Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

trommer47

Vittighed

Recommended Posts

trommer47

Jeg så en vittighedstegning i går og blev enig med mig selv om at forfatteren åbenbart ikke kendte betydningen af det ord hun brugte. Det var ugens Anni Lippert i Se og Hør (nej det var ikke hos frisøren ;) ) og tegningen viser en ung mand der ligger på ryggen oven på en smuk ung dame og han har et haglgevær i hånden.

Nedenunder stod : "Det var godt det var et rekylgevær" ....

Efter min bedste overbevisning er et rekylgevær en gammel betegnelse for et maskingevær og altså absolut ikke noget man bruger til jagt. Jeg ved selvfølgelig godt hvad meningen var, altså at geværet havde så meget rekyl at han var blevet smidt baglæns oven på denne smukke pige men den helt forkerte brug af det ord ødelagde godt nok lidt af vitsen for mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
humsebjørnen

Rekylgevær betyder ikke det samme som maskingevær. Et maskingevær kan være enten et rekylgevær eller et gasgevær, alt efter hvilken metode der anvendes til at lade våbnet automatisk. Semiautomatiske geværer kan også være enten rekylgeværer eller gasgeværer.

Men okay, det har selvfølgelig ikke noget at gøre med et haglgevær.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Rekylgevær betyder ikke det samme som maskingevær. Et maskingevær kan være enten et rekylgevær eller et gasgevær, alt efter hvilken metode der anvendes til at lade våbnet automatisk. Semiautomatiske geværer kan også være enten rekylgeværer eller gasgeværer.

Men okay, det har selvfølgelig ikke noget at gøre med et haglgevær.

Præcist :) jeg kender også godt forskellen. Det mest berømte rekylgevær var det gamle Danske "Madsen gevær" Der står et enkelt eksemplar nede i Frøslev lejren men jeg håber godt nok ikke nogen går på jagt med sådan et :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.

• Opret ny...