Jump to content
Velkommen til DinDebat
Phony_Pony

Forkert udtale

Recommended Posts

Pink_Panther

Jeg gik engang i parallelklasse med en der satte " som at" ind alle steder. "Jo du ved, det er hende som at der er Niklas' kæreste". HELE tiden. Hende havde jeg meget svært ved at være i rum med. (Det var der så også andre årsager til).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Det jeg tænker på, er noget mine forældre siger. Min mor koger og spiser nogen grød (nej det var ikke en slåfejl fra min side). Jeg driller hende med at spørge, hvor mange grød hun så har. Det kan hun ikke svare på.

Min far siger konsekvent bøwer, og mener bøger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
clador

Baijnæse, bedler, låpostej, augurk eller agork :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
la-divina-commedia
Det jeg tænker på, er noget mine forældre siger. Min mor koger og spiser nogen grød (nej det var ikke en slåfejl fra min side). Jeg driller hende med at spørge, hvor mange grød hun så har. Det kan hun ikke svare på.

Er din mor fra Vestjylland? For den vestjyske dialekt er bl.a. kendetegnet ved at sætte en masse ord i fælleskøn, selvom ordene i rigsmål er i intetkøn. Derfor siger de (og det gælder jo selvfølgelig ikke alle fra Vestjylland) ofte en hus, en træ, en gilde osv. Jeg ved ikke, hvor ofte man hører disse ord i fælleskøn mere, men det er i hvert fald et vestjysk dialekttræk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Nej, hun er fra Østjylland, hvor vi stadig bor. Hun siger også, om vi vil have nogen flere grød.

Min mormor sagde det efter sigende også, jeg kan ikke huske det. Hun kommer fra en lille by lidt nord for Hobro.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PrikPrut

Er din far så fra Horsens? For min far er fra Horsens og siger bøwer(bøger) og bowstawer (bogstaver) :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pink_Army
Din stakkel, nu skal jeg sætte lidt kulør på din sørgelige tilværelse med et grønt kort.

Du er sgu da irriterende. Hvis du hader denne tråd så meget, så fis da ud igen... :wave:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ms.Jensen86

De børn der siger: "Hold op... gør".

Jeg synes det lød sjovt, da jeg var yngre (folkeskole-alderen), men hvis jeg hører nogen, der stadig siger det i dag, virker det ekstremt barnligt og ukorrekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen
Er din far så fra Horsens? For min far er fra Horsens og siger bøwer(bøger) og bowstawer (bogstaver) :lol:

Nej, han er fra Djursland. Vi bor dog ikke mere end ca 20 kilometer fra Horsens, han er måske blevet påvirket af f.eks. kolleger. Jeg kan ikke huske om han har haft kolleger derfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wishful-thinking

Tallerden - Tallerken

Hinne - Henne

Gimme - Gemme

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...