinfektioner...

- Har da selv boet et sted med skimmelsvamp på væggene... var konstant syg... gjorde noget ved det og flyttede... og sørme og ikke jeg stoppede med at være syg.

Mener ... og det MIN holding at det skal tages alvorligt... og jeg mener stadigvæk jeg har ret!

At du så har en anden holdning er fint... gider da bare ikke jordes fordi jeg ikke er enig!!!

:gogo: Du skal da ikke jordes thi du har da fuldstændig

ret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
humsebjørnen
Jeg har for ganske nyligt læst en artikel om en ung mand der havde spist muggent brød. De bakterier muggen bestod af lignede til forveksling noget i hans rygmarv. Det gjorde at hans immunsystem angreb hans rygmarv, og endte med at han blev meget syg. Han var et stort talent inden for badminton? inden han blev syg.

Hvis jeg for f...... bare kunne huske, hvor jeg læste den artikel.:rulle:

1. Der er ikke bakterier i mug. (eller, det kan der godt være, men det er ikke en del af selve muggen, og mug har det med at forsøge at slå bakterier ihjel så muggen selv kan spise hvad der nu måtte være)

2. Mug kan bestemt godt give problemer med immunforsvaret; allergiske reaktioner er dog langt mere udbredte og det du omtaler lyder som om det enten er en and eller et yderst sjældent tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
marmot
Hvad så med alle dem der spiser muggen ost? :gruble:

Skimmel-ost lyder altså bedre end mug-ost :-P

Jeg håber mejerierne har bedre styr på præcis hvilke kulturer der er i deres brie og gorgonzola end jeg har på hvad der gror på mit brød :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
humsebjørnen
Hvad så med alle dem der spiser muggen ost? :gruble:

De oste der er mug på er selvfølgelig dækket med en type mug der ikke er farlig for mennesker under de anvendte vilkår, såsom Penicillium roqueforti fra bl.a. Roquefort og Danablu.

Det er sådan med mange typer mug at de kun danner mycotoksiner under visse vilkår. Desuden varierer mycotoksinerne fra art til art, og ikke alle er lige farlige for mennesker (mange mycotoksiner er uskadelige, f.eks. penicillin).

Ovennævnte art, der har været anvendt til fremstilling af ost i mange hundrede år, kan rent faktisk lave mycotoksiner og andre stoffer der er skadelige for mennesker, men kun under visse vilkår som man naturligvis undgår under fremstillingen af ostene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tikie39

jeg henviser også til Se&Hør side 86.Der er en artikel om en ung mand,der blev voldsomt syg af lidt mug på brødet.

Han fik lammelser i kroppen,betændelse i rygmarven og nervebetændelse i benene..

Det synes jeg er en ret så alvorlig diagnose.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.